مهار آتش سوزی در تالاب«قره قشلاق» بناب
مهار آتش سوزی در تالاب«قره قشلاق» بناب

به گزارش قلم پرس از بناب، صیاد لطفی امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: شب گذشته حدود ۵ هکتار از تالاب قره قشلاق بناب دچار آتش سوزی شد. وی تصریح کرد: به محض اطلاع از وقوع آتش سوزی سریعاً نیروها به محل اعزام و با همکاری فعالان محیط زیست، یگان حفاظت محیط زیست […]

به گزارش قلم پرس از بناب، صیاد لطفی امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: شب گذشته حدود ۵ هکتار از تالاب قره قشلاق بناب دچار آتش سوزی شد.

وی تصریح کرد: به محض اطلاع از وقوع آتش سوزی سریعاً نیروها به محل اعزام و با همکاری فعالان محیط زیست، یگان حفاظت محیط زیست و جوامع محلی در ساعات اولیه شروع آتش سوزی با توجه به وضعیت بد جوی این آتش سوزی مهار شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بناب ضمن تقدیر و تشکر از حضور به موقع آقای فتحی فرماندار بناب که از اولین دقایق وقوع آتش سوزی تا مهار نهایی آن در محل تالاب حضور داشته و در کنار جوامع محلی برای خاموشی و مهار آتش سوزی تلاش می کردند، از اهالی منطقه خواست تا در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی و تخلف زیست محیطی موضوع را به این اداره اطلاع دهند.

لطفی در ادامه سخنان خود عوامل انسانی را از دلایل آتش سوزی در این تالاب اعلام کرد و افزود: ابعاد این آتش سوزی در حال تحقیق و بررسی است.

گفتنی است، تالاب«قره قشلاق» بناب در وسعتی به مساحت ۲۲ هزار و ۲۵۰ هکتار در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان بناب واقع شده که در سال ۱۳۶۳ به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شده است.

در این تالاب ۱۵۳ گونه پرنده بومی و مهاجر از جمله میش مرغ، عروس، گاز، اردک و فلامینگو زندگی می کنند و مهم ترین کریدور مهاجرت شمال به جنوب پرندگان زمستان گذر است.

تالاب «قره قشلاق» بناب همچنین به عروس تالاب های شمال غرب کشور مشهور بوده و تنها زیستگاه بزرگ ترین پرنده پروازی دنیا یعنی میش مرغ است که متأسفانه این پرنده بزرگ و زیبا در حال انقراض اعلام شده است.

انتهای پیام/۶۰۰۰۴