مهارت‌آموزی به ۳۰۵ نفر در طرح «مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی» در آذربایجان‌شرقی
مهارت‌آموزی به ۳۰۵ نفر در طرح «مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی» در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی از مهارت‌آموزی به ۳۰۵ نفر در قالب طرح «مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی» در استان خبر داد. به گزارش  قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، یعقوب نماینده ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اظهار کرد: طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی در سطح کشور اجرا می‌شود، […]

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی از مهارت‌آموزی به ۳۰۵ نفر در قالب طرح «مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی» در استان خبر داد.

به گزارش  قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، یعقوب نماینده ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اظهار کرد: طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی در سطح کشور اجرا می‌شود، این طرح یکی از بسته‌های پنج‌گانه اقتصاد مقاومتی است که به تصویب رسیده و رویکرد آن ایجاد بسترهای لازم برای ایجاد اشتغال پایدار،مولد و کم‌هزینه است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های آموزشی محیط‌های کارگاهی در طرح مذکور یادآور شد: طرح «مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی» یا مدل استاد-شاگردی یکی از مدل‌های سرآمد آموزشی در کل دنیاست و در کشورهای پیشرفته نیز اجرا می‌شود.

نماینده با بیان اینکه این طرح اولین بار در استان آذربایجان‌شرقی و توسط استاندار وقت آقای جبارازده پیگیری شد و در پنجم بهمن ۹۵ در شورای عالی اشتغال به تصویب رسید، افزود: ابلاغ طرح ۱۳ اردیبهشت سال ۹۶ صورت گرفت و با توجه به اینکه تعهد استان ۳۶ هزار نفر ساعت بود در مجموع پنج ماه به بالغ بر ۷۳ هزار نفر ساعت(۳۰۵ نفر) در واحدهای کسب و کار آموزش دادیم.

این مسوول تصریح کرد: در حال حاضر نیاز به همکاری بیش از پیش اتحادیه صنایع، صنوف، تشویق کسبه برای اجرای طرح و تبلیغات رسانه‌ای و رادیو و تلویزیونی گسترده داریم.

وی، عدم تدوین و لحاظ سیاست‌های تشویقی برای نهادینه‌سازی طرح اجرایی، تمایل پایین جوانان به شاگردی و علاقمندی به مشاغل راحت‌تر، ناآشنایی خانواده‌ها با طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی، مسائل مربوط به ضمانت و اهلیت کارآموز را از جمله مشکلات طرح عنوان کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی در عین حال بر لزوم همکاری بیشتر کمیته امداد، بهزیستی، کاریابی‌ها، بسیج سازندگی، اداره کل ورزش و جوانان، دانشگاه‌های استان، سازمان بسیج و … در جهت اجرای موفق طرح «مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی» تاکید کرد.