منطقه‌ قره‌داغ منطقه‌ای زرخیز از نظر سرمایه‌های انسانی است
منطقه‌ قره‌داغ منطقه‌ای زرخیز از نظر سرمایه‌های انسانی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی آذربایجان شرقی گفت: منطقه‌ قره‌داغ منطقه‌ای زرخیز از نظر سرمایه‌های انسانی است. “سید قاسم ناظمی” مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در آئین رونمایی از کتاب “سیمای روستایی و عشایری در قره‌داغ” اثر سعید قاسمی گفت: نگاه متفاوت هنرمند عکاس به پدیده‌های مختلف، کشف و شهود وی از ابعاد مختلف زندگی […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی آذربایجان شرقی گفت: منطقه‌ قره‌داغ منطقه‌ای زرخیز از نظر سرمایه‌های انسانی است.

“سید قاسم ناظمی” مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در آئین رونمایی از کتاب “سیمای روستایی و عشایری در قره‌داغ” اثر سعید قاسمی گفت: نگاه متفاوت هنرمند عکاس به پدیده‌های مختلف، کشف و شهود وی از ابعاد مختلف زندگی و عمق توجه به پدیده های پیرامونش را نشان می‌دهد.

وی افزود: در این میان آثاری که به فرهنگ عمومی توجه دارند، با ارزش‌ تر بوده و علاوه بر جنبه‌های هنری دارای اهمیت ویژه‌ی مردم‌شناسی‌ هستند و از این رو کار سعید قاسمی کاری ارزشمند محسوب می شود‌.

ناظمی تصریح کرد: آثاری همچون این کتاب در انتقال هویت‌ و اصالت فرهنگی منطقه قره‌داغ به آیندگان اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی افزود: کار فرهنگی در شهرستان‌ها بسیار سخت است و همت بالایی می‌طلبد و سعید قاسمی در این کار بسیار سخت کوش است و کسب عناوین و جوایز جشنواره های مختلف توسط وی دلیلی بر این مدعاست.

ناظمی گفت: منطقه‌ قره‌داغ، منطقه‌ای زرخیز از نظر سرمایه‌های انسانی است و اهمیت منطقه‌ قره‌داغ از تلالو چهره‌های فرهیخته‌ آن در همه‌ زمینه‌های هنری، علمی، فرهنگی و اقتصادی پیداست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: وظیفه‌ ما شناساندن این چهره‌ها و سرمایه‌های اجتماعی است در غیر این صورت با فقر فرهنگی مواجه خواهیم شد؛ بزرگانی چون استاد بارز یا استاد صیامی نوابغی‌ هستند که شاید هر صد سال یک بار ظهور کنند و باید یاد و نام این بزرگان را گرامی داشته و آن ها را به جامعه معرفی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: اهر به غیر از هنر عکاسی در هنر نمایش هم سرآمد است و در ارزیابی‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان شهر خلاق نمایش شناخته شده است.