منشا بوی نامطبوع در شهر بناب چیست؟
منشا بوی نامطبوع در شهر بناب چیست؟

به گزارش قلم پرس از بناب، شهریار فتحی در نشست کارگروه پسماند شهرستان بناب با بیان اینکه حفظ و نگهداری از محیط زیست یک وظیفه همگانی است؛ افزود: محیط زیست امانتی است که در اختیار ما قرار گرفته و ما نیز موظفیم این امانت را برای نسل آتی نگه داریم. وی با تأکید بر اینکه […]

به گزارش قلم پرس از بناب، شهریار فتحی در نشست کارگروه پسماند شهرستان بناب با بیان اینکه حفظ و نگهداری از محیط زیست یک وظیفه همگانی است؛ افزود: محیط زیست امانتی است که در اختیار ما قرار گرفته و ما نیز موظفیم این امانت را برای نسل آتی نگه داریم.

وی با تأکید بر اینکه جلسات فرمانداری در راستای ایجاد هماهنگی در بین دستگاه ها و نظارت بر اقدامات انجام شده از سوی دستگاه هاست؛ تصریح کرد: لازم است در صورت حضور کارشناسان مدیران دستگاه ها نیز در جلسه حضور یافته و مصوبات را عملیاتی کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب با تأکید بر ضرورت اجرایی شدن مصوبات جلسات افزود: تمامی مصوبات در صورتی باید به تصویب برسند که قابلیت اجرایی داشته باشند و دستگاه ها نیز ملزم به اجرای تمام مصوبات هستند.

فتحی همچنین با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در تمامی حوزه ها اذعان کرد: در حوزه پسماند می توان با فرهنگ سازی و تفکیک زباله از مبداء بسیاری از مشکلات ناشی از انباشت زباله، جمع آوری، تفکیک و دفن زباله را مرتفع نمود.

رئیس کارگروه پسماند شهرستان بناب ایجاد کارخانه بازیافت زباله را از ضروریات این شهرستان دانست و از شهرداری خواست هرچه سریع تر نسبت به ایجاد آن اقدام نمایند.

فتحی همچنین بر حل مشکل بوی نامطبوع ورودی شهر بناب تأکید کرد.

اختلاف بر سر زباله در بناب بالا گرفت

رضا لعلی بخشدار مرکزی بناب نیز در نشست کار گروه پسماند شهرستان بناب با انتقاد از روند دفن غیراصولی زباله در بناب اظهار کرد: زباله در بناب در محل غیراستاندارد و بصورت غیراصولی دفن می‌شود.

وی با اشاره به عدم نظارت شهرداری بناب به وضعیت بهداشتی میدان دواب این شهر گفت: هر هفته بیش از ۴ هزار خودرو در میدان دواب حضور دارند که اگر هرکدام یک کیسه نایلونی را در محل رها کنند، آشغال روستاهای اطراف را فرا می گیرد.

بخشدار مرکزی بناب اضافه کرد: درآمد حاصله از اجاره میدان دواب برای شهرداری است ولی جمع آوری آشغال های این محیط بر عهده بخشداری است و دهیاران روستاها.

لعلی خاطرنشان کرد: در صورت عدم تأمین خواسته های قانونی بخشداری از این محل ضمن تشکیل پرونده برای تأمین حق و حقوق روستاییان اطراف این میدان به مراجع قضایی شکایت خواهم کرد.

صیاد لطفی رئیس اداره حفاظت محیط زیست بناب نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت فنس کشی در محل دفن زباله گفت: فنس کشی محل دفن زباله مانع ورود زباله گردها و سگ‌های ولگرد می‌شود.

گفتنی است، شهرستان بناب در ۱۱۰ کیلومتری مرکز آذربایجان شرقی و در جنوب این استان واقع شده و روزانه بالغ بر ۱۲۰ تن زباله این شهرستان دراطراف کوه های قره قشون که مرکز تفریحی و گردشگری مردم منطقه است، بصورت غیراصولی دفن می شود.

انتهای پیام/۶۰۰۰۴