منبع روس: بازگشت سفیرمان، به اقدامات آمریکا بستگی دارد
منبع روس: بازگشت سفیرمان، به اقدامات آمریکا بستگی دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با گذشت بیش از دو هفته از فراخواندن سفیر روسیه در آمریکا به دنبال تنش‌ها در روابط دو کشور، یک منبع دیپلماتیک روس بازگشت سفیر این کشور به واشنگتن را به اقدامات ایالات متحده منوط دانست. یک منبع دیپلماتیک روسیه به یک رسانه این کشور خبر داد، زمانبندی بازگشت […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با گذشت بیش از دو هفته از فراخواندن سفیر روسیه در آمریکا به دنبال تنش‌ها در روابط دو کشور، یک منبع دیپلماتیک روس بازگشت سفیر این کشور به واشنگتن را به اقدامات ایالات متحده منوط دانست.

یک منبع دیپلماتیک روسیه به یک رسانه این کشور خبر داد، زمانبندی بازگشت «آناتولی آنتونوف» سفیر این کشور در آمریکا به این موضوع بستگی دارد که واشنگتن اقداماتی در جهت عادی‌سازی روابط دو کشور انجام دهد.

این منبع به خبرگزاری «تاس» گفت: «هنوز خیلی زود است که بخواهیم درباره زمان دقیق بازگشت سفیر آنتونوف به واشنگتن صحبت کنیم. به طور اساسی، همه چیز به طرف آمریکایی بستگی دارد و حداقل کاری که (واشنگتن) باید بکند، انجام اقدامات در جهت عادی‌سازی روابط است».

این منبع دیپلماتیک روس افزود: «بعدا تصمیمات (درباره بازگشت آنتونوف به واشنگتن) اتخاذ خواهد شد و تا به این لحظه صحبت درباره این موضوع، خیلی زود است».

این منبع که خبرگزاری تاس به هویت او اشاره‌ای نکرده است، همچنین خبر داد که آنتونوف در مسکو در حال رایزنی و مشورت درباره آینده روابط با واشنگتن است. به گفته او، «مشورت‌هایی که سفیر دارد انجام می‌دهد، در قالب‌های دولتی و سازمان‌ها، هنوز تمام نشده است».

مسکو اواخر اسفندماه ۱۳۹۹  آنتونوف را برای رایزنی فراخواند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سخنانی گفته بود که سران روسیه باید بهای مداخله ادعایی در انتخابات آمریکا را بپردازند و همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسیده بود آیا معتقد است که پوتین قاتل است، گفت: بله.

انتهای پیام/م