مناطق محروم در اولویت عرضه مستقیم کالاهای اساسی قرار گیرند/ آشفتگی در شبکه توزیع کالا را تحمل نمی‌کنیم
مناطق محروم در اولویت عرضه مستقیم کالاهای اساسی قرار گیرند/ آشفتگی در شبکه توزیع کالا را تحمل نمی‌کنیم

[ad_1] استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر عرضه مستقیم کالاهای اساسی با اولویت مناطق محروم در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان، خواستار تشدید نظارت‌ها بر شبکه توزیع کالا شد و گفت: اخلال در شبکه توزیع را که به آشفتگی فکری مردم منجر شود، تحمل نمی‌کنیم. به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرّم  عصر […]

[ad_1]


استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر عرضه مستقیم کالاهای اساسی با اولویت مناطق محروم در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان، خواستار تشدید نظارت‌ها بر شبکه توزیع کالا شد و گفت: اخلال در شبکه توزیع را که به آشفتگی فکری مردم منجر شود، تحمل نمی‌کنیم.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرّم  عصر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، با اشاره به اینکه فعالیت این ستاد در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان، جدی‌تر از گذشته است، اظهار کرد: آن‌چه ملموس و محسوس است این است که در زمینه تامین کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم، کمترین مشکل را داریم.

 وی افزود: تولید و تامین کالا به اندازه کافی و بیشتر از گذشته در استان انجام می‌شود و تنها مشکل ما در بحث توزیع است که باید همواره منتقدانه به این بحث نگاه کنیم.
 
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مسئولان برای نظارت و بازرسی شبکه توزیع، بیش از پیش توجه داشته باشند، افزود: اقدامات فعلی در حوزه نظارت بر شبکه توزیع، لازم است، اما کافی نیست.
 
وی ادامه داد: بروز مشکل در عرضه برخی کالاها، به دلیل کمبود نیست، بلکه ناشی از نوسان قیمت‌ها و سوءاستفاده در شبکه توزیع است که باید به سراغ این تخلفات برویم و برخورد قانونی با آنها صورت گیرد.
 
خرّم تصریح کرد: اخلال در شبکه توزیع، موجب ایجاد مشکل برای مصرف‌کننده و آشفتگی فکری مردم می‌شود و ما این موضوع را تحمل نمی‌کنیم و لازم است مسئولان امر نسبت به تشدید نظارت و سامان‌دهی شبکه توزیع توجه ویژه داشته باشند.
 
استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر نصب قیمت کالاها در واحدهای صنفی تاکید کرد و گفت: نباید شاهد به‌هم‌ریختگی و تفاوت قیمت یک کالا در واحدهای صنفی مختلف باشیم که در این مورد نیز اداره کل تعزیرات باید نظارت‌های خود را افزایش دهد.
 
وی با اشاره به برپایی مراکز عرضه مستقیم کالا در ۲۰ نقطه تبریز و سایر شهرستان‌های استان، گفت: این اقدام باید تاثیر مثبتی در تنظیم بازار داشته باشد که لازمه آن، ایجاد امکانات لازم برای عرضه واقعی کالاهای مورد نیاز مردم است و در این خصوص شهرداری‌ها، سازمان‌های صمت و جهاد کشاورزی و اتحادیه‌های صنفی باید همکاری کنند.
 
خرّم تاکید کرد: مناطق محروم باید در اولویت برپایی این مراکز قرار گیرند تا مردم و قشر نیازمند بتوانند در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان، به راحتی برای تامین مایحتاج خود با قیمت مناسب اقدام کنند.
 
وی افزود: در ورودی و خروجی شهرهای استان نیز مقرر شده است با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، بازارچه‌های صنایع دستی برای عرضه محصولات تولیدی و بومی شهرستان‌ها ایجاد شود.
 
استاندار آذربایجان شرقی درخصوص طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها در حوزه آرد و نان نیز گفت: هدف دولت از اجرای این طرح، رضایت مردم و به حداقل رسیدن مشکلات نانوایان بود که برای به نتیجه رسیدن آن، همکاری و همراهی مردم ضروری است.
 
وی از مسئولان امر خواست تا با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی و تولید محتوای هنرمندانه، با مردم درخصوص این طرح صحبت و فواید آن را تشریح کنند.
 
خرّم همچنین بر فعالیت حداقل ۳۰ درصد از نانوایی‌ها در ساعات بعد از ظهر در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و از دادستان تبریز هم خواست تا به بحث تخلفات نانوایی‌ها ورود کرده و با متخلفان طبق قانون برخورد کند.
 
پایان پیام/


[ad_2]