مقام آمریکایی: «واشنگتن» از اصلاحات سیاسی «تاکایف» حمایت می‌کند
مقام آمریکایی: «واشنگتن» از اصلاحات سیاسی «تاکایف» حمایت می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «مختار تلئوبردی» وزیر امور خارجه قزاقستان و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند. تلئوبردی در جریان این تماس همتای آمریکایی خود را در مورد اصلاحات در حال انجام رئیس جمهور قزاقستان متمرکز به دموکراتیک کردن بیشتر سیستم اجتماعی و سیاسی این کشور […]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «مختار تلئوبردی» وزیر امور خارجه قزاقستان و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

تلئوبردی در جریان این تماس همتای آمریکایی خود را در مورد اصلاحات در حال انجام رئیس جمهور قزاقستان متمرکز به دموکراتیک کردن بیشتر سیستم اجتماعی و سیاسی این کشور مطلع کرد.

بلینکن به نوبه خود اظهار داشت: آمریکا قاطعانه از طرح اصلاحات سیاسی «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان حمایت می‌کند.

طرفین در بخش دیگری مسائل مربوط دستور کار بین المللی، همکاری دوجانبه و چشم انداز تعمیق مشارکت گسترده استراتژیک بین دو کشور را بررسی کردند.

علاوه بر این، سران نهادهای دیپلماتیک قزاقستان و آمریکا برنامه و روند آمادگی به رویدادها به مناسبت سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور و همچنین نشست آتی آنلاین С۵+۱  را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

شایان ذکر است که امسال سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین قزاقستان و ایالات متحده است.

انتهای پیام/.