مقابل بهترین تیم آسیا هم برای برد به زمین می‌روم
مقابل بهترین تیم آسیا هم برای برد به زمین می‌روم

سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز گفت: برای رویارویی با استقلال کوه‌انگیز هستیم و برای بردن به میدان می‌رویم. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، رضا مهاجری در نشست خبری پیش از دیدار با استقلال اظهار داشت:ما یک افسوس و تاسف برای خودمان داریم که در جام حذفی حذف شدیم و واقعا شرمنده […]

سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز گفت: برای رویارویی با استقلال کوه‌انگیز هستیم و برای بردن به میدان می‌رویم.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، رضا مهاجری در نشست خبری پیش از دیدار با استقلال اظهار داشت:ما یک افسوس و تاسف برای خودمان داریم که در جام حذفی حذف شدیم و واقعا شرمنده شدیم چون یک بدهکاری به تیم مان دارم چون حمایت خوبی از تیم شد. امیدهای زیادی بین مردم داشتیم ولی این باخت هم دلیل داشت که نمی‌خواهم در اینجا موضوع را باز کنم.

* قشقایی بزرگترین شگفتی جام حذفی بود

وی تاکید کرد: قبلا هم در جام حذفی شگفتی شده و تیم های پایین بالاتر ها را برده اند. بزرگ‌ترینش قشقایی بود که پرسپولیس را برد. امسال تیر دروازه با ما یار نبوده ولی امیدوارم روز به روز بهتر شویم.

*این تیم قبل از آمدن من مشکلاتی داشت

مهاجری افزود: فکر می‌کنم وقتی اسم باشگاه عوض شده شرایط کمی تغییر کرده است باشگاه ماشین‌سازی خیلی ریشه‌دار است و دیروز یکی از دوستانم عکسی از بازی استقلال و ماشین‌سازی قدیم فرستاد که نشان می‌داد ماشین‌سازی چقدر ریشه دارد. از روزی که من به این تیم آمده‌ام توانستیم پیشرفت کنیم. نمی‌خواهم دنبال مقصر بگردم ولی این تیم قبل از آمدن من اشکالاتی داشت که یکی از آنها این بود که از دقیقه ۷۰ به بعد مشکل بدنی پیدا می‌کرد. ولی ما در ادامه کار کردیم و ۱۲۰ دقیقه در دو مسابقه پیاپی بازی کردیم که آخریش مقابل داماش بود.

*کمبود مهره ترمز ما را می‌کشد

وی تأکید کرد: بعد از بازی آنالیز مسابقات‌مان و توپ‌گیری بازیکنان را درمی‌آوریم اما چیزی که ترمز ما را می‌کشد خالی بودن دستمان به لحاظ نفرات است. ما از لحاظ بازیکن در مضیقه هستیم و فردا چهار بازیکن مصدوم را در اختیار نداریم اما چاره چیست، دستمان را روی زانو می‌گذاریم و جایگزین‌ها هم سخت کار می‌کنند تا ان‌شاءالله در نیم‌فصل نفراتی را جذب کنیم.

*باید ادعایی را که دارم ثابت کنم

سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی گفت: من دوست دارم مردم را به ورزشگاه بکشم ولی فوتبال دو رو دارد، یکی نتیجه خوب و یکی هم فوتبال قابل قبول. سعی کرده‌ام اولی را رعایت کنم و ان‌شاءالله در پایان فصل هر دو مورد در ماشین‌سازی پیاده می‌شود چون وقتی ادعایی می‌کنم باید آن را ثابت کنم.

*بازیکنانم برای برد استقلال کوه انگیزه هستند

وی با اشاره به شکست تیمش در جام حذفی افزود: من تفکراتم به شما نزدیک است و فقط تجربه‌ام از شما بیشتر است. من هم احساس دارم و اگر الان مقابل شما جرأت صحبت کردن دارم به اعتبار تمرین کردن بازیکنانم است. نمی‌خواهم قیاس کنم ولی وقتی مسئولیت قبول کرده‌ام می‌خواهم بهترین‌ها را به دست بیاورم. بازیکنان من تا دندان و کوه انگیزه هستند تا می‌خواهند بازی فردا را ببرند. باخت به داماش با همه احترام به این تیم غرور ما را جریحه‌دار کرد.

*نتیجه بازی فردا دست ما نیست

مهاجری ادامه داد: نتیجه فردا دست ما نیست ولی محسن یوسفی که مؤثر ما بود را تا نیم‌فصل در اختیار نداریم. او دچار کشیدگی رباط صلیبی شده، پیمان بابایی در شرایط تمرین قرار دارد و در شرایط بازی نیست، سالاری را هم در اختیار نداریم. قرار است صبح فردا سعید بهزادی کریمی را تست کنیم تا اگر او شرایط بازی پیدا کرد از وی استفاده کنیم.

مهاجری با اشاره به بدشانسی‌هایش گفت: مقابل نساجی و نفت مسجدسلیمان بدشانسی آوردیم. به لحاظ روانی هم بازیکنان ما شرایط بدی ندارند ولی نماد باشگاهمان سبز است و می‌توانیم تیمی هجومی داشته باشیم و به همان سمت و سو برویم.

*مقابل بهترین تیم آسیا هم برای برد به زمین می‌روم

وی در خصوص اینکه تیمش در برخی بازی‌ها دفاعی بازی می‌کند، گفت:‌ فلسفه فوتبال من، فوتبال هجومی است و از فوتبال تدافعی خوشم نمی‌آید اگر با بهترین تیم آسیا هم بازی داشته باشیم برای بردن به زمین می‌روم. فردا هم بهترین راه را برد استقلال را انتخاب می‌کنیم ولی اینکه چقدر استقلال این اجازه را می‌دهد نمی‌دانم. فوتبال دفاعی در تفکر من جایی ندارد ولی این را باید در نظر گرفت که ساختن کار سختی است شما یک روز یک خانه را خراب می‌کنید اما برای ساختن آن ۳-۴ ماه وقت می‌خواهید. برخی تیم‌ها فوتبال انتقال دفاع به حمله را انجام می‌دهند که این راحت‌ترین کار است. ولی ما هم دو بازی را غافلگیر شدیم به خاطر آنکه فوتبال هجومی انجام دادیم. می‌دانم که تماشاگر اگر از فوتبال لذت نبرد به ورزشگاه نمی‌آید به ورزشگاه هم نمی‌آید.

*دستمان بسته است

وی با اشاره به اینکه آیا می‌شود استقلال را شکست  داد چون فصل گذشته با پدیده این کار را کرد و اسباب اخراج منصوریان را فراهم کرد، گفت: ما استقلال را آنالیز کردیم ولی یکسری حرف‌ها را نمی‌شود زد، دستمان بسته است و مجبور هستیم از همان بازیکنانی استفاده کنیم که در بازی‌های قبل فیکس بودند اما استقلال ۶-۷ بازیکن دارد که در بازی‌های قبل بازی نکردند. مثل مرتضی تبریزی، خسرو حیدری، آرمین حیدریان و… اینها از نظر بدنی در شرایط خوبی هستند ولی ما هم کارمان را انجام می‌دهیم.

*اصلا دوست ندارم با بردن یک تیم مربی‌اش اخراج شود

وی تأکید کرد: اینکه شما گفتید ما سال قبل استقلال را بردیم درست است ولی من اصلاً دوست ندارم یک مربی اخراج شود چون شغلم مربیگری است. به خاطر این است که شهر به شهر می‌چرخیم و با حداقل‌ها کار می‌کنیم. سال گذشته تا آستانه کسب سهمیه آسیا رفتیم ولی کسر ۶ امتیاز از پدیده بیچاره‌مان کرد. ما هم به آینده امیدوار هستیم اما چیزی که من را اذیت می‌کند این است که تماشاگران تغییرات ما را هم بینند. حذف از جام حذفی باعث شد تا همه خوبی‌های ما پاک شود.

*امیدوارم پیشرفت‌های ما را هم ببینند

وی افزود: اصلاً دوست ندارم اینگونه نقد شوم این نیمکت مال من نیست و قرار نیست تا ابد روی آن بنشینیم ولی امیدوارم پیشرفت‌های ما هم به چشم می‌اید ما از نظر تعداد پاس و خلق موقعیت پیشرفت کرده‌ایم و زمانی که به این تیم آمده بودم روی ضربات ایستگاهی مشکل داشتیم ولی حالا این مشکلات برطرف شده است.

*بازیکنان متوسط را رو به بالا می‌برم

مهاجری تصریح کرد: فوتبال دو فلسفه دارد که ما هم آن را رعایت می‌کنیم، ۱. گل بزنیم  و ۲. گل نخوریم. یکسری مسائل دست من است و یکسری هم دست بازیکنان مقداری ذاتی است و مقداری هم اکتسابی. ما باید جنس‌مان را جور کنیم و من هم در حال سعی هستم که بازیکنان را از سطح متوسط به بالا ببرم. اما باید قبول کنیم به ۳-۴ بازیکن نیاز داریم. هدف ما هم این است سخت گل بخوریم و از ۲-۳ موقعیت حداقل یک گل بزنیم الان بیشتر فشار گلزنی روی خالقی‌فر است و ما باید این موضوع را به همه منتقل کنیم.

*حاضرم با همین نفرات بروم، اما بازیکن بی‌کیفیت نگیرم

وی در پایان در خصوص اینکه ماشین‌سازی در خط دفاع و دروازه‌بان نیاز به تقویت دارد، گفت: دغدغه‌های شما را من هم دارم ولی کار من تخصصی‌تر است شما می‌دانید که تیم چه مشکلی دارد اما من هم باید به بودجه باشگاه نگاه کنم حاضرم با همین بازیکنان تا آخر فصل بروم ولی ۵ بازیکن بی‌کیفیت نگیرم. البته مدیریت به ما مجوز داده تا جایی که می‌شود چند بازیکن بگیریم و من هم مشغول مذاکره با چند بازیکن از حالا برای نیم‌فصل دوم هستم.