معلمان محور تحقق جامعه پویا و بالنده هستند
معلمان محور تحقق جامعه پویا و بالنده هستند

خبرگزاری میزان – یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در پیامی به مناسبت سالروز شهادت شهید استاد مرتضی مطهری و روز بزرگداشت مقام معلم بیان داشت: در حقیقت شان و منزلت معلم و به طور کلی امر تزکیه و تعلیم در مبانی و آموزه‌های دین مقدس اسلام، شأن ممتازی است و این جایگاه در […]

خبرگزاری میزان – یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در پیامی به مناسبت سالروز شهادت شهید استاد مرتضی مطهری و روز بزرگداشت مقام معلم بیان داشت: در حقیقت شان و منزلت معلم و به طور کلی امر تزکیه و تعلیم در مبانی و آموزه‌های دین مقدس اسلام، شأن ممتازی است و این جایگاه در نگاه آیات الهی بی بدیل است، زیرا با توجه به آیات قرآن کریم در می‌یابیم که معلمی از جلوه‌های صفات و قدرت لایزال الهی است و خداوند متعال پس از خلقت اشرف مخلوقات بلافاصله به او تعلیم داد.

وی با اشاره به این مطلب که در حقیقت نخستین معلم انسان، خداوند است، تاکید کرد: خداوند در آیات متعددی خود را معلم معرفی می‌کند و پس از خداوند نیز پیامبران مبعوث شده به ویژه پیامبر عظیم الشأن اسلام بزرگترین معلمان بشر بوده اند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان، ضمن اشاره به فرموده پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه “من معلم برانگیخته شده ام”، خاطرنشان کرد: ماموریت اساسی و رسالت مهم انبیاء الهی، تزکیه و تعلیم بشریت برای رشد و تعالی است و اولیاء خدا و ائمه اطهار (ع) معلمان بزرگ بشریت هستند.

موحد یادآور شد: فرموده امام علی (ع) مبنی بر اینکه هر کسی یک حرف به من بیاموزد، مرا بنده خودش قرار داده است؛ در بیان شرافت، منزلت و جایگاه معلم در امر تعلیم و تربیت کافی است.

وی با اشاره به این مطلب در نگاه و نگرش دین مبین اسلام، معلم از جایگاه، منزلت و شرافت فوق العاده‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: معلم و نظام تعلیم و تربیت انسانی جایگاه والایی دارد و بزرگترین تمدن‌های بشری محصول تلاش، مجاهدت و تفکرات معلمان است و معلمان بزرگ؛ تمدن ساز، جامعه ساز و انسان ساز بوده اند و همواره آینده بشریت را رقم زده اند.

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: جوامع پویا که در مسیر رشد و تکامل حرکت می‌کنند از نظام آموزشی و معلمان متفکر و برجسته برخوردارند و اگر جامعه‌ای دچار انحطاط فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی شده است، بدون تردید قبل از آن جایگاه و منزلت معلم و نظام آموزشی آن لطمه دیده است.

موحد گفت: عدم صیانت از جایگاه معلم و عدم توجه به این امر ارزشمند موجب زوال جامعه خواهد شد و هر جامعه‌ای که اهداف متعالی را دنبال می‌کند، باید به قشر و جایگاه معلم و امر تعلیم و تربیت توجه ویژه و متناسب با آن داشته باشد.

وی ضمن تبریک روز معلم به معلمان و فرهنگیان استان کرمان، خاطرنشان کرد: قشر فرهنگیان باید قدرشناس این جایگاه و موقعیتی در آن قرار گرفته اند باشند و به خوبی به رسالت خطیر خود توجه داشته باشند و برای آنکه بتوانند توفیقات لازم را کسب کنند حتما باید خود را به صفات ویژه و در خور معلمی مزین کنند.

وی از معلم شهید مرتضی مطهری به عنوان اسطوره دین و دانش و متفکر دینی یاد کرد و ادامه داد: شهید مطهری شاخص خوب و مناسبی برای معلمان نظام مقدس جهوری اسلامی هستند و معلمان این سرزمین با تاسی بر اخلاق، رفتار و تفکرات این شهید گرانقدر می‌تواند مسیر علمی و آموزشی خود را به بهترین شکل ممکن دنبال کنند.

انتهای پیام/