معطلی فرآیندهای در حال اجرای مس سونگون مورد پذیرش نیست
معطلی فرآیندهای در حال اجرای مس سونگون مورد پذیرش نیست

[ad_1] رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت آغاز فعالیت شرکت مس سونگون و عوایدی که از این حوزه نصیب استان خواهد شد، گفت: باید با هم‌افزایی دستگاه های متولی، شرایطی ایجاد شود که فرآیندهای در حال اجرا کند نشود چرا که این فرصت کم نظیری است که برای توسعه […]

[ad_1]


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت آغاز فعالیت شرکت مس سونگون و عوایدی که از این حوزه نصیب استان خواهد شد، گفت: باید با هم‌افزایی دستگاه های متولی، شرایطی ایجاد شود که فرآیندهای در حال اجرا کند نشود چرا که این فرصت کم نظیری است که برای توسعه اقتصادی در استان ایجاد شده است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، صابر پرنیان ظهر امروز در دیدار با مدیر جدید مجتمع مس سونگون اظهار داشت: اگر کاتد مس تولید شود صنایع پایین دستی مس تحول اساسی در اقتصاد استان ایجاد خواهند کرد.

وی با بیان این که مجتمع فولاد میانه صد درصد حساب و کتاب های خود را به تهران برده است، ادامه داد: با توجه به این که توسعه باید به صورت متناسب در کشور اتفاق بیفتد بنابراین مجموعه‌هایی که دفاتر مرکزی خود را به تهران برده اند در حال شناسایی است تا اقدامات اساسی در این حوزه انجام شود.

همچنین در این دیدار مدیر مجتمع مس سونگون با بیان این که پروژه هیبریتینگ حدود یک سال است که متوقف شده است، گفت: تا پایان آبان امسال موضوع بسترسازی هیبریتینگ تمام می شود و مس کاتد برای اولین بار در استان در اسفند امسال تولید می شود.

معبود عباس زاده افزود: تمام کارهای امور مالی و تجهیز کارگاهی انجام شده و به شدت پیگیر موارد مورد نیاز هستیم.

وی گفت: فازهای ۳ و ۴ این مجتمع اهمیت زیادی دارند بنا بر این در این زمینه موضوع های اجرایی متوقف نخواهد شد.

مدیر مجتمع مس سونگون ادامه داد: چون عیار مس در این منطقه بالا است برای همین این معدن جزو ۵ معدن برتر دنیا محسوب می شود.

عباس زاده موضوع اکتشاف را بسیار مهم دانست و گفت: در حال حاضر اکتشاف ما چهار میلیارد تن است در این زمینه پیش بینی شده اگر بخش مورد نظر که ذخیره قابل توجهی دارد مورد اکتشاف قرار گیرد نتایج مطلوبی در این حوزه ایجاد خواهد شد که در این زمینه برای این که این اتفاق بیفتد درخواست اکتشاف مستقل را کرده ایم.

انتهای پیام/ی


[ad_2]