معرفی برگزیدگان نهمین جشنواره تئاتر و سرود شاهد و ایثارگر
معرفی برگزیدگان نهمین جشنواره تئاتر و سرود شاهد و ایثارگر

 نهمین جشنواره سراسری تئاتر و سرود شاهد و ایثارگر، برگزیدگان خود را شناخت و هیات داوران نمایش آسمان پوتینی به کارگردانی علی نوریان را به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی کرد. به گزارش قلم پرس به نقل از ایرنا،‌ مراسم اختتامیه این رویداد هنری روز چهارشنبه برگزار و آرای هیات داوران در سه […]

 نهمین جشنواره سراسری تئاتر و سرود شاهد و ایثارگر، برگزیدگان خود را شناخت و هیات داوران نمایش آسمان پوتینی به کارگردانی علی نوریان را به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی کرد.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایرنا،‌ مراسم اختتامیه این رویداد هنری روز چهارشنبه برگزار و آرای هیات داوران در سه بخش تئاتر صحنه ای، تئاتر خیابانی و سرود به شرح زیر اعلام شد:

الف) بخش خیابانی:
** موسیقی:
فرهاد خسروآبادی و پویا موسوی از استان البرز برای آهنگسازی نمایش «آسمان پوتینی» شایسته تقدیر شناخته شدند.

** طراحی فضا:
ازطراحی فضای نمایش های «شاهنامه ۵۹» اثر مصطفی کولیوندی از استان ایلام، «آسمان پوتینی» به کارگردانی علی نوریان از استان البرز و «یک شهر جدید» اثر علی چنارانی از استان کرمانشاه تقدیر شد.

** بازیگری:
مهدی پورعذار بازیگر نوجوان نمایش «کوچه های شهر من» از استان خوزستان و علی مجیدپور برای بازی در نمایش « بابای من» از استان آذربایجان شرقی مورد تقدیر قرار گرفتند.
مصطفی کولیوندی از استان ایلام برای بازی درنمایش «شاهنامه ۵۹» رتبه نخست بازیگری نهمین جشنواره تئاتر و سرود شاهد و ایثارگر را به خود اختصاص داد.
سیدحسن حسینی و مرتضی کریمیان از استان البرز که در نمایش «آسمان پوتینی» به ایفای نقش پرداختند به طور مشترک دوم شدند و بهمن تقی پور از استان خوزستان بازیگر نمایش «رهسپار» به عنوان رتبه سوم معرفی و تقدیر شد.

** طرح و ایده:
در این بخش نمایش های «آسمان پوتینی» به کارگردانی علی نوریان از استان البرز، «شاهنامه ۵۹» اثر مصطفی کولیوندی از استان ایلام و «یک شهر جدید» به کارگردانی بهاره سعیدی پناه از استان کرمانشاه به عنوان رتبه های اول تا سوم شناخته شدند.

** کارگردانی:
مالک آبسالان از استان ایلام برای کارگردانی نمایش «شاهنامه ۵۹» رتبه نخست کارگردانی جشنواره را به خود اختصاص داد.
سیدحسن حسینی از استان البرز برای خلق نمایش «آسمان پوتینی» و مرتضی اسدی مرام از استان کرمانشاه برای کارگردانی نمایش «یک شهر جدید» به ترتیب رتبه های دوم و سوم بخش کارگردانی شدند.

ب) بخش صحنه ای
** موسیقی:
ایمان سلیح از استان خوزستان برای آهنگسازی نمایش «چند قدم تا پرواز» در بخش موسیقی شایسته تقدیر شناخته شد.
محمد حاجی اقراری از استان آذربایجان شرقی نیز برای آهنگسازی نمایش «آن سه نفر» برگزیده شد.

** طراحی صحنه:
طراحی صحنه نمایش های «عکس سوخته» به کارگردانی سید ابراهیم عمادی از استان مازندران، و «یه خط شادی دو خط غم» اثر حامد مهینی از استان بوشهر شایسته تقدیر شناخته شدند.

** بازیگری:
در بخش بازیگری از بخش صحنه ای نهمین جشنواره سراسری تئاتر و سرود شاهد و ایثارگر سه نفر شایسته تقدیر شناخته شدند که عبارتند از: محمد حسین مهرزادی از استان مازندران بازیگر «عکس سوخته»، محمد ماندگاری از استان اصفهان بازیگر «معرکه» و سید جلال حسینی از استان خوزستان بازیگر «چند قدم پرواز».
رتبه نخست بازیگری نیز به عبدالحسین بناری از استان بوشهر برای بازی در نمایش «یه خط شادی دو خط غم» اختصاص یافت.
مالک آبسالان از استان ایلام برای ایفای نقش در نمایش «تکرار» به عنوان رتبه دوم مورد تقدیر قرار گرفت و رتبه سوم به طور مشترک به سپاس طباطبایی از استان کرمانشاه برای بازی در «جنک نمکی» و محمد نگراوی از استان خوزستان برای ایفای نقش در «چند قدم تا پرواز» اختصاص یافت.

** نویسندگی:
محمد اسکندرزاده از استان کرمانشاه برای نویسندگی نمایش «جنگ نمکی» شایسته تقدیر شناخته شد.
کریم عظیمی ججین از استان اردبیل نویسنده نمایشنامه «ما زنده ایم» رتبه نخست بخش نویسندگی را به خود اختصاص داد.
مرتضی اسدی مرام از استان خوزستان نویسنده نمایشنامه «چند قدم تا پرواز» و مجید براتی از استان اصفهان نویسنده نمایشنامه «معرکه» به ترتیب به عنوان نفرات دوم و سوم بخش نویسندگی معرفی و تقدیر شدند.

** کارگردانی:
حامد مهینی از استان بوشهر کارگردان نمایش «یک خط شادی دو خط غم» رتبه نخست این بخش را به خود اختصاص داد.
مصطفی بوعذار از استان خوزستان کارگردان «چند قدم تا پرواز» به عنوان رتبه دوم در بخش کارگردانی شناخته شد.
حمید حمیدی از استان آذربایجان شرقی کارگردان نمایش «آن سه نفر» نیز برای اخذ رتبه سوم مورد تقدیر قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، نهمین جشنواره سراسری تئاتر و سرود شاهد و ایثارگر از ۲۶ تا ۳۰ تیر ۹۵ در استان البرز برگزار شد.