معبد باستانی مهر و رصدخانه مراغه نیازمند اختصاص اعتبار و نگاه ویژه است/  مساجد تارخی مراغه نیازمند مرمت و محوطه‌سازی است
معبد باستانی مهر و رصدخانه مراغه نیازمند اختصاص اعتبار و نگاه ویژه است/  مساجد تارخی مراغه نیازمند مرمت و محوطه‌سازی است

[ad_1] نماینده مراغه در مجلس شورای اسلامی خواستار تخصیص اعتبار و نگاه ویژه به معبد باستانی مهر و رصدخانه مراغه این شهرستان شد. به گزارش قلم پرس،از مراغه، علی علیزاده امروز در جلسه شورای اداری شهرستان مراغه که با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشکیل یافته بود، اظهار کرد: آثار تاریخی مراغه […]

[ad_1]


نماینده مراغه در مجلس شورای اسلامی خواستار تخصیص اعتبار و نگاه ویژه به معبد باستانی مهر و رصدخانه مراغه این شهرستان شد.

به گزارش قلم پرس،از مراغه، علی علیزاده امروز در جلسه شورای اداری شهرستان مراغه که با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشکیل یافته بود، اظهار کرد: آثار تاریخی مراغه با قدمتی به درازای تاریخ نیازمند اعتبار اساسی است.

وی با بیان اینکه، رصدخانه‌های سمرقند، چین و هند با اقتباس از رصدخانه مراغه ساخته شده‌اند، افزود: این اثر تاریخی با اعتبارات کم شهرداری قابل احیا نیست.

علیزاده خواستار تخصیص اعتبار ویژه برای احیای این اثر تاریخی ارزشمند شد.

نماینده مراغه در مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار تخصیص اعتبار و نگاه ویژه به معبد باستانی مهر این شهرستان شد.

‌استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: با نگاه ویژه دولت آذربایجان شرقی می‌تواند از قطب‌های ویژه گردشگری در کشور باشد.

عابدین خرم گفت: آذربایجان‌شرقی با تاریخ، فرهنگ و تمدن غنی، در طول تاریخ درخشیده و علما و دانشمندان‌ بزرگی این سرزمین برخواسته  و برای کشور افتخار آفرین شده‌اند.

ایجاد پایگاه پژوهشی در رصدخانه تاریخی مراغه

حجت الاسلام والمسلمین  محمدتقی پورمحمدی امام جمعه مراغه همچنین در این نشست خواستار ایجاد پایگاه پژوهشی در رصدخانه تاریخی مراغه شد و افزود:
احیای رصدخانه تاریخی نیازمند عزم جدی و تخصیص اعتبار بیشتر است تا این بنای ارزشمند بار دیگر گذشته خود را باز یابد.

وی اضافه کرد: مراغه با داشتن ۳۰۰ اثر ثبتی ملی جزو شهرهای تاریخی با آثار ارزشمند در کشور است.

پورمحمدی با بیان اینکه معبد مهر، گنبد سرخ، برج مدور، گنبد کبود از آثار تاریخی بی‌نظیر در ایران هستند، اظهار کرد: مراغه نزدیک به ۱۰ مسجد تاریخی دارد که هرکدام همانند نگین در تاریخ مذهب این شهر می‌درخشند.

امام جمعه مراغه افزود: مساجد تاریخی مراغه به خاطر قدمت بالا نیازمند مرمت و محوطه‌سازی است.

داود اسدیان، معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه در ادامه این جلسه  گفت: همزمان با بزرگداشت روز مراغه دهها برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی در مراغه برگزار شده است.

انتهای پیام/۶۰۰۰۷


[ad_2]