معاون وزیر کشور: پرداخت حقوق کارگران شهرداری مهم‌تر از پروژه‌های عمرانی است
معاون وزیر کشور: پرداخت حقوق کارگران شهرداری مهم‌تر از پروژه‌های عمرانی است

معاون عمرانی وزیر کشور پرداخت حقوق نیروها را مهم‌تر از انجام پروژه‌های عمرانی خواند و گفت: باید تلاش شود در آینده مشکلاتی از قبیل تأخیر در پرداخت مطالبات را در شهرداری‌ها شاهد نشویم. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، مهدی جمالی‌نژاد عصر امروز در بازدید از پروژه‌های شهرداری شهرستان بروجرد و در […]

معاون عمرانی وزیر کشور پرداخت حقوق نیروها را مهم‌تر از انجام پروژه‌های عمرانی خواند و گفت: باید تلاش شود در آینده مشکلاتی از قبیل تأخیر در پرداخت مطالبات را در شهرداری‌ها شاهد نشویم.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، مهدی جمالی‌نژاد عصر امروز در بازدید از پروژه‌های شهرداری شهرستان بروجرد و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای سفرهای استانی و بازدید از پروژه‌های آن‌ها، روز گذشته در نوزدهمین سفر خود به لرستان از خرم‌آباد بازدید شد و امروز نیز برای بررسی برخی مشکلات طرح‌های شهرداری به بروجرد سفر کردیم.

وی تصریج کرد: خرم‌آباد و بروجرد از جمله شهرهای ریشه‌دار و اصیل کشور هستند که ممکن است با وجود شرایط اقتصادی حال حاضر دچار برخی مشکلات شده باشند.

معاون عمرانی وزیر کشور با بیان اینکه امروز از پروژه‌های خوبی در بروجرد بازدید کردیم، افزود: با توجه به اینکه در پرداخت مطالبات کارگران و کارکنان شهرداری‌های استان مشکلاتی وجود داشت بنابراین جلساتی را در خصوص مرتفع نمودن آن‌ها در کنار پروژه‌های عمرانی استان برگزار کردیم.

جمالی‌نژاد بیان داشت: انتظار می‌رود در آینده تدابیری اندیشیده شود که در کوتاه، میان و بلند مدت، کمتر شهرداری‌های خرم‌آباد و بروجرد به مشکلاتی از این قبیل دچار شوند، به‌نحوی که در کنار پویا بودن شهر مطالبات کارگران و پرسنل نیز پرداخت شود.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها نهادهای عمومی غیر دولتی هستند بنابراین بایستی خود درآمد و هزینه را همزمان مدیریت کنند، تصریح کرد: شهرداری ضمن مدیریت هزینه‌کردها، بایستی صرفه‌جویی‌هایی را که خود نوعی درآمد محسوب می‌شود را مدنظر داشته باشند.

معاون عمرانی وزیر کشور ادامه داد: بروجرد در حوزه پروژه‌های عمرانی و همچنین پرداخت معوقات تا چند ماه گذشته موفق عمل کرده بود و بایستی آسیب‌شناسی در خصوص تأخیر پرداخت‌های اخیر حقوق و دستمزدها صورت پذیرد.

جمالی‌نژاد اظهار کرد: شایسته است با هم‌فکری و هم‌گرایی همه دستگاه‌های استانی و شهرستانی حق و حقوق پرسنل شهرداری بروجرد به زودی پرداخت شود.

وی، پرداخت حقوق پرسنل و کارگران شهرداری را مهم‌تر از انجام پروژه‌های عمرانی خواند و تصریح کرد: باید تلاش شود در آینده این‌گونه مشکلات را در شهرداری بروجرد شاهد نشویم.

معاون عمرانی وزیر کشور در خصوص بهره‌برداری از پل شهدا بروجرد ادامه داد: متأسفانه مشکل نقدینگی در شهرداری بروجرد نه تنها حقوق مسلم پرسنل را با مشکل مواجه کرده، بلکه روند پروژه‌های عمرانی را نیز کند و یا متوقف کرده است، به همین دلیل نیاز بوده که جلساتی با مدیران ارشد استان در جهت فعال کردن پروژه‌ها و همچنین تولید ثروت برگزار شود.

وی ظرفیت‌های شهری لرستان را کم‌نظیر خواند و افزود: می‌توان با برنامه‌ریزی‌های خوب این ظرفیت‌ها را تبدیل به ثروت کرد و با تعریف منابع جدید، درآمد پایداری را برای  شهرداری ایجاد کنیم.