معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: منشور گفت‌وگوی سیاسی یکی از برنامه‌های جدی دولت و وزارت کشور برای نهادینه کردن فرهنگ گفت‌وگو و تبادل آرا در جامعه و استفاده از نظرات گروه‌های مرجع و تشکل‌های سیاسی و اجتماعی در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی است.

به گزارش قلم پرس، علیار راستگو در نشست فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان سراب، افزود: باید روحیه گفت‌وگو و شنیدن حرف‌ها را در جامعه نشر دهیم تا گروه‌های مختلف در فضای تعامل و تفاهم نسبت به حل مشکلات جامعه تلاش کنند.

وی با بیان اینکه امیدآفرینی در جامعه یکی از کارهای ضروری است، افزود: در سال‌های گذشته حرکت‌های جهشی خوبی در کشور و استان انجام شده است که اطلاع‌رسانی از این اقدامات برای ایجاد روحیه امید در جامعه وظیفه گروه‌های مرجع است.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های راهبردی معاندان نظام جمهوری اسلامی، دلسرد کردن مردم است، افزود: دشمن با تزریق اطلاعات غلط به مردم و تشدید فشارهای اقتصادی به دنبال ایجاد نارضایتی در جامعه است.

وی با بیان اینکه البته مردم ما فوق‌العاده آگاه هستند، افزود: این مردم به خاطر انقلاب از تمام سرمایه‌های خود گذشته‌اند و امروز هم با وجود مشکلات پشتیبان نظام و انقلاب هستند.

راستگو افزود: ملت ایران ۲۰۰ هزار شهید و ۳۰۰ هزار جانباز برای دفاع از انقلاب اسلامی و به خاطر نسل‌های آینده این کشور تقدیم کرده است و این موضوع باید به قشر جوان انتقال داده شود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاسی و ارتباطات بین‌الملل حرف اول را در منطقه می‌زند، افزود: هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که رئیس جمهور آمریکا برای ارتباط با رئیس جمهور کشورمان التماس کند که این موضوع ناشی از قدرت راهبردی ایران است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تأکید بر احترام به رأی و خواست مردم، گفت: دموکراسی و مردم‌سالاری لازمه کار جمعی است و از این طریق است که چرخش قدرت به شکل قانونی تحقق می‌یابد.

وی، شوراها را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: بخش قابل توجهی از وظایف حاکمیتی به شوراها واگذار شده است و باید از این ظرفیت در راستای حل مسائل و مشکلات مناطق مختلف استفاده کرد.

راستگو با بیان اینکه امروز در شرایط سخت اقتصادی هستیم، افزود: وابستگی اقتصاد کشور به نفت، مشکلاتی را در این مقطع به وجود آورده است و دولت