معاون رئیس جمهور: اماکن نوآورانه با قانون جهش تولید دانش‌بنیان گسترش می‌یابد
معاون رئیس جمهور: اماکن نوآورانه با قانون جهش تولید دانش‌بنیان گسترش می‌یابد

عاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: : اماکن نوآورانه با قانون جهش تولید دانش‌بنیان گسترش می‌یابد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، سورنا ستاری بعد از ظهر امروز در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری برای احداث و بهره برداری از کارخانه نوآوری تبریز، آغاز مسیر احداث کارخانه نوآوری تبریز را گامی هم راستا با قانون جهش تولید […]



عاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: : اماکن نوآورانه با قانون جهش تولید دانش‌بنیان گسترش می‌یابد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، سورنا ستاری بعد از ظهر امروز در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری برای احداث و بهره برداری از کارخانه نوآوری تبریز، آغاز مسیر احداث کارخانه نوآوری تبریز را گامی هم راستا با قانون جهش تولید دانش‌بنیان دانست و اظهار کرد: در این قانون مترقی و پویا، توجهی ویژه به ایجاد زیست‌بوم مساعد به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق صورت گرفته و احداث کارخانه‌های نوآوری و خانه‌های خلاق و نوآوری گامی در همین راستا به شمار می‌رود.

وی افزود: عزم خود را جزم کرده‌ایم تا رویکرد این قانون به اختصاص فضاهای کاری لازم برای توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، محقق شود و در همین راستا، آیین‌نامه‌های مربوطه به تصویب هیئت دولت رسیده یا در آستانه تصویب هستند.

به گفته معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، تحولات خوبی در استان آذربایجان شرقی برای رونق اقتصاد دانش بنیان و خلاق صورت گرفته است که ایجاد زمینه‌های لازم برای احداث کارخانه نوآوری تبریز از مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود. این تلاش ها مسئولیت معاونت علمی و فناوری را برای حمایت از توسعه اقتصاد دانش بنیان سنگین‌تر می‌کند تا در این مسیر، برای کمک به رونق این زیست بوم گام‌های مهم و جدی برداریم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، با بیان این‌که در حوزه های مختلف نیز با ورود شرکت های بزرگ و صنایع به حوزه دانش بنیان و خلاق، روند اشتغال زایی و خلق ارزش افزوده از نوآوری سرعت بیش‌تری گرفته است، ادامه داد: استان آذربایجان شرقی، دارای ظرفیت بسیار خوبی به ویژه در زمینه داشتن شرکت‌های بزرگ و صنعتی است که پیوند این ظرفیت با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه می‌تواند، شرایط را برای تحول دانش‌بنیان استان مساعد کند. ایجاد اماکنی چون کارخانه‌های نوآوری، خانه‌های خلاق و نوآوری، برج‌های فناوری یا پارک‌های علم و فناوری، گامی در راستای ترویج فرهنگ پیوند بخش خصوصی با زیست‌بوم فناوری و نوآوری است که با ترغیب و تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در این حوزه محقق می‌شود.

ایجاد زمینه‌ها برای احداث کارخانه نوآوری تبریز

بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن حمایت از تأسیس و راه اندازی کارخانه نوآوری، حمایت مالی و معنوی از شتاب دهنده ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق مستقر در کارخانه نوآوری تبریز را صورت می‌دهد. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین همکاری های مورد نیاز اعم از معرفی، مشارکت و غیره را برای انعقاد تفاهم‌نامه یا قرارداد مشارکت با سایر سازمان‌ها و نهادهای ذیربط و در سیر فعالیت شرکت ها، به عمل خواهد آورد.

استانداری آذربایجان نیز متعهد شده است تا برای احداث کارخانه نوآوری از ردیف منابع استانی، همراه با اعتبار حمایتی اعتبار مورد نیاز برای این موضوع را تأمین کند. همچنین هماهنگی کلیه سازمان‌های مرتبط با موضوع تفاهم نامه از جمله هماهنگی و تسهیلگری برای صدور مجوزهای لازم، تهیه و تبیین سازوکارهای قانونی و روابط سازمان‌های مرتبط، از دیگر تعهدات استان‌داری آذربایجان شرقی بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری است.

شهرداری تبریز نیز زیرساختی به مساحت حدود ۵ هزار و ۳۲۲ مترمربع زیربنا برای احداث و بهره برداری از ۸ سوله هرکدام به مساحت ۶۲۲ متر مربع به همراه تمامی زیرساخت‌ها شامل آب، برق و گاز به کارخانه نوآوری اختصاص خواهد داد و همکاری‌ها برای دریافت مجوزهای لازم فعالیت کارخانه نوآوری را صورت می‌دهد.

انتهای پیام/