مطالبه گری در رسانه ملی امری بدیع است؛ اما نباید مغرضانه باشد
مطالبه گری در رسانه ملی امری بدیع است؛ اما نباید مغرضانه باشد

شهردار تبریز در دیدار با مدیرکل جدید صداو سیمای مرکز آذربایجان شرقی اظهار داشت: مطالبه گری در رسانه ملی امری بدیع است؛ اما نباید مغرضانه باشد. ایرج شهین باهر در این دیدار به نقش مهم رسانه ملی در فرهنگ سازی اشاره کرد و  اظهار داشت: نقش صدا و سیما در فرهنگ سازی بی بدیل است […]

شهردار تبریز در دیدار با مدیرکل جدید صداو سیمای مرکز آذربایجان شرقی اظهار داشت: مطالبه گری در رسانه ملی امری بدیع است؛ اما نباید مغرضانه باشد.

ایرج شهین باهر در این دیدار به نقش مهم رسانه ملی در فرهنگ سازی اشاره کرد و  اظهار داشت: نقش صدا و سیما در فرهنگ سازی بی بدیل است و این رسانه می تواند ایجاد و ترویج فرهنگ شهروندی زمینه پیشرو باشد.

در این دیدار که محرم محمدزاده عضو شورا، حجت الاسلام احمد حمیدی معاون فرهنگی و سعید حاجی زاده مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کلانشهر تبریز نیز حضور داشند، شهردار تبریز با اشاره به کارکرد رسانه ها در دنیای امروز گفت: امروزه رسانه ها صرفا ابزاری برای خبر رسانی نیستند بلکه در آگاه سازی، فرهنگ سازی و جهت دهی در تمام ابعاد زندگی افراد جامعه نقش برجسته ای دارند.

وی ادامه داد: رسانه ها می توانند در راستای ترویج و توسعه علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و به عبارت دیگر پیشرفت و سازندگی کشور، نقش اساسی داشته باشند، اما قطعا رادیو و به ویژه تلویزیون به عنوان دانشگاهی فراگیر، نقش موثرتری را بر عهده دارند، چرا که معمولا برنامه های رسانه ملی، بویژه برنامه ها و فیلم های تلویزیونی بومی و محلی ، اثرات فرهنگی اجتماعی قابل ملاحضه ای را در ابعاد مختلف به همراه دارند .

شهردار تبریز با اشاره به مشکلات شهرداری های کشور به خصوص کلانشهر تبریز اظهار داشت: با توجه به رکود اقتصادی و تاثیرآن در وضعیت شهرداری ها شاهد کاهش منابع مالی و ساخت و سازها هستیم که در کنار اینها، عواملی دیگر چون افزایش بی رویه نیروهای انسانی در طی سال های گذشته مشکلات بسیار زیادی برای شهرداری داشت ولی دلسوزی، عشق و علاقه  عاملی است که می تواند دلگرمی برای ادامه کار در ساختار شهری با این روند باشد.

وی تعامل با ارگانهای مختلف را در توسعه شهر مهم عنوان کرد و افزود: سیاست شهرداری در امورات شهری تعامل سازنده با نهاها، ارگانها و سازمانهای مختلف است که برای نمونه می توان به تعامل با آب و فاضلاب و آموزش و پرورش استان اشاره کرد

شهین باهر با اشاره به اطلاع رسانی صیح و عدم وابستگی سیاسی در خبر رسانی اظهار داشت: مطالبه گری در رسانه ملی امری بدیع است اما نباید مغرضانه باشد. اگر به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علاقه مند هستیم نباید بخاطر وابستگی و معاملات سیاسی و حزبی یاس و نامیدی را در بین مردم ترویج دهیم و چشم بر روی واقعیت ها ببندیم و سیاه نمایی را سرلوحه کارها قرا دهیم زیرا که این سیاه نمایی به ضرر نظام خواهد بود و آب بر آسیاب دشمن ریختن است