مطالبات شهرداری ها از محل جرایم راهنمایی و رانندگی پرداخت نمی‌شود/ پلیس راهور زیرنظر شهرداری‌ها باشد
مطالبات شهرداری ها از محل جرایم راهنمایی و رانندگی پرداخت نمی‌شود/ پلیس راهور زیرنظر شهرداری‌ها باشد

ایرج شهین باهر، شهردار تبریز در جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با انتقاد از عدم پرداخت سهم شهرداری ها از محل جرایم راهنمایی و رانندگی گفت: پرداخت سهم شهرداری‌ها می تواند در تامین زیرساخت های ترافیکی و حل مشکلات کلان شهرها در این خصوص بسیار راهگشا باشد. به گزارش قلم پرس، در یکصدوچهل […]

ایرج شهین باهر، شهردار تبریز در جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با انتقاد از عدم پرداخت سهم شهرداری ها از محل جرایم راهنمایی و رانندگی گفت: پرداخت سهم شهرداری‌ها می تواند در تامین زیرساخت های ترافیکی و حل مشکلات کلان شهرها در این خصوص بسیار راهگشا باشد.

به گزارش قلم پرس، در یکصدوچهل و هفتمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور  به ریاست جمالی نژاد معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تشکیل شد، شهردار تبریز از بی توجهی به مطالبات شهرداری ها انتقاد کرد. او با بیان اینکه سهم ۶۰ درصدی شهرداری ها از محل جرایم راهنمایی و رانندگی پرداخت نمی شود گفت: بدون پرداخت این مطالبات نمی شود انتظار هزینه کرد بالای شهرداری ها در تامین زیرساخت های ترافیکی را داشت.

نماینده شهرداران کشور در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه موضوع تامین زیرساخت های لازم برای رفع معضل ترافیک و اجرای طرح LEZ هزینه بالایی دارد گفت: با تخصیص مطالبات شهرداری ها از محل جرایم راهنمایی و رانندگی می توان شاهد کاهش بار ترافیکی در شهرها و کاهش آلودگی هوای شهرها با کاهش تردد خودروهای آلاینده در شهرها خواهیم بود.

شهردار تبریز تصریح کرد: هزینه ای که امروز برای کاهش ترافیک و آلودگی باید در شهرها هزینه شود به مراتب کمتر از هزینه ای است که باید برای موضوع درمان در آینده تامین شود.

او در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر نیاز شهرهای کشور به مدیریت واحد شهری برای رفع معضل ترافیکی تصریح کرد: برای هماهنگی بیشتر شهرداری ها و پلیس راهور باید پلیس راهور زیر نظر شهرداری ها قرار گیرد. او ادامه داد: در شرایط فعلی هماهنگی بین دستگاه ها وجود ندارد و بعضا اقدامات در تقابل با یکدیگر انجام می شود.

نماینده شهرداران کشور در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در ادامه این جلسه به گزارش اقدامات انجام یافته در شهرداری تبریز برای اجرای طرح LEZ پرداخت.

باهر با اشاره به توسعه نصب دوربین های کنترل در سطح خیابان های شهر تبریز گفت: اقدامات مهمی در این حوزه مانند: نصب دوربین ها، برقراری ارتباط میان سرورها و دوربینها و فراهم شدن تمامی زیرساختهای مورد نیاز طرح انجام شده است.

مطالبات شهرداری ها از محل جرایم راهنمایی و رانندگی پرداخت نمی‌شود/ پلیس راهور زیرنظر شهرداری‌ها باشد

او افزود: با این حال مشکل عدم تخصیص کد جریمه از سوی پلیس راهور نیروی انتظامی مانع از اجرای طرح شده است.

در ادامه این جلسه پس از بیان مسائل و نظرات اعضا شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، تخصیص کد تخلف به طرح کاهش در کلانشهرها تصویب شد تا اعمال قانون صورت گیرد که این موضوع می تواند گام موثری در جهت کاهش آلودگی هوای این شهرها باشد.

همچنین در این جلسه جمالی نژاد معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور و رئیس شورای عالی ترافیک در پایان این جلسه، ضمن قدردانی از زحمات عوامل راهور ناجا، بر لزوم همکاری تنگاتنگ پلیس راهور با شهرداری های کلانشهرها برای مقابله با آلودگی هوا در راستای اجرای طرح کاهش (LEZ) تاکید کرد.