مصرف ۶٫۴ میلیارد متر مکعب گاز در آذربایجان‌شرقی
مصرف ۶٫۴ میلیارد متر مکعب گاز در آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی از ۴ میلیارد و ۴۸۴ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: با احداث ایستگاه گازرسانی و افزایش ظرفیت ایستگاه های موجود در راستای تأمین پایدار جریان گاز مصرفی مشترکان تلاش شده است. به گزارش قلم پرس،از تبریز، نادر کمالی امروز در گفت و […]



مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی از ۴ میلیارد و ۴۸۴ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: با احداث ایستگاه گازرسانی و افزایش ظرفیت ایستگاه های موجود در راستای تأمین پایدار جریان گاز مصرفی مشترکان تلاش شده است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، نادر کمالی امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال ایستگاه‌های گازرسانی به تعداد ۶ مورد  شامل ایستگاه CGS سهند۴ تبریز، ایستگاه CGS محور صنعتی بناب با ظرفیت ۱۲۰ هزار متر مکعب بر ساعت، ایستگاه CGS شهرک صنعتی خضرلوی عجب شیر با ظرفیت ۵۰ هزار متر مکعب بر ساعت، ایستگاه TBS خوئینه رود ورزقان با ظرفیت ۵ هزار متر مکعب بر ساعت، ایستگاه اندازه گیری روستای جهانگیر کندی از توابع مراغه، ایستگاه شرکت کشت و صنعت و دامپروری دشت آذر نگین از ایستگاه های راه اندازی شده در راستای توزیع پایدار گاز در اقصی نقاط استان بوده است.

وی افزود: علاوه بر احداث ایستگاه های گازرسانی، شرکت گاز استان با رویکرد پایداری جریان گاز و همچنین پیش بینی توسعه مصارف آتی استان اقدامات به افزایش ظرفیت ۱۱ مورد ایستگاه تقلیل فشار CGS  کرده که پس از اخذ مجوز نهایی اجرایی خواهد شد، همچنین هم اکنون افزایش ظرفیت ایستگاه CGS مرند از ۸۰ هزار به ۱۲۰ هزار متر مکعب بر ساعت در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت گاز استان با شروع فصول سرد سال یادآور شد: مصرف بهینه از گاز وظیفه همگانی در قبال نعمت الهی است با قدر دانستن این نعمت در مصرف گاز صرفه جویی کنیم هر خانوار با کاهش یک درجه دمای اتاق تا ۶ درصد در کاهش مصرف گاز سهیم خواهد بود.

مصرف ۶.۴ میلیارد متر مکعب گاز در آذربایجان‌شرقی

رئیس امور اندازه گیری و توزیع گاز آذربایجان شرقی اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری مشترکین گاز استان آذربایجان شرقی ۴ میلیارد و ۴۸۴ میلیون مترمکعب گاز طبیعی مصرف کرده اند.

کاظم طلوعی گفت: این میزان مصرف در مقایسه با ۶ ماهه نخست سال گذشته حاکی از روند کاهشی علی رغم افزایش تعداد مشترکان گاز است.

وی افزود: در ۶ ماهه نخست سال جاری بیشترین مصرف با ۳۳ درصد شامل  بخش نیروگاهی بوده است.

طلوعی با اشاره به آمادگی های ضمنی برای تأمین جریان گاز پایدار مشترکین در فصول سرد سال افزود: با توجه به مکانیزه سازی و مونیتورینگ کلیه ایستگاه های گاز در استان، رصد مدون و پایش لحظه ای مصارف و فشار گاز ایستگاه ها به صورت شبانه روزی زمینه اقدامات به موقع و توزیع پایدار گاز را فراهم می سازد.

وی اظهار داشت: امسال با افزایش ظرفیت ایستگاه ها و احداث ایستگاه های جدید گازرسانی در حفظ پایداری گاز مشترکان اقدام شده است.

رئیس امور اندازه گیری و توزیع گاز تصریح کرد: در فصول سرد سال اولویت توزیع گاز با بخش های خانگی بوده و مدیریت مصرف توسط مردم، مهم ترین همراهی و همیاری با شرکت گاز در گذر از زمستان سرد سال بدون افت یا قطع جریان گاز خواهد بود.

‍پایان پیام/