مصائب پس از صعود
مصائب پس از صعود

به گزارش ایسنا، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «بعد از تجربه صعودی شیرین و دلچسب از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، حالا استقلال با چند چالش مواجه شده؛ مسائلی که ذهن هواداران این تیم را درگیر کرده و لازم است باشگاه با عزم جدی در مورد آنها چاره‌اندیشی کند. جدایی فراز از فرهاد فرهاد مجیدی در […]

به گزارش ایسنا، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «بعد از تجربه صعودی شیرین و دلچسب از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، حالا استقلال با چند چالش مواجه شده؛ مسائلی که ذهن هواداران این تیم را درگیر کرده و لازم است باشگاه با عزم جدی در مورد آنها چاره‌اندیشی کند.

جدایی فراز از فرهاد

فرهاد مجیدی در بازگشت به نیمکت استقلال از فراز کمالوند برای همکاری دعوت کرد و این مربی که سابقه هدایت چند تیم در لیگ برتر را در کارنامه داشت، پذیرفت به‌ عنوان دستیار کنار مجیدی قرار بگیرد. در این مدت هم نتایج خوبی به دست آمد و به‌ویژه بعد از صعود استقلال از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، بسیاری از تحلیلگران به نقش ویژه فراز در این موفقیت اشاره کردند. با این حال از قبل هم زمزمه‌هایی در مورد حضور کمالوند روی نیمکت سایپا به گوش می‌رسید؛ آن چه روز یکشنبه جدی‌تر شد و کمالوند را به مرز جدایی از استقلال رساند. این مربی موضوع جدایی‌اش را رسانه‌ای هم کرد و مدعی شد چون سایپا نیاز به او دارد، مایل است به این باشگاه کمک کند. روز گذشته انتشار این خبر باعث نگرانی گروهی از هواداران استقلال شد؛ مخصوصا آنها که اتفاقات فنی و تئوری تیم را به کمالوند نسبت می‌دادند. باید دید جدایی او چه تغییری در شرایط استقلال به وجود خواهد آورد.

مساله منع جذب خارجی‌ها

به هر حال اما فرهاد مجیدی از حالا به بعد باید به دنبال یافتن یک جانشین برای فراز کمالوند و تکمیل کادر فنی‌اش باشد. در همین راستا شنیده می‌شود مجیدی روی یک مربی اسپانیایی نظر دارد؛ کسی که قبلا هم زمان سرمربیگری فرهاد در تیم ملی امید گزینه اصلی او بود اما همکاری دو طرف میسر نشد. حالا مجیدی می‌خواهد این مربی را به ایران بکشاند اما حتما می‌دانید که به‌ خاطر اجرای قانون منع جذب خارجی‌ها، این ایده دست‌ کم تا پایان فصل عملی نیست. شاید برای فصل جدید، با تغییر قوانین امکان استفاده از مربیان و بازیکنان خارجی فراهم شود، اما فعلا نه!

پنجره‌هایی که بسته شد

روز یکشنبه همچنین خبر نگران‌کننده دیگری در مورد بسته‌شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه استقلال منتشر شد. موضوع این است که لکیچ، مربی صربستانی پیشین استقلال که فصل گذشته در مقطعی دستیار فرهاد مجیدی بود، برای گرفتن مطالباتش به فیفا شکایت کرده و حالا هم فیفا با ارسال ایمیلی برای باشگاه ایرانی، از بسته‌شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی آبی‌ها خبر داده است. البته در این مورد خیلی جای نگرانی نیست؛ چرا که گفته می‌شود مطالبات مربی صربستانی اندک است و باشگاه با پرداخت آن قادر خواهد بود دوباره پنجره را باز کند.

بازی با عربستان در زمین بی‌طرف؟

کنفدراسیون فوتبال آسیا «فعلا» تصمیم دارد مسابقات مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را به‌صورت تک‌بازی برگزار کند. حالا این که آیا این تصمیم تغییر می‌کند یا نه، طی هفته‌های آینده مشخص خواهد شد. چنان که جدول و قرعه نشان داد، پرسپولیس در این تک‌بازی مهمان تیم استقلال تاجیکستان است، اما استقلال و تراکتور به ترتیب باید میزبان الهلال و النصر عربستان باشند. در این میان به نظر می‌رسید با توجه به حضور دو تیم ایرانی در خاک عربستان در مرحله گروهی، دیگر مشکلی بابت حضور تیم‌های این کشور در ایران وجود ندارد اما گویا این طور نیست و رسانه‌های متعدد عربی طی روزهای گذشته از برگزاری بازی استقلال – الهلال و تراکتور – النصر در زمین بی‌طرف خبر داده‌اند؛ آن چه اگر درست باشد، یک درد سر بزرگ دیگر برای هر دو تیم خواهد بود.

الهلال به دنبال تقویت همه‌جانبه

از همه اینها که بگذریم، استقلال انصافا در مرحله یک‌هشتم نهایی سخت‌ترین قرعه را دارد و باید با الهلال عربستان مصاف بدهد. الهلال در لیگ قهرمانان آسیا نمایشی ناامیدکننده داشت و به‌سختی توانست جواز صعود از مرحله گروهی را به دست بیاورد. به همین دلیل هم الهلال با روژیر میکاله، سرمربی برزیلی، ادامه نخواهد داد. باشگاه عربستانی به دنبال تقویت همه‌جانبه خود تا شهریورماه و زمان آغاز مرحله حذفی مسابقات است. آنها به این منظور با ژوزه مورایس دستیار پیشین مورینیو در اینتر به توافق رسیده‌اند و او قرار است با هواپیمای اختصاص راهی ریاض شود. الهلال در فاز جذب بازیکن هم بسیار جدی است و حتی شایعاتی در مورد حضور احتمالی موسی مارگا، مهاجم مالیایی پورتو در این تیم به گوش می‌رسد.

انتهای پیام