مشکلات اقتصادی از جمله اساسی‌ترین موضوعات کشور است/به سران ارمنستان و آذربایجان توصیه می‌کنم مشکلات را حل کنند تا خونی به ناحق ریخته نشود
مشکلات اقتصادی از جمله اساسی‌ترین موضوعات کشور است/به سران ارمنستان و آذربایجان توصیه می‌کنم مشکلات را حل کنند تا خونی به ناحق ریخته نشود

امام جمعه تبریز گفت: رئیس جمهور در حال تعیین وزرا است که خواست مردم آذربایجان از رئیس جمهور انتخاب افرادی کارآمد و توانا برای حل مشکلات اقتصادی موجود کشور و دیگر مشکلات است. به گزارش  قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز اظهار کرد: اخیراً […]

امام جمعه تبریز گفت: رئیس جمهور در حال تعیین وزرا است که خواست مردم آذربایجان از رئیس جمهور انتخاب افرادی کارآمد و توانا برای حل مشکلات اقتصادی موجود کشور و دیگر مشکلات است.

به گزارش  قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز اظهار کرد: اخیراً اختلافاتی بین دو دولت ارمنستان و آذربایجان ایجاد شده که به سران دو دولت توصیه می‌کنم مشکلات را حل کنند تا خونی به ناحق ریخته نشود.

وی با تاکید به مشکلات نیروی برق در استان و کشور گفت: تنها با ۱۰ درصد خاموشی و صرفه جویی در آن، مشکلات کمبود برق حل می‌شود.

خطیب جمعه تبریز به حضور کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در تبریز اشاره و بیان کرد: از کمیسیون مورد اشاره درخواست می‌کنیم عنایت ویژه در زمینه فرهنگی به استان آذربایجان‌شرقی داشته باشند و حتی استاندار آذربایجان‌شرقی هم در جلسه کمیسیون فرهنگی به بیان مشکلات فرهنگی استان پرداختند.

وی با اشاره به حضور ۳۰۰  طلبه دانشجوی حوزه حضرت ولیعصر(عج)  تبریز در نماز جمعه اظهار کرد: اجازه دهید فرزندانتان طلبه شود و پاسخگوی شبهات باشند و البته استان آذربایجان‌شرقی بستر و زیرساخت‌های زیادی در این خصوص فراهم آورده است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به مناسبت‌های هفته اعلام کرد: ۲۵ تیرماه روز بهزیستی است و این را فرصتی برای تشکر از عوامل بهزیستی و خیران می‌دانم که زحمات فراوان می‌کشند.

وی به دیدار خود با نابینایان، ناشنوایان و معلولان استان اشاره کرد و گفت: این عزیزان درخواست از صدا و سیما داشته‌اند تا برای اخبار مجری اشاره داشته باشند. و در کل خواستار تمهیداتی لازم برای نابینایان، ناشنوایان و معلولان شدند.

خطیب جمعه تبریز در ادامه سخنان خود افزود: باید برای اشتغال معلولان فکری اندیشیده شود و از توانایی آنها بهره گرفت.

امام جمعه تبریز با یادآوری راهپیمایی و تجمع مدافعان حریم خانواده در تبریز و تشکر از سپاه عاشورا بیان کرد: حجاب میوه عفاف و عفاف ریشه حجاب است و  غیرت تبریز اجازه نمی‌دهد زنان بدحجاب در آن باشد.

وی حضور گردشگران در استان را فرصتی برای ارائه نمایش غیرت تبریز دانست و گفت: باید این تعصب و غیرت آذربایجان به سراسر دنیا و کشور عرضه شود.

 حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان در  ۲۶ تیرماه بیان کرد: نهادهایی با کارکرد شورای نگهبان در سایر کشورها هم وجود دارد و این نهادها شباهت زیادی به یکدیگر از جهت حفظ و صیانت از قوانین دارند.

وی گفت: شورای نگهبان در دو موضوع مرتبط حراست و نگهبانی از احکام اسلامی و صیانت از قانون اساسی فعالیت می‌کنند و وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به پایان دوره چهار ساله دولت یازدهم جمهوری اسلامی ایران بیان کرد:  رئیس جمهور در حال تعیین وزرا است که خواست مردم آذربایجان از رئیس جمهور انتخاب افرادی برای حل مشکلات اقتصادی موجود کشور و دیگر مشکلات است.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی از جمله اساسی‌ترین موضوعات کشور است، بیان کرد: مقام معظم رهبری هم مدام بر آن تاکید دارند؛ پس نباید اجازه بدهیم که به حاشیه برود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی شاخص‌های انتخاب وزیر را توکل بر خدا، خودباوری و دشمن‌شناسی، پرهیز از اختلافات، استفاده از ظرفیت‌های داخلی، همت بلند و با انگیزه خدمت دانست و گفت: وزرای منتخب با این شاخص‌ها و با هدف خدمت پای کار بیایند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به خبر اعلام آتش‌بس در بخش‌هایی از  سوریه بیان کرد: بعد از آتش‌بس گفته شد این محصول مذاکره با آمریکا بوده است در حالی که از ابتدای جنگ سوریه مدیریت گروه‌های تروریستی برعهده آمریکا بود.

وی افزود: تقویت نیروهای سوری و استقرار آنها در مناطق آزاد شده برخلاف خواسته آمریکاست، زیرا آمریکا می‌خواهد از تمام دسترسی محور مشترک عراق و سوریه جلوگیری کند.

خطیب جمعه تبریز متذکر شد: رژیم صهیونیستی و مقامات آمریکا به شدت از روند پیروزی‌های محور مقاوت وحشت دارند و موضوع قابل توجه این است که باید مسؤولان دستگاه سیاست خارجی آگاهی لازم را داشته باشند تا این پیروزی‌ها که توسط نیروهای مقاومت به دست آمده در پس مذاکرات سوریه از بین نرود.

وی خاطرنشان کرد: همایش علامه جعفری در دانشگاه هنر تبریز برگزار خواهد شد و امید است اهل قلم و دانشمندان کمک به این همایش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه‌ها این هفته با بیان اینکه تقوا در قرآن به طور کامل بیان شده، گفت: تقوا به تسبیح بلند و ریش نیست بلکه تقوا یعنی فردی که در برابر دستورات الهی تسلیم است.

وی افزود: آنان که محاسن بلند دارند ولی ربا و حق مردم را می‌خورند هرگز متقی نیستند.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به اینکه عفو و بخشش یکی از شاخص‌های فرد با تقواست، گفت: با بخشش نه تنها کوچک نمی‌شویم بلکه بزرگ هم خواهیم شد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم قرض‌الحسنه و وام به برادران و مومنان را ضرورت دانست و افزود: البته در حال حاضر مشکل این است که وقتی برای برخی افراد ضامن می‌شویم تا وامی برای رفع مشکلات خود بردارد، بدهی خود را به موقع نمی‌پردازد و ضامن زیر بدهی می‌رود.

وی اظهار کرد: چرا باید ذهنیت بد برای فرد ضامن ایجاد شود که دیگر ضمانت کسی را نکند و یا مردم دید ناخوشایند نسبت به وام پیدا کنند.

خطیب جمعه تبریز تاکید کرد: با دوست گرفتن خدا و پیروی از پروردگار متعال، راه مرحمت را برای مومنان فراهم سازید.