مشارکت ۵۹درصدی مردم در دور دوم انتخابات
مشارکت ۵۹درصدی مردم در دور دوم انتخابات

قائم مقام وزیر کشور با بیان این که اسامی منتخبان ۵۱ حوزه انتخابیه در دور دوم انتخابات تاکنون اعلام شده است، گفت: در این دوره نسبت به دور اول ما شاهد مشارکت ۵۹ درصدی هستیم که در مقایسه با مرحله دوم مجلس نهم ، سه درصد رشد را در ارتباط با شرکت کنندگان ملاحظه می […]

قائم مقام وزیر کشور با بیان این که اسامی منتخبان ۵۱ حوزه انتخابیه در دور دوم انتخابات تاکنون اعلام شده است، گفت: در این دوره نسبت به دور اول ما شاهد مشارکت ۵۹ درصدی هستیم که در مقایسه با مرحله دوم مجلس نهم ، سه درصد رشد را در ارتباط با شرکت کنندگان ملاحظه می کنیم.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایرنا ، حسینعلی امیری دقایقی پیش در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون نتایج ۵۱ حوزه انتخابیه اعلام شده و نتایج چهار حوزه دیگر در حال گذراندن تشریفات قانونی است که در اسرع وقت انجام و اعلام می شود.
وی افزود: از مردم ایران در ۲۱ استان و ۵۵ حوزه که در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی برای تعیین تکلیف ۶۸ کرسی پای صندوق های رای آمدند تشکر می کنم.
وی اضافه کرد: همکاری و همراهی بین دستگاه های اجرایی، بخش های مختلف وزارت کشور، شورای نگهبان و هیات های نظارت خوب بود و همدلی و همکاری باعث شد این دوره از انتخابات در عین اینکه سرشار از شور و شعف انتخاباتی باشد در کمال متانت و آرامش برگزار شود.
قائم مقام وزیر کشور گفت: ۴۷ درصد از شرکت کنندگان در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خانم ها و ۵۳ درصد آقایان هستند.
وی افزود: همچنین از ۶۸ منتخب انتخابات مرحله دوم مجلس، چهار نفر از خانم ها و ۶۴ نفر از آقایان هستند.
امیری ادامه داد: از جهت ترکیب سنی منتخبان نیز بین ۳۰ تا ۳۵ سال سه نفر، ۶۱ تا ۶۵ سال چهار نفر و بیشترین فراوانی نیز بین سنین ۴۶ تا ۵۰ ، با ۱۷ نفر است.
وی همچنین با بیان اینکه از نیمه شب گذشته شمارش آرا آغاز شده است، گفت: در تمام حوزه های انتخابیه دستگاه های الکترونیکی برای احزار هویت رای دهندگان مستقر شده بود.
قائم مقام وزیر کشور اظهار داشت: معمولا هم با توجه به اینکه در مرحله اول تعداد کاندیداها زیاد است و مشارکت بالا است در مرحله دوم چنین است که رقابت به تعداد دو برابر تعداد صندلی ها است و حضور ۵۹ درصد نسبت به مرحله اول قابل تقدیر و تحسین شرکت کنندگان و هموطنان است.