مس سونگون در آذربایجان‌شرقی پرونده مالیاتی ندارد/ پرداخت مالیات در استان کرمان
مس سونگون در آذربایجان‌شرقی پرونده مالیاتی ندارد/ پرداخت مالیات در استان کرمان

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه عمده فعالیت معدن مس سوگون در کرمان است، گفت: مس سونگون پرونده مالیاتی در استان ندارد و تنها از محل آلودگی در قانون ارزش افزوده از محل در‌آمد مالیاتی این معدن در استان کرمان کسر و به استان انتقال داده می‌شود. به گزارش قلم پرس به نقل از […]

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه عمده فعالیت معدن مس سوگون در کرمان است، گفت: مس سونگون پرونده مالیاتی در استان ندارد و تنها از محل آلودگی در قانون ارزش افزوده از محل در‌آمد مالیاتی این معدن در استان کرمان کسر و به استان انتقال داده می‌شود.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، غلامرضا شریفی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه عمده فعالیت مس‌سونگون در کرمان است، اظهار داشت: مس سونگون پرونده مالیاتی در استان ندارد و تنها از محل آلودگی در قانون ارزش افزوده از محل در‌آمد مالیاتی این معدن در استان کرمان کسر و به استان انتقال داده می‌شود.

وی ادامه داد: سامانه دریافت اظهار‌نامه به صورت الکترونیکی فعال بوده و مؤدیان مالیاتی می‌توانند به صورت شبانه‌روزی و بدون حضور در ادارات مالیاتی استان اظهار‌نامه خود را ارسال کند و امکان قسط بندی مالیات نیز وجود دارد.

شریفی گفت: سیاست‌های نظام مالیاتی در سال‌های اخیر به مشتری مداری، مؤدی مداری و رضایت ارباب رجوع توجه ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خرداد ماه سال جاری آخرین مهلت تسلیم اظهار‌نامه‌های مالیاتی است، سیاستی اتخاذ شد تا براساس اختیار تبصره ماده ۱۰۰ قانون کسانی که می‌توانند به روی مالیات سال ۹۴ خود هشت درصد رشد اظهار‌نامه ارائه دهند، مالیات آنها قطعی خواهد شد و رسیدگی و ورودی از طرف نظام مالیاتی به این مؤدیان انجام نمی‌شود‌.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه مدیریت ارشد استان همواره بر این تاکید داشته که حق و حقوق دولتی با رضایت مؤدیان وصول شود، گفت: برای جلب رضایت مردم و مؤدیان مالیاتی با تمام توان تلاش کرده‌ایم و امروز ضمن انجام تکلیف اصلی خود رضایتمندی مؤدیان را به دست آورده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه سیاست دولت الکترونیکی کردن دستگاه‌های دولتی است، گفت: از جمله دستگاه‌هایی هستیم که همه زیرساخت‌ها برای الکترونیکی کردن آماده است.

شریفی گفت: همه اقدامات از جمله دریافت اظهار نامه الکترونیکی، صدور انواع گواهینامه‌های انجام معامله و تسهیلات بانکی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، نیازی به مراجعه حضوری مؤدی به محیط مالیاتی نیست و این امر موجب رضایت مؤدیان مالیاتی شده است.

وی با بیان اینکه موفق‌شده‌ایم در خرداد ماه سال جاری ۱۶۰ هزار فقره اظهار‌نامه از اشخاص حقیقی به صورت الکترونیکی اخذ کنیم، افزود: سامانه دریافت اظهار‌نامه به صورت الکترونیکی فعال بوده و مؤدیان مالیاتی می‌توانند به صورت شبانه‌روزی و بدون حضور در ادارات مالیاتی استان اظهار‌نامه خود را ارسال کند و امکان قسط بندی مالیات نیز وجود دارد.

آذربایجانی‌ها ۲ درصد مالیات کشور را پرداخت می‌کنند

شریفی با بیان اینکه دو درصد کل سهم درآمدهای مالیاتی مستقیم و غیرمستقیم کشور از  استان آذربایجان‌شرقی وصول شده است، گقت: استان آذربایجان شرقی از نظر پرداخت مالیات در رتبه  دوازدهم قرار داد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۸ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی برای استان آذربایجان‌شرقی پیش‌بینی شده بود، گفت: سال گذشته حدود ۱۷ هزار میلیارد ریال مالیات مستقیم و غیرمستقیم از استان وصول شده که ۵۲ درصد از محل درآمدهای مستقیم و ۴۸ درصد از محل درآمدهای  غیرمستقیم کسب شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد مالیات‌های مستقیم آذربایجان شرقی را حقوق بگیران پرداخت می‌کنند.

شریفی تصریح کرد: امسال درآمدهای مالیاتی استان با ۹ درصد افزایش ۲۰ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی

پرداخت ۳۰۵ میلیارد تومان از محل درآمدهای مالیاتی به به شهرداران و دهیاران

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اداره کل امور مالیاتی با مشارکت مردم ۳۰۵ میلیارد تومان از محل عوارض ارزش‌افزوده تامین کرده و به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و بخش سلامت واریز کرده است، گفت: دورترین نقطه استان نیز از خدمات ارزش‌افزوده بهره‌مند می‌شوند به طوری‌که ۳ درصد عوارض مربوط به شهرداری ها و دهیاری های استان و یک درصد تعیین شده از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به سلامت مربوط می‌شود که هر ماه به وزارت بهداشت واریز می‌شود.

شریفی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه پزشکان جزو مودیان خوش حساب امور مالیاتی هستند، گفت: برای صدور و تمدید جواز مطب نیاز به گواهی مالیاتی بوده و با استعلام از بیمه‌ها و بیمارستان‌ها نسبت به فعالیت و ویزیت و عمل جراحی از آنان مالیات دریافت می‌شود.