«مس‌ سونگون» و «منطقه آزاد ارس» مکلف به همکاری در حفاظت از جنگل‌های ارسباران هستند
«مس‌ سونگون» و «منطقه آزاد ارس» مکلف به همکاری در حفاظت از جنگل‌های ارسباران هستند

خبرگزاری میزان – موسی خلیل‌الهی در گفتگو با میزان با اشاره به موضوع نگهداری از جنگل‌ها و معضل دفع آفات نباتی، اظهار داشت: متاسفانه بحث دفع آفات نباتی به یکی از معضلات جنگل‌های ارسباران تبدیل شده که باید در این خصوص راهکار‌های لازم ارائه شود. وی افزود: لازمه حفاظت از جنگل‌هایی به وسعت منطقه ارسباران […]

خبرگزاری میزان – موسی خلیل‌الهی در گفتگو با میزان با اشاره به موضوع نگهداری از جنگل‌ها و معضل دفع آفات نباتی، اظهار داشت: متاسفانه بحث دفع آفات نباتی به یکی از معضلات جنگل‌های ارسباران تبدیل شده که باید در این خصوص راهکار‌های لازم ارائه شود.

وی افزود: لازمه حفاظت از جنگل‌هایی به وسعت منطقه ارسباران داشتن لوازم نگهداری و تجهیزات مورد نیاز بوده که باید تامین شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به وجود معدن مس سونگون و منطقه آزاد ارس در محدوده جنگل‌های ارسباران خاطرنشان کرد: با توجه به نوع فعالیت مس سونگون و تاثیر آن به محیط زیست به نظر می‌رسد یکی از وظایف اجتماعی معدن مس سونگون پرداخت هزینه‌های حفاظت از جنگل‌ها است.

وی ادامه داد: برای تامین مواد مورد نیاز برای دفع آفات نباتی در جنگل‌های ارسباران معدن مس سونگون و منطقه آزاد ارس مکلف به همکاری هستند، درصورتی که مشارکت نکنند از طریق مسیر‌های قانونی اقدام خواهیم کرد.

خلیل الهی با بیان اینکه متاسفانه یکی از معضلات موجود در جنگل‌های ارسباران در کنار آفات نباتی، وجود ساخت و ساز‌های غیرمجاز در محدوده جنگل‌ها است، اضافه کرد: جنگل‌های ارسباران یکبار برای ثبت جهانی معرفی شده و رد شده بود و اخیرا دوباره برای ثبت جهانی معرفی شده، از طرفی میگوییم جنگل وجود ندارد از طرفی دیگر ساخت و ساز‌های غیرمجاز اتفاق می‌افتد، باید راهکاری برای پیشگیری از این موضوع اندیشیده شود.

انتهای پیام/