مسیرگشایی خیابان ارک از لحاظ موقعیت مکانی دارای اهمیت فراوان است
مسیرگشایی خیابان ارک از لحاظ موقعیت مکانی دارای اهمیت فراوان است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: پروژه مسیرگشایی ارک شاید از نظر ابعاد بزرگ نباشد ولی از نظر موقعیت مکانی پروژه بسیار مهم و با ارزشی است. به گزارش قلم پرس، محمدرضا پورمحمدی در آیین افتتاح خیابان و پیاده راه ارک با بیان اینکه از اقدام شهرداری تبریز در تکمیل پروژه و افتتاح آن تشکر می کنم […]

استاندار آذربایجان شرقی گفت: پروژه مسیرگشایی ارک شاید از نظر ابعاد بزرگ نباشد ولی از نظر موقعیت مکانی پروژه بسیار مهم و با ارزشی است.

به گزارش قلم پرس، محمدرضا پورمحمدی در آیین افتتاح خیابان و پیاده راه ارک با بیان اینکه از اقدام شهرداری تبریز در تکمیل پروژه و افتتاح آن تشکر می کنم گفت: مرکز شهر یکی از مناطق پر ازدحام است و برای آرام سازی آن باید اقدامات لازم انجام شود.

او با بیان اینکه در مرکز شهر بیشترین تردد ما به صورت پیاده روی است گفت: با این وجود هنوز هم می توان گفت تردد در مرکز شهر بسیار زیاد است.

استاندار آذربایجان شرقی پیاده محور کردن مسیرها را بها دادن به هدف انسان محوری دانست و گفت: مرکز شهر در تمام جهان به عنوان موزه شهر در نظر گرفته می شود و عموما از ورود خودرو به آن بخش جلوگیری می کنند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه افتتاح پیاده راه ارک باید یک شروع برای پیاده محوری در مرکز شهر باشد اظهار داشت: وجود مسیر امن برای تردد شهروندان و تشویق آنان به پیاده روی به عنوان یک ورزش باید یک هدف برای شهرداری باشد.

او با تاکید بر اصل شهر آهسته که از مفاهیم شهرسازی به شمار می رود گفت:تفکر شهر آهسته در واقع آرام سازی و آرامش بخشی به شهر است و باید برای این منظور مبلمان شهری مناسب در این نوع مسیرها وجود داشته باشد تا شهروندانی که در حال تردد از آن مسیر هستند بتوانند در این مسیر استراحت کنند.

او با تشکر از شهردار تبریز برای اتمام این پروژه گفت: این پروژه بدلیل واقع شدن در بافت مرکزی شهر بسیار مهم است.