مرکز خرید اطلس نگین شهر تبریز
مرکز خرید اطلس نگین شهر تبریز

شهر تاریخی تبریز به عنوان قطب اداری، فرهنگی و اقتصادی منطقه شمال‌غرب قلمداد می‌شود و از سوی سازمان ملل متحد به عنوان بهداشتی‌ترین شهر ایران برگزیده شده است و در این میان مرکز خرید اطلس نگینی بر تارک این شهر است. به گزارش قلم پرس، شهر تبریز پس از تهران و مشهد، سومین شهر بزرگ […]

شهر تاریخی تبریز به عنوان قطب اداری، فرهنگی و اقتصادی منطقه شمال‌غرب قلمداد می‌شود و از سوی سازمان ملل متحد به عنوان بهداشتی‌ترین شهر ایران برگزیده شده است و در این میان مرکز خرید اطلس نگینی بر تارک این شهر است.

به گزارش قلم پرس، شهر تبریز پس از تهران و مشهد، سومین شهر بزرگ ایران است. این شهر تاریخی به عنوان قطب اداری، فرهنگی و اقتصادی منطقه شمال غرب قلمداد می‌شود و از سوی سازمان ملل متحد به عنوان بهداشتی‌ترین شهر ایران برگزیده شده است.

این کلان‌شهر با مردمی مهربان و صمیمی در جذب سرمایه‌ای داخلی و خارجی رتبه نخست را به خود اختصاص داده و در بخش اجرای پروژه‌های بزرگ، دومین شهر بلندمرتبه‌ساز کشور است.

شرکت ایرانیان اطلس با توجه به ویژگی‌های یادشده پس از مطالعات دقیق یکی از مهم‌ترین پروژه‌های خود را به نام «مرکز تجارت اطلس» تعریف کرده است.

این پروژه با زیربنای کل بالغ بر ۴۴٫۸۲۰ مترمربع، در زمینی به مساحت ۱۲٫۳۸۱ مترمربع واقع شده است که ۳۶۰۰ مترمربع از آن مربوط به سطح بنای پروژه و ۸۷۸۱ مترمربع آن مختص فضای سبز و پارک محله‌ای با امکانات تفریحی است.

در واقع، این مرکز تجاری عمده با برخورداری از چشم‌اندازهای زیبا، ۷۱ درصد از مساحت خود را به فضای سبز، پارک محله‌ای و امکانات تفریحی اختصاص داده است تا به کانونی فرحناک تبدیل شود.

مرکز تجارت اطلس در ۱۸ طبقۀ سازه‌ای، با طراحی معماری منحصربه‌فرد، در یکی از باارزش‌ترین مناطق شهر پرآوازه تبریز، منطقه خوش آب‌وهوای ولیعصر(عج)، انتهای همافر غربی، در حال احداث است و از چهار طرف به خیابان‌های ۲۰ متری متصل می‌شود.

در ساخت پروژۀ مرکز تجارت اطلس تبریز از شرکت‌های مهندسین مشاور مجرب و آخرین تکنولوژی‌های نوین ساختمانی استفاده شده است و از طریق بزرگراه توانیر- کسایی و پاسداران به فرودگاه، بازار و مرکز شهر، دانشگاه و منطقۀ توریستی ائل گلی و… دسترسی دارد.

مرکز تجاری اطلس از طریق شریان‌های اصلی به مراکز عمده شهر دسترسی آسان دارد. وجود کاربری‌های تجاری، رفاهی و خدماتی در کنار هم با برخورداری از معماری خلاقانه و برجسته، طراحی زیبا و حجم مهندسی جذاب، تنوع مساحت در هر یک از کاربری‌ها و سیستم مدیریت هوشمند ساختمان(BMS) ، این مرکز را به سطح ممتازی از دسترسی به ارزش افزوده بالا می‌رساند. مهندسان و مشاوران مطرح و نام‌آشنا پیش‌بینی کرده‌اند که این مرکز ظرفیت رشد فراوانی را در خود نهفته دارد و با برخورداری از حضور صنوف مختلف و ارائه امکانات و تسهیلات رفاهی و تفریحی، می‌تواند به عنوان یک فضای مهم شهری در منطقه، عملکرد شایسته‌ای داشته باشد.

این مرکز علاوه بر دارا بودن صنوف مختلف در طبقات و نمایشگاه‌های تخصصی با ارائه امکانات و تسهیلات تفریحی و رفاهی می‌تواند به‌عنوان یک فضای مهم شهری در منطقه عملکرد بسیار مناسبی داشته باشد و با جذب اصناف و برندهای معتبر، در جهت ارتباط تجارت سنتی و مدرن حرکت کند.

همچنین با توجه به اختصاصی بودن تمام طبقات، این مرکز تجاری به‌عنوان بورس کالاهای مورد نیاز شهروندان عملکرد فرامنطقه‌ای خواهد داشت و تبدیل به یکی از مراکز جاذب جمعیتی در شمال غرب کشور خواهد شد.

طرح پروژه مرکز تجارت اطلس دارای ماهیتی درونگراست؛ بدین معنا که درون آن دارای ساختاری نسبتاً شلوغ، پرهیاهو و پویاست، اما بیرون آن ماهیتی مینی‌مال، آرام و ساده دارد، از این نظر می‌توان آن را به جعبه‌ای با ظاهر ساده و درونی پرانرژی مانند کرد.

جغرافیای پروژه

مرکز تجارت اطلس تبریز در اراضی ولیعصر تبریز و منطقه نگین پارک واقع شده است؛ ولیعصر منطقه‌ای خوش آب و هوا در تبریز است که به لحاظ ارزش منطقه‌ای از بهترین نقاط شهر محسوب می‌شود.

زمین پروژه دارای یک ساختار میدانی است و پروژه در وسط این میدان واقع شده است. در اطراف مجتمع پارک محله‌ای به مساحت حدوداً ۸۸۰۰ مترمربع دور تا دور ساختمان اجرا خواهد شد و در مجاورت خیابان‌های ۲۰ متری در جهات اربعه و در ۱۸ طبقۀ سازه‌ای با طراحی معماری منحصربه‌فرد در منطقۀ خوش آب‌وهوا و با ارزش ولیعصر (عج)، در انتهای همافر غربی در حال احداث است و از طریق بزرگراه توانیر- کسایی و پاسداران به فرودگاه، بازار و مرکز شهر، دانشگاه و منطقۀ توریستی ائل گلی و… دسترسی دارد.

زمین مجتمع مذکور هم‌جوار مجموعه‌ای از ساختمان‌های مسکونی و عمومی است و از طریق شریان‌های اصلی دسترسی‌های لازم را به بهترین نحو تأمین می کند. این مجموعه توسط خیابان‌های ۲۰ متری پیرامون خیابان همافر و خیابان نگین پارک به بافت‌های مسکونی مجاور و کوی ولیعصر متصل می‌شود. بزرگراه توانیر که با احداث پل توانیر تبدیل مهم‌ترین محور ارتباطی بین جنوب و شمال تبریز شده است؛ یکی از مهم‌ترین محورهای دسترسی به این مرکز است.