مردم لوازم خانگی را بدون واسطه خرید می کنند/ آغاز اجرای طرح تامین مالی زنجیره‌ای بخش تولید و صنعت
مردم لوازم خانگی را بدون واسطه خرید می کنند/ آغاز اجرای طرح تامین مالی زنجیره‌ای بخش تولید و صنعت

[ad_1] مدیرکل صنایع لوازم خانگی و لوازم اداری وزارت صمت با بیان این که طرح تامین مالی زنجیره‌ای برای نخستین بار در آذربایجان‌شرقی اجرا می شود، گفت: هدف اصلی طرح تامین مالی زنجیره ای کاهش هزینه مالی برای بخش تولیدی و صنعتی است به طوری که این طرح علاوه بر واحدهای تولیدی، برای سیستم بانکی، […]

[ad_1]


مدیرکل صنایع لوازم خانگی و لوازم اداری وزارت صمت با بیان این که طرح تامین مالی زنجیره‌ای برای نخستین بار در آذربایجان‌شرقی اجرا می شود، گفت: هدف اصلی طرح تامین مالی زنجیره ای کاهش هزینه مالی برای بخش تولیدی و صنعتی است به طوری که این طرح علاوه بر واحدهای تولیدی، برای سیستم بانکی، نظام توزیع و همچنین در پایان زنجیره برای مردم دارای برکات بسیاری خواهد بود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، محسن شکرالهی امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح تامین مالی زنجیره ای در زمینه تامین مالی واحدهای صنعتی و تولیدی در وزارت صمت است و بنده نیز این نوید را می دهم که برای نخستین بار در کشور در صنعت لوازم خانگی توانسته ایم با همکاری واحدهای صنعتی این طرح را در آذربایجان شرقی شروع کنیم.

وی افزود: این زنجیره بر اساس روش های نوین تامین مالی به صورت اوراق وام و یا برات الکترونیکی و تسهیلات نقدی تعریف می شود و واحدها به صورت زنجیره ای می توانند از این اوراق استفاده کنند و براساس ابلاغیه بانک مرکزی که به بانک های عامل انجام شده است واحدهای تولیدی می توانند در این طرح شرکت کنند.

مدیرکل صنایع لوازم خانگی و لوازم اداری وزارت صمت به مزایای طرح تامین مالی زنجیره ای اشاره کرد و گفت: مزایای این طرح ابتدا برای بخش تولید است و در مرحله دوم تامین مالی به صورت ارزان تر در اختیار واحدها قرار می گیرد و برای قسمت بانکی نیز هدایت نقدینگی و شفافیت را به همراه دارد.

شکرالهی با بیان این که در این طرح مردم می توانند کالاهای مورد نیاز خود را بدون واسطه و با هزینه کمتر تامین کنند، تاکید کرد: شفافیت کالا هم دغدغه دولت و هم دغدغه مردم است بنابراین در این روش مردم می توانند مطمئن باشند که کالای با اصالت را تهیه می کنند.

وی با اشاره به این که این طرح علاوه بر شبکه بانکی برای نظام توزیع و تولید برکاتی دارد، افزود: موضوع شفافیت این گونه است که جریان کالا با جریان نقدینگی تطابق داده می شود و در هر مرحله تطبیق جریان کالا و اعتبار انجام می شود و این موضوع باعث جلوگیری از انحراف در تخصیص منابع بانکی می شود.

وی یکی از بزرگترین مشکلات این صنعت را موضوع تامین مالی واحدهای صنعتی دانست و گفت: وزارت صمت در رویکرد جدید خود یک سری اقدامات پروژه محور تعریف کرده که از جمله این طرح ها می توان به طرح خرید شفاف و طرح تسهیلات مبتنی بر صورت حساب اشاره کرد که شاید مهمتر از تمام این طرح ها، پروژه تامین مالی زنجیره ای است که در این زمینه امیدواریم این استان الگوی خوبی در این صنعت برای سایر واحدهای صنعتی کشور باشد.

مدیرکل صنایع لوازم خانگی و لوازم اداری وزارت صمت همچنین ادامه داد: فعالیت بسیاری از واحدهای صنعتی در حوزه لوازم خانگی در زمینه صادرات باعث خوشحالی است امیدواریم این صنعت در استان روز به روز شکوفاتر شود.

انتهای پیام/


[ad_2]