مردم جرایم و تخلفات انتخاباتی را به سامانه سجام گزارش دهند
مردم جرایم و تخلفات انتخاباتی را به سامانه سجام گزارش دهند

خبرگزاری میزان – جلسه ویژه شورای پیشگیری از وقوع جرم شرق استان هرمزگان به ریاست علی صالحی رئیس کل دادگستری استان و با حضور مسئولین اجرایی، انتظامی، نظامی، امنیتی و قضایی در شهرستان جاسک برگزار شد. رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان این نشست به دستاورد‌های دستگاه قضایی استان در شاخص‌های مختلف اشاره کرد […]

خبرگزاری میزان – جلسه ویژه شورای پیشگیری از وقوع جرم شرق استان هرمزگان به ریاست علی صالحی رئیس کل دادگستری استان و با حضور مسئولین اجرایی، انتظامی، نظامی، امنیتی و قضایی در شهرستان جاسک برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان این نشست به دستاورد‌های دستگاه قضایی استان در شاخص‌های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه تلاش مجموعه دستگاه‌های نظامی، انتظامی و امنیتی در تعامل با دستگاه قضایی و شورای تأمین جاسک به ایجاد امنیت حداکثری در این شهرستان منجر شده است.

وی همچنین بر لزوم توجه به آسیب شناسی اجتماعی به منظور پیشگیری از وقوع جرایم تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: بررسی عوامل وقوع جرم در کمیته‌های فنی و تخصصی می‌تواند در برنامه ریزی دقیق و اتخاذ تصمیمات صحیح، مؤثر باشد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان به راه اندازی گشت‌های رضویون در شرق استان اشاره کرد و یادآور شد: یکی از ویژگی‌های مهم طرح «گشت رضویون» فراگیر بودن اقداماتی است که به منظور ارتقای امنیت عمومی در محلات مختلف با همکاری دستگاه قضایی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ناجا محقق خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

فعالیت بیش از ۸ هزار نفر در سامانه سجام در استان کرمان

وی در ادامه تصریح کرد: برنامه ریزی جهت ارتقای آگاهی‌های عمومی از طریق ارائه آموزش‌های همگانی به منظور اصلاح سبک زندگی و ارتقای دانش حقوقی اقشار مختلف جامعه و همچنین استفاده از ظرفیت هسته‌های مصلحین برای کاهش دعاوی خانواده و طلاق در شرق استان هرمزگان از سوی دستگاه قضایی به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

علی صالحی در بخش دیگری از سخنان خود، ساماندهی به وضعیت محور‌های مواصلاتی شرق استان هرمزگان را از مهمترین مصادیق احقاق حقوق عامه عنوان کرد و در این راستا، جمع آوری و هویت گذاری شتر‌های سرگردان و نصب دوربین‌های نظارتی پلاک خوان را به منظور کاهش تصادفات جاده‌ای حائز اهمیت برشمرد.

وی همچنین بر عزم جدی دستگاه قضایی استان هرمزگانی در مقابله با صید غیرمجاز ترال به موازات حمایت از صیادان بومی تأکید کرد و اظهارداشت: مبارزه بی امان با این نوع صید مخرب به صورت مستمر در دستور کار دستگاه قضایی استان هرمزگان قرار دارد و در همین راستا تاکنون ده‌ها کشتی صید ترال توقیف و برای متخلفین پرونده قضایی تشکیل شده است.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان در ادامه با انتقاد از وضعیت نامناسب آسفالت معابر و کوچه‌ها و همچنین نظافت در محلات شهرستان میناب متذکر شد: وضعیت فعلی در برخی مناطق شهر میناب زیبنده نمی‌باشد و این مسأله باید با جدیت از طریق شهرداری پیگیری و برطرف شود.

علی صالحی در ادامه بر لزوم هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌های مختلف به منظور برگزاری انتخاباتی سالم، رقابتی و همراه با مشارکت حداکثری مردم تأکید کرد و گفت: انتخابات عرصه‌ای بی بدیل برای به نمایش گذاشتن اخلاق اسلامی است و ضروری است که افراد و جریان‌های سیاسی ضمن تبعیت از قانون از توسل به هرگونه اقدام مغایر با این امر خودداری کنند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان هرمزگان با بیان اینکه به منظور تضمین سلامت انتخابات و جلوگیری از تخلفات، رصد دقیق و نظارت بر فضای مجازی ضرورتی اجتناب ناپذیر است، تأکید کرد: با هماهنگی دستگاه‌های متولی، فضای مجازی به صورت مداوم رصد می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اسرع وقت برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به لزوم رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در جریان تبلیغات و روند اخذ آرا، افزود: با استفاده از نظرات کارشناسی، آسیب‌های سنوات گذشته از سوی کمیته‌های تخصصی مورد شناسایی قرار گرفته و راهکار‌های مناسبی برای حفظ سلامت مردم در شرایط خاص کرونایی اندیشیده شده است.

علی صالحی اضافه کرد: به منظور حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از ایجاد صف‌های طولانی، تعداد صندوق‌های ثابت و سیار افزایش یافته و امکانات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اخذ رأی در محیط‌هایی با فضای باز، تدارک دیده شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان اظهار داشت: با توجه به لزوم استفاده از ظرفیت نهاد‌های مردمی و دیده‌بانان پیشگیری به منظور مقابله با جرایم و آسیب‌های اجتماعی، بخش تخلفات انتخاباتی در سامانه سجام تعریف شده است و مردم می‌توانند از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی Sajam.scpd.ir تخلفات و جرایم انتخاباتی را گزارش دهند تا در اسرع وقت به آن‌ها رسیدگی شود.

انتهای پیام/