مردم آذربایجان امروز حماسه دیگری خلق خواهند کرد
مردم آذربایجان امروز حماسه دیگری خلق خواهند کرد
استاندار آذربایجان شرقی با حضور در مسجد آیت الله انگجی تبریز برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس رای خود را به صنندوق انداخت.

به گزارش قلم پرس، محمدرضا پورمحمدی پس از شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: از ساعت هشت صبح امروز، اخذ آرا در سه هزار و ۵۵ شعبه اخذ رای آغاز شده و مردم وقت شناس و همیشه در صحنه استان از آغازین ساعات صبح امروز در پای صندوق‌های رای حضور یافته‌اند.

وی افزود: تمام شرایط برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و پرشور در استان فراهم است و مطمئنا مردم ما امسال نیز حماسه دیگری خلق خواهند کرد.

وی همچنین ادامه داد: مردم عزیز به دلیل پرهیز از تراکم‌ جمعیت در شعب اخذ رای، هرچه زودتر مراجعه کرده و رای دادن خود را به ساعات پایانی موکول نکنند.

استاندار آذربایجان شرقی ابراز کرد: احتمال تمدید زمان انتخابات تنها تا ساعت ۲۴ امشب میسر است و احتمال می‌دهیم امسال نیز حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای، زمان اخذ رای را تا ساعت ۲۴ شب تمدید کند.

پورمحمدی با اشاره به برگزاری الکترونیکی انتخابات امسال به جز مراحل اخذ و شمارش آرا اظهار کرد: با توجه به استقرار دستگاه‌های هویت سنج در تمام شعب اخذ رای، امکان شرکت مجدد در انتخابات و‌ یا سایر سواستفاده‌های ممکن، رفع می شود.

شرکت در انتخابات یک جهاد عمومی، حق و تکلیف است

وی با اررشاه به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع هزاران نفر از مردم استان نیز اشاره کرد و افزود: شرکت در انتخابات یک جهاد عمومی، حق و تکلیف است و در این برهه از زمان، بیش از هر زمان دیگری به حضور مردم در پای صندوق های رای نیاز داریم.

وی ادامه داد: دشمنان در تلاش بودند که مردم ما را از حضور و مشارکت در انتخابات، سست کنند ولی مردم وقت شناس ما با خلق حماسه‌ای دیگر، پاسخ یاوه‌گویی‌های دشمنان را خواهند داد.

پورمحمدی، انتخابات را یکی از دستاوردهای نظام انقلاب اسلامی و از مصادیق بارز دموکراسی دانست و افزود: تمام ارکان نظام ما با رای و مشارکت مردم شکل گرفته است و حضور مقتدرانه در پای صندوق های رای می تواند ضامن امنیت پایدار جامعه باشد.

وی همچنین گفت: رفع مشکلات کشور و تسریع در حرکت به سمت توسعه، جز با حضور حداکثری در دای صندوق های رای و تشکیل مجلسی قوی و کارآمد، میسر نخواهد بود.