مردم در رنج هستند/ نمایندگان مجلس در وضع قوانین پیشگیری از فساد و اختلاس حساسیت بیشتری داشته باشند
مردم در رنج هستند/ نمایندگان مجلس در وضع قوانین پیشگیری از فساد و اختلاس حساسیت بیشتری داشته باشند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه  مردم از این شرایط رنج می‌برند، گفت: همه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار دارند باید در وضع قوانین کشور، قوانینی که از اختلاس و فساد و خیانت و دزدی جلوگیری می‌کند حساسیت بیشتری داشته باشند. به گزارش قلم پرس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در جلسه شورای اداری […]

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه  مردم از این شرایط رنج می‌برند، گفت: همه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار دارند باید در وضع قوانین کشور، قوانینی که از اختلاس و فساد و خیانت و دزدی جلوگیری می‌کند حساسیت بیشتری داشته باشند.

به گزارش قلم پرس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در جلسه شورای اداری استان با تشکر از مدیران به خاطر مشارکت در حمایت از ایتام و فقرا اظهار داشت: وقتی می‌گوییم هفته رسیدگی به فقرا، باید سعی کنیم از انجام برخی کارهای اسرافی پیشگیری کنیم تا بتوانیم به فقر رسیدگی کنیم.

وی بابیان اینکه باید برای سالم‌سازی محیط‌زیست تلاش کنیم و جلوی اسراف را بگیریم، افزود: یکی از دستگاه‌ها هرساله تقویم سررسید چاپ می‌کردند اما در سال جاری با هزینه چاپ سررسید ۱۸۰ هکتار برای جنگل‌کاری در خوزستان برای مبارزه با ریز گردها هزینه کرده‌اند، این کار برای رعایت مسائل زیست‌محیطی بسیار ارزشمند است، همه می‌توانیم برای سالم‌سازی محیط اطرافمان تلاش کرده و از اسراف جلوگیری کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص وضع قوانین کشور گفت: مردم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار دارند باید در وضع قوانین کشور، قوانینی که از اختلاس و فساد و خیانت و دزدی جلوگیری می‌کند حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی با تأکید بر اهمیت موضوع اشتغال در جامعه، بیان کرد: هر آنچه می‌توانید در ارتباط با اشتغال و رفع بیکاری جوانان عنایت بیشتری داشته باشید، مردم از این شرایط رنج می‌برند و همه‌روزه ده‌ها نفر مراجعه‌کننده وجود دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل هاشم گفت:امروز دشمن در پی اختلاف‌افکنی داخل کشور است و توطئه‌هایی را برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب برنامه‌ریزی کرده تا نظام را تضعیف کند، باید سعی کنیم با برنامه‌ریزی صحیح به مردم و جوانان و آینده کشور امید بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: درهرحال باید یاد خدا باشیم؛ یاد خدا را فراموش نکنیم؛ اگر یاد خدا را داشته باشیم بصیرت هم خواهیم داشت و مسیرمان روشن خواهد بود.

امام‌جمعه تبریز افزود: خداوند متعال در آیاتی چند از کلام‌الله مجید می‌فرمایند: «هر کس از من روی‌گردان باشد، زندگی تنگی خواهد داشت و روز قیامت او را نابینا محشور می‌کنم»؛ بعد این فرد نابینا خواهد پرسید: چرا مرا نابینا محشور کردی؛ من که بینا بودم؟ خداوند نیز خطاب به چنین فردی می‌گوید: «آن‌گونه که آیات من برای تو آمد و تو آن‌ها را فراموش کردی، امروز نیز تو فراموش خواهی شد.»

آل هاشم توضیح داد: مراد از سختی و تنگی زندگی فردی که از یاد خدا روی‌گردان است، نداشتن مادیات نیست؛ بلکه بسیاری از افراد متمکن به خاطر طمع و ترس همیشه در فشار و تنگنای زندگی قرار دارند و دوری از یاد خدا همواره مایه حیرت، حسرت و عذاب بوده وزندگی آرام و شیرین فقط در پرتو نام خداست.

امام‌جمعه تبریز بابیان اینکه معنویت و یاد خدا در زندگی مادی هم نقش اساسی دارد و موجب جذب عنایات ویژه خدا است، اضافه کرد: برخی از افراد فقط در فکر دنیای فانی هستند و آخرت را فراموش کرده‌اند.

وی یادآور شد: حضرت علی (ع) می‌فرمایند: تعجب می‌کنم از کسانی که فقط به فکر آبادی این دنیای فناپذیر هستند و خانه همیشگی را فراموش می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: از این رهنمودهای قرآنی استنباط  می‌شود کسی که در دنیا چشم خود را به روی حقایق بندد در قیامت نابینا محشور می‌شود؛ بی‌ایمان هم در دنیا و هم در آخرت زندگی مشقت‌باری دارد و خسرالدنیاوالآخره خواهد بود؛ پس سعی کنیم همیشه به یاد خدا باشیم تا بتوانیم دنیا و آخرت خود را آباد کنیم.