مراغه رتبه اول جذب سوادآموز در آذربایجان شرقی
مراغه رتبه اول جذب سوادآموز در آذربایجان شرقی

معاون فرماندار مراغه گفت: این شهرستان با جذب ۲۴۰ سوادآموز از ابتدای سال جاری تا کنون، در زمینه جذب سوادآموزان در رتبه اول آذربایجان شرقی قرار دارد. به گزارش قلم پرس به نقل از ایرنا،  جواد محمودی، روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با بیان اینکه احراز این رتبه از سوی […]

معاون فرماندار مراغه گفت: این شهرستان با جذب ۲۴۰ سوادآموز از ابتدای سال جاری تا کنون، در زمینه جذب سوادآموزان در رتبه اول آذربایجان شرقی قرار دارد.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایرنا،  جواد محمودی، روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با بیان اینکه احراز این رتبه از سوی آموزش و پرورش استان اعلام شده است، افزود: از تمامی نهادها و دستگاه های مربوط و عموم مردم انتظار می رود در ریشه کنی بی سوادی، آموزش و پرورش را یاری کنند.
وی، با اشاره به پروژه مهر آموزش و پرورش، اظهار کرد: با توجه به حساسیت موضوع بازگشایی مدارس، نقش و همکاری تمامی ادارات، نهادها و سازمان های این شهرستان در این زمینه با آموزش و پرورش ضروری است.
مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه گفت: تصویب تاسیس دو مدرسه هیات امنایی با رویکرد تربیت اسلامی برای سال تحصیلی ۹۵-۹۶ در شورای آموزش و پرورش این شهرستان، بخشی از فشار تراکم زیاد دانش آموزی در مدارس را کاهش داد.
جلیل اسلامی، با اشاره به وضعیت سواد آموزی در این شهرستان، افزود: در سال گذشته با جذب دو هزار نفر در طرح های مبارزه با بی سوادی، درصد با سوادی در این شهرستان به ۹۷٫۶ رسید.
وی، یادآور شد: با توجه به کسب رتبه اول در استان در طرح های ریشه کنی بی سوادی در سال ۱۳۹۵ و جذب بیش از ۲۴۰ نفر در طرح های بی سوادی تا کنون، انتظار می رود تا آخر سال جاری درصد با سوادی در مراغه به ۹۸ برسد.
اسلامی، از افزایش ۱۵ درصدی پذیرش مسافران فرهنگی در ایام تابستان در ستادهای اسکان فرهنگیان این شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: باشگاه رفاهی فرهنگیان این شهرستان که از اوایل سال جاری مورد بهره برداری قرار گرفته با امکانات اسکان و رستوران آماده ارائه خدمات به مسافران فرهنگی و مردم است.
شهرستان مراغه با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۴۷ کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.