مراغه‌ای ها ۴۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان کمک کردند
مراغه‌ای ها ۴۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان کمک کردند

[ad_1] مردم شهرستان مراغه در جشن گلریزان امسال برای آزادی زندانیان جرام غیرعمد و حمایت از خانواده‌های آنان ۴۰۰ میلیون تومان کمک کردند. فرماندار ویژه شهرستان مراغه در این مراسم اظهار کرد: اقدامات پیشگیرانه و توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی نقش اصلی و محوری را در کاهش جرایم و ورودی زندان‌ها دارد. داود اسدیان […]

[ad_1]

مردم شهرستان مراغه در جشن گلریزان امسال برای آزادی زندانیان جرام غیرعمد و حمایت از خانواده‌های آنان ۴۰۰ میلیون تومان کمک کردند.

فرماندار ویژه شهرستان مراغه در این مراسم اظهار کرد: اقدامات پیشگیرانه و توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی نقش اصلی و محوری را در کاهش جرایم و ورودی زندان‌ها دارد.

داود اسدیان گفت: تربیت اسلامی مهمترین اثربخشی را در جامعه دارد و باید توجه داشته باشیم که دین اسلام برای فرد به فرد ما و جامعه و بعد مادی و معنوی انسان بسته تربیتی دارد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس تربیت دینی و اسلامی از سوی خانواده‌ها، آموزش‌وپرورش و دانشگاه ها باید مورد توجه قرار گیرد.

اسدیان ادامه داد: اگر می خواهیم انحرافات و بزهکاری ها و آسیب‌های اجتماعی به حداقل برسد چاره‌ای جز بازگشت به مکتب و تربیت اسلامی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم فرهنگ غربی جایگزین مکتب اسلامی شود و باید در این راستا همه دستگاه‌های متولی، خانواده‌ها و نهادهای آموزشی‌ و تربیتی پای کار آیند.

فرماندار مراغه همچنین در این مراسم به موضوع حریم شهرستان و جوسازی‌های فضای مجازی در چند روز اخیر در این خصوص اشاره کرد و گفت: حدود و حریم مراغه همچنان براساس نقشه های سال‌های قبل و تفصیلی مشخص و تعیین شده است و وجبی از حریم مراغه کاهش نیافته است.

اسدیان تاکید کرد: به هیچ کس اجازه دخل ‌و تصرف به حدود و مرزهای مراغه را نخواهیم داد و انتظار داریم برخی بدون اطلاع به موضوع ورود نکنند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که موجب سلب آرامش روحی و روانی مردم شده و باعث تنش در جامعه می شوند خیرخواه مردم نبوده و اقدامات آنان محکوم است.

دادستان عمومی و انقلاب مراغه نیز در این مراسم گفت: مردم مراغه همواره در آزادی زندانیانی که محکومیت مالی دارند مشارکت کرده اند.

نادر نجد بیان کرد: در ۲ سال اخیر با توجه به همه‌گیری کرونا مراسم جشن گلریزان در شهرستان برگزار نشده و امسال خوشبختانه شاهد برپایی این جشن برای کمک به زندانیان و خانواده‌های آنان هستیم.

وی افزود: تمامی وجوه جمع‌آوری شده در جشن گلریزان در ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان خرج می‌شوند.

نجد اعلام کرد: سال گذشته از شهرستان مراغه ۷۳ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد به ستاد دیه استان معرفی و ۴۵ زندانی از سوی ستاد آزاد شدند.

وی ادامه داد: سال گذشته ۴۰ نفر از زندانیان جرائم عمد توسط انجمن حمایت از زندانیان مراغه آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت انجمن حمایت از زندانیان مراغه به آزادی زندانیان خلاصه نمی‌شود، گفت: سالانه ۱۲ سری بسته‌های معیشتی میان خانواده‌های انجمن حمایت از زندانیان توزیع می‌شود و این یکی از اقدامات انجمن است.

 در این مراسم طی تماس تلفنی با سیدمصطفی سیدهاشمی معاون برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مبلغ ۷۵ میلیون تومان از سوی این ستاد به انجمن حمایت از زندانیان مراغه کمک شد.

[ad_2]