مراسم گرامیداشت شهدای ۷ تیر در تبریز برگزار شد
مراسم گرامیداشت شهدای ۷ تیر در تبریز برگزار شد
مراسم گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران با وفایش در مناطق مختلف آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش قلم پرس،مراسم گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران با وفایش در مناطق مختلف آذربایجان شرقی برگزار شد.

این مراسم در تبریز با غبارروبی و گلباران مزار شهدا در وادی رحمت این شهر انجام شد.

حجت الاسلام آقازاده یکی از وعاظ تبریز نیز در این مراسم به فتنه‌های دشمن از اوایل انقلاب اشاره کرد وگفت: دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در روز‌های اول انقلاب برای رسیدن به اهداف شوم خود دست به ترور فیزیکی شخصیت‌های انقلابی همچون شهید بهشتی زدند که با هوشیاری مردم ایران و مسئولان نظام توطئه‌های دشمنان نقش بر آب شد.

روحانی پیشکسوت تبریزی و رییس اسبق دادگستری کل استان  با اشاره به شخصیت آیت الله بهشتی و نقش این شهید بزرگوار در شکل گیری انقلاب و خدمات وی در جمهوری اسلامی، گفت: شهید بهشتی، شب و روز برای بیداری ملت تلاش می‌کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرزا نجف آقازاده با اشاره به این‌که شهید بهشتی معتقد بود باید حوزه‌های علمیه در میدان باشند، گفت: آیت‌الله شهید بهشتی معتقد بود که باید نیروسازی شود و بر این اساس با هدف تحول در نظام آموزشی حوزه و کادر سازی برای فعالیت‌ها مدرسه حقانی را با حمایت علما و دبیرستان دین و دانش را نیز با هدف تقویت علمی جوانان مذهبی فعال کرد.

وی با بیان این‌که آیت‌الله بهشتی، اولین رییس قوه قضاییه بود و پلیس قضایی نیز یکی از یادگاری‌های این عالم بزرگوار است، افزود: شهید بهشتی، تجهیزات، امکانات و ده‌ها هزار قاضی دانشمند را در پلیس قضایی استخدام کرد که یک تصمیم انقلابی بود، اما بعدها امکانات آن واگذار شد.

حجت الاسلام آقازاده با تاکید بر این‌که اندیشه‌های این عالم بزرگوار در تدوین قانون اساسی نقش مهمی داشت و درحقیقت قانون اساسی نیز از آثار شهید آیت‌الله بهشتی است، افزود: شهید بهشتی، ۵۳ سال زندگی کرد و طی این سال‌ها نیز حتی لحظه‌ای غفلت، سکوت و احساس‌ خستگی نکرد و شبانه روز برای انقلاب، امام(ره) و ملت خدمت کرد.

وی با اشاره به سخنان امام راحل (ره) در مورد مظلومیت شهید بهشتی، اظهار کرد: شهید بهشتی از علمای موثر انقلاب بود که مظلوم زیست و مظلومانه هم شهید شد.

در هفتم تیر ماه سال ۱۳۶۰ دکتر بهشتی و ۷۲ نفر از یارانش بر اثر حادثه تروریستی در دفتر حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند.