مراسم عزا و عروسی عامل افزایش شیوع کرونا
مراسم عزا و عروسی عامل افزایش شیوع کرونا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: برگزاری مراسم عزا و عروسی و تجمع مردم در مکان‌هایی مانند بانک‌ها و دفاتر پیشخوان، زمینه را برای شیوع ویروس کرونا فراهم کرده است.

به گزارش قلم پرس، محمدحسین صومی امروز در در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا در آذربایجان شرقی، اظهار داشت: تاکنون ۳٫۶ درصد از کسانی که ابتلای آنها به کرونا قطعی تشخیص داده شده، فوت کرده‌اند که تنها ۱۰ درصد از آنها زیر ۵۰ سال سن داشته‌اند.

 وی افزود: در ۱۴ روز گذشته، بیشترین میزان بروز کرونا به ترتیب در شهرستان‌های چاراویماق، هریس، اهر، مراغه، شبستر، تبریز و بناب بوده است.

صومی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۴ هزار بازدید از اماکن عمومی انجام شده، افزود: در مجموع رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن مختلف استان، ۶۵ درصد بوده و تنها یک درصد از بازدیدها، منجر به پلمب شده است.

صومی در عین حال میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی را بسیار کم توصیف کرد و گفت: برگزاری مراسم عزا و عروسی و تجمع مردم در مکان‌هایی مانند بانک‌ها و دفاتر پیشخوان، زمینه را برای شیوع ویروس کرونا فراهم کرده است.

فرمانداران چاراویماق و بناب و معاون فرماندار مراغه نیز در این جلسه به صورت ارتباط تصویری گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان‌ها ارائه کردند.