مذاکره با کارخانجات سازنده برای خرید ۱۰ دستگاه اتوبوس هیبریدی آغاز شد
مذاکره با کارخانجات سازنده برای خرید ۱۰ دستگاه اتوبوس هیبریدی آغاز شد

به گزارش قلم پرس، ایمان غنی زاده ضمن گرامیداشت ۷ اردیبهشت روز ایمنی در حمل و نقل گفت: پیرو دستور شهردار محترم کلانشهر تبریز و در راستای استفاده از فناوری‌های پیشرفته همچون وسایل نقلیه برقی، هیبریدی در جهت کاهش آلودگی هوا، مذاکرات برای خرید ۱۰ دستگاه اتوبوس شارژی آغاز شد. او افزود: توسعه حمل و […]

به گزارش قلم پرس، ایمان غنی زاده ضمن گرامیداشت ۷ اردیبهشت روز ایمنی در حمل و نقل گفت: پیرو دستور شهردار محترم کلانشهر تبریز و در راستای استفاده از فناوری‌های پیشرفته همچون وسایل نقلیه برقی، هیبریدی در جهت کاهش آلودگی هوا، مذاکرات برای خرید ۱۰ دستگاه اتوبوس شارژی آغاز شد.

او افزود: توسعه حمل و نقل عمومی و پاک می‌تواند میزان انتشار اکسید نیتروژن را بین پنج تا ۳۷ درصد و میزان انتشار ذرات معلق را بین ۱۰ تا ۳۸ درصد، بسته به نوع وسیله نقلیه کاهش دهد. بر این اساس حمل و نقل پاک مسایل و مشکلات بسیاری را در شهر می تواند حل کند که مهمترین آن ضمن کاهش آلودگی هوا، کاهش حضور خودروهای تک سرنشین در سطح شهر است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه اظهار کرد: توسعه سیستم حمل و نقل پاک و استفاده ایمن از آن، ضروریاتی دارد که طی سالیان اخیر مورد توجه شهرداری تبریز قرار گرفته و ایستگاه های شارژ اتوبوس در میدان فهمیده و میدان شهدا ایجاد شده است اما با این وجود لازم است تا در همه پروژه ها، توجه به مد حمل و نقل پاک و تعیین زیرساخت های لازم بیشتر مدنظر قرار بگیرد.

غنی زاده گفت: برای بررسی بیشتر طرح های ارائه شده از لحاظ کیفیت، زیرساخت های لازم، مدیریت هزینه، توجیه اقتصادی و بازدهی طرح و اخذ مجوزهای لازم مراتب به کمیته فنی بازرگانی و هیئت مدیره محترم شرکت ارجاع شد تا پس از اخذ نتیجه کمیته فنی بازرگانی و مجوز هیئت مدیره محترم نسبت به تامین منابع مالی و اعتبارات لازم از شهرداری تبریز و شورای محترم اسلامی کلانشهر تبریز پیگیریهای لازم انجام شود.