مدیریت شهری ثابت برای تبریز تعریف شود/ ضرورت شفافیت در حوزه شهرداری
مدیریت شهری ثابت برای تبریز تعریف شود/ ضرورت شفافیت در حوزه شهرداری

[ad_1] استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم تعریف مدیریت شهری ثابت برای تبریز و شفافیت در حوزه شهرداری این شهر تأکید کرد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرم پنجشنبه در آیین معارفه و تودیع شهردار تبریز اظهار داشت: تبریز شهر فرهیختگان، نخبگان، علما، شهدا و بزرگان است و این شهر اثر مهمی در تاریخ و […]

[ad_1]


استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم تعریف مدیریت شهری ثابت برای تبریز و شفافیت در حوزه شهرداری این شهر تأکید کرد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرم پنجشنبه در آیین معارفه و تودیع شهردار تبریز اظهار داشت: تبریز شهر فرهیختگان، نخبگان، علما، شهدا و بزرگان است و این شهر اثر مهمی در تاریخ و جایگاهی کم نظیر در فرهنگ ایرانی و اسلامی دارد و به گفته رهبری اگر تبریز از تاریخ ایران و جهان حذف شود، برگ مهمی از تاریخ حذف خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به این که خدمت به مردم یک اصل مهم اصل در حکمرانی اسلامی است و مسئولان باید در این مسیر جان بکنند و سر از پا نشناسند، جایگاه شهرداری در این زمینه از اهمیتی بسیاری برخوردار است و در این میان با توجه به جایگاه تبریز و در قیاس وضعیت آن با شهرهای همسان متوجه عقب ماندگی ها و مشکلات عدیده این شهر می شویم.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه باید در چشم انداز این شهر یک مدیریت شهری ثابت تعریف شود، خاطرنشان کرد: این امر باید با استفاده از اسناد بالادستی و تجارب جهانی صورت گیرد و اقتصاد تبریز موضوع دیگری است که باید مورد توجه مدیران و تصمیم سازان این شهر باشد و در کنار حضور خیران و بازاریان توانمند و نقش آفرینی همیشگی آنها در چرخه اقتصادی تبریز، باید برای ایجاد درآمدهای پایدار اقدام ویژه ای انجام شود زیرا که تولید ناخالص استان که تبریز نقش مهمی در آن دارد، در ۱۰ سال گذشته نزولی بوده است و در این زمینه باید از ظرفیت های مردمی استفاده شود.

وی شناسایی جاذبه های سرمایه گذاری، اجرای پروژه ها با پیوندهای پیرامونی، توسعه زیرساخت های شهری به ویژه در حوزه فضای سبز و پارکینگ، بازسازی ورودی و خروجی های تبریز، برنامه ریزی منسجم و سرمایه گذاری ملی برای مقاوم سازی و برون رفت از مشکلات حاشیه نشینی، ارتقا نقشه های ملی و فراملی فرهنگی، توسعه زنجیره های گردشگری، تشویق و جذب سرمایه گذاران، ایجاد نمادهای فرهنگی، باز چرخانی آب تبریز را از مهمترین انتظارات از شهردار جدید برشمرد.

عابدین خرم لزوم وحدت، همدلی و همفکری برای توسعه تبریز را ضروری دانست و گفت: انتقاد راحت است اما باید در کنار آن ارائه راهکار نیز صورت گیرد و البته باید نیمه خالی و پر لیوان را همزمان دید و از حواشی پرهیز کرد چرا که باعث تضعیف و تحلیل توان و ظرفیت ها می شود و هر چند تغییر به نفسه خوب است اما تغییری که منجر به توقف حرکت های رو یه جلو شود، پذیرفتنی نیست و کار جهادی و همراهی و همکاری همه جانبه مسئولان و نمایندگان امری الزامی برای احیای جایگاه تبریز است که به ویژه در بحث جذب منابع باید نمود یابد.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: بخش خصوصی ظرفیتی بی مانند در این استان است و باید مسئولان برای حضور و سرمایه گذاری آنان فرش قرمز پهن کنند و در کنار آن توسعه فضاهای ورزشی برای ایجاد نشاط و تحرک عمومی در تبریز الزامی و شفافیت در حوزه شهرداری تبریز نیز یکی از ضروریات است و در این زمینه از شهردار تبریز انتظار جدی داریم و امیدواریم در پایان دوران مدیریت وی در این منصب شاهد اتفاقات خوبی باشیم و رضایت مردم به واسطه این عملکرد شفاف و مشخص جلب شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: برنامه‌ریزی منسجم برای مقاوم سازی شهر یکی از نیازهای اصلی شهر در مناطق حاشیه‌نشین است که نیاز به حرکت و سرمایه‌ای ملی دارد؛ حاشیه شهر مشکل دارد و باید سرمایه‌گذاری در آن حوزه صورت گیرد.

وی اضافه کرد: نقشه جامع فرهنگی و زنجیره‌هایی که می‌تواند گردشگری شهر را به هم متصل کند، نیاز اساسی شهر است.

عابدین خرم خاطرنشان کرد: تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و نمادسازی فرهنگی مسائلی هستند که در سایه وحدت و هم‌افزایی می‌توانند اتفاق بیافتد.

وی اضافه کرد: در چهل، پنجاه سال گذشته، بخش خصوصی در تبریز کار بزرگی کردند؛ بخش خصوصی ظرفیت بی‌مانندی دارد که باید برای حضور آنها فرش قرمز پهن کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی در پایان اعلام کرد: از زحمات آقایان رنجبر و یوسفی و تمام افرادی که در حال تلاش برای پاکیزگی شهر هستند، تشکر می‌کنم و برای آقای یعقوب هوشیار آرزوی توفیق دارم.

انتهای پیام/


[ad_2]