مدال طلای مسابقات بین المللی اختراعات به گردن یک ایرانی
مدال طلای مسابقات بین المللی اختراعات به گردن یک ایرانی
کامبیز مهدی‌زاده که در مطبوعات کشور عمدتاً با عنوان «داماد رئیس جمهور» شناخته می‌شود در رقابت‌های جهانی کانادا موفق به دریافت نشان طلا و دیپلم افتخار به دلیل ارائه طرحی در زمینه افزایش بهره وری در صنعت نفت شد

به گزارش قلم پرس،  در مسابقات و نمایشگاه بین المللی اختراعات هنگ کنگ، بیش از ۸۰ کشور دنیا شرکت یافتند که از میان ۲۰۰ طرح ارائه شده، طرح ایران حائز مدال طلا و همچنین برنده جایزه ویژه این مسابقات شد؛ در این مسابقات کشورهای آمریکا، آلمان، سوئد، روسیه، چین، ژاپن و مجارستان نیز حضور داشته اند.

کامبیز مهدیزاده، امین شاکری، وحیدرضا شاهسونی، محمد قمی، حنیف محمودزاده و عباس عباس زاده اعضای تیم نخبگان ایران در این مسابقات بوده اند.

مهدیزاده در این زمینه با بیان این که با ارائه طرح سخت افزار الگوریتم کاربردی برای ایجاد شکست هیدرولیکی در سنگ مخزن نفت به منظور افزایش ازدیاد برداشت، موفق به دریافت نشان طلا و جایزه ویژه مسابقات شدیم، عنوان کرد: یکی از امتیازات این طرح اجرای صددرصد بومی آن است که حاصل تلاش یک تیم ۶ نفره است.

وی، دانشجوی دکترای زمین شناسی با گرایش نفت است.

 

مهدیزاده از مسئولان کشوری و استانی، وزیر نفت، مشاور و مدیرکل دفتر وزارت نفت، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر افرادی که در این پروژه، این تیم مخترع را یاری کرده اند، قدردانی کرد.

امین شاکری دیگر عضو تیم مخترعان ایران نیز گفت: این اختراع برای نخستین بار به این شیوه صورت پذیرفته است و در صنایع نفت و گاز کاربرد فراوان و موثری خواهد داشت.

وی در موردکاربرد این اختراع اظهار کرد: این روش مربوط به افزایش بهره برداری و برداشت از مخازن نفت است و با توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی، با اجرای این طرح علاوه بر افزایش درآمدهای نفتی کشورمان، زمینه اشتغالزایی جمعیت گسترده ای از جوانان بویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم می شود.

وحیدرضا شاهسونی از دیگر مخترعان این طرح نیز با بیان این که مشاهده هندسه شکستگی ایجاد شده در چاه منطبق با مراحل تزریق سیال از مزایای این طرح است، افزود: با این روش و ایجاد شکاف مصنوعی در دل مخزن می توانیم قدم در راه افزایش ازدیاد برداشت بگذاریم.