مدارس کانکسی استان تا دو سال آینده باید برچیده شود
مدارس کانکسی استان تا دو سال آینده باید برچیده شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وجود ۴۰۸ مدرسه کانکسی در مناطق محروم استان، گفت: باید تا دو سال آینده این مدارس جمع‌آوری شده و همه فرزندان ما در تمام نقاط استان به امکانات مناسب آموزشی دسترسی داشته باشند. عابدین خرّم در آئین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، ارتقای سواد فضای […]


استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وجود ۴۰۸ مدرسه کانکسی در مناطق محروم استان، گفت: باید تا دو سال آینده این مدارس جمع‌آوری شده و همه فرزندان ما در تمام نقاط استان به امکانات مناسب آموزشی دسترسی داشته باشند.

عابدین خرّم در آئین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، ارتقای سواد فضای مجازی را از دیگر اولویت‌های دستگاه تعلیم و تربیت استان عنوان کرد و گفت. ما به وضع موجود قانع نیستیم، کاستی‌‌ها و کمبودهایی وجود دارد و احصای نیازهای کمی و کیفی در تعلیم و تربیت نیاز به حرکت جهادی دارد.
 
وی با بیان این‌که منش‌ و شخصیت فرزندان ما در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد، گفت: یکی از حلقه‌های مفقوده در نظام تعلیم و تربیت کشور ما، گزینش معلمان از محل‌های مختلف است، درحالی‌که معلمان باید پرورش یافته‌ دانشگاه فرهنگیان باشند.
 
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه نقشه راه و مستندسازی نیز باید در دستور کار آموزش و پرورش باشد تا کمبودها و کاستی‌ها را جبران کند، افزود: کسانی که در آموزش و پرورش به دنبال اجرای سند ۲۰۳۰ به جای سند تحول بنیادین بودند، باید توبه کنند و خود را اصلاح کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باشگاه سیاسی نیست و تفکرات سیاسی در آموزش و پرورش باید از بین برود، گفت: نگاه‌های جناحی در آموزش و پرورش سم مهلک است، نباید سلایق و اهداف جریانات سیاسی در آموزش و پرورش دنبال شود و برای مدیریت این دستگاه باید مدیری از جنس خود آن انتخاب شود.
 
خرّم همچنین از خدمات و تلاش‌های جعفر پاشایی مدیرکل پیشین آموزش و پرورش استان قدردانی و برای مدیرکل جدید آرزوی موفقیت کرد.
 
در این مراسم که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، علیرضا صیادی به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی معرفی شد.