مخالفت مجلس با رسیدگی به لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان براساس اصل ۸۵
مخالفت مجلس با رسیدگی به لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان براساس اصل ۸۵

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای همکاران‌شان برای رسیدگی به لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان براساس اصل ۸۵ قانون اساسی مخالفت کردند. به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، با در دستور قرار گرفتن لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی جمعی از نمایندگان […]

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای همکاران‌شان برای رسیدگی به لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان براساس اصل ۸۵ قانون اساسی مخالفت کردند.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، با در دستور قرار گرفتن لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی جمعی از نمایندگان درخواست رسیدگی به لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان براساس اصل ۸۵ قانون اساسی را مطرح کردند که پس از سخنان طراح، موافقان و مخالفان، این درخواست به تصویب مجلس نرسید و نمایندگان ترجیح دادن این لایحه مهم را در صحن علنی مجلس رسیدگی کنند.

نمایندگان مجلس با ۴۸ رای موافق، ۱۳۴ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۴۴ نماینده حاضر در جلسه با این درخواست مخالفت کردند.

در صورت موافقت مجلس با این تقاضا این لایحه تنها در کمیسیون حقوقی و قضایی بررسی می‌شد.

بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی، در صورت موافقت مجلس برخی لوایح می‌توانند به جای صحن علنی در کمیسیون تخصصی مورد بررسی قرار گیرند.