محلی که به نام توان‌بخشی معلولان احداث‌شده، نمی‌تواند تبدیل به رستوران، تالار عروسی شود
محلی که به نام توان‌بخشی معلولان احداث‌شده، نمی‌تواند تبدیل به رستوران، تالار عروسی شود
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز خواستار برخورد تخلفات صورت گرفته در خصوص مجموعه‌ای شد که به نام مرکز توان‌بخشی برای معلولان احداث‌شده اما تبدیل به تالار عروسی، رستوران و... شده است.

به گزارش قلم پرس،  یکصدمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز، حجت‌الاسلام رسول برگی، طی تذکری در این جلسه با اشاره به نامه یعقوب هوشیار، در زمان تصدی شهرداری منطقه ۵ به رئیس شورای شهر در خصوص جلوگیری از پرداخت هبه به مرکزی که از عنوان توان‌بخشی معلولان سوءاستفاده کرده، اظهار داشت: به شجاعت شما مرحبا می‌گویم چرا که در آن جو که اکثریت شورا و شهرداری مصر به ارائه خدمات ویژه به این مرکز بوده‌اند، شما به‌عنوان شهردار منطقه ۵ هشدار داده‌اید.

وی با قرائت بخشی از نامه هوشیار به شورای اسلامی شهر به‌منظور جلوگیری از تضییع بیت‌المال گفت: این مرکز قبل از سال ۹۷ فعالیتش را آغاز کرده و درآمد میلیاردی دارد. آن زمان برای ۱۱۰ متر از یک هزار و ۴۷۸ متر مجموعه، مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان جریمه تخلفات توسط کمیسیون ماده صد محاسبه و صادر شده است. نکته عجیب این است که حدود یک هزار و ۳۷۰ متر را جدا کرده و از عنوان سایر برای آن استفاده کرده‌اند، به صورتی که ظاهراً اصلاً این بخش مربوط به ساختمان نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: بر این اساس فقط برای ۱۱۰ متر ۳۰۰ میلیون تومان جریمه صادر شده و مالک مجموعه با کمال پررویی شکایت را در دیوان عدالت اداری مطرح کرده تا این ۳۰۰ میلیون را هم پرداخت نکند. مجموعه‌ای که قرار بوده مرکز توان‌بخشی باشد، تبدیل به رستوران، تالار عروسی، درمانگاه خصوصی، مجتمع رفاهی و تفریحی شده است.

حجت‌الاسلام برگی خاطرنشان کرد: از روز اول که در شورا حضور پیدا کردم، پیگیر این موضوع بودم. دیوان عدالت اداری نیز پرونده را به کمیسیون صادرکننده رأی ارجاع داده و موضوع در کمیسیون ماده صد مطرح شده است. اعضای محترم حاضر در این کمیسیون نیز حکمی مبنی بر اعاده به حالت اولیه صادر کرده‌اند. در این خصوص نیز ۲ ماه به شهرداری منطقه ۵ فرصت داده‌اند.

وی خطاب به شهردار تبریز خاطرنشان کرد: این موضوع از زمانی که شهردار منطقه ۵ بوده‌اید، دغدغه شما بوده و شاید آن زمان زورشان به شما چربیده اما امروز شما شهردار تبریز هستید. درخواست می‌کنم دستور قاطع برای شهرداری منطقه ۵ صادر کنید. مدتی هم از این فرصت دوماهه طی شده است اما در مدت باقی اقدامی فوری و سریع برای اعاده به حالت اولیه این مجموعه انجام دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در پایان گفت: محلی که به نام توان‌بخشی معلولان احداث‌شده، نمی‌تواند تبدیل به رستوران، تالار عروسی و… شود. این مجموعه از سال ۹۷ تاکنون ریالی عوارض پرداخت نکرده است. در کنار این موضوع اگر کارمند شهرداری مقصر بوده و بازنشسته شده است، باید در دادگاه پاسخگوی این خیانت به بیت‌المال باشد اما اگر هنوز در مجموعه شهرداری حضور دارد، توسط حراست و مراکز نظارتی به عملکرد وی رسیدگی شود. درخواست می‌کنم به‌عنوان شهردار تبریز در این خصوص برخورد مناسبی داشته باشید تا برای دیگران عبرت شود. همچنین در خصوص حمام نوبر و ایستادگی در این رابطه که منجر به تحویل این حمام به شهرداری شد، قدردانی می‌کنم.

 

انتهای پیام/