مجهز شدن تاکسی های مراغه به سامانه هوشمند پرداخت کرایه
مجهز شدن تاکسی های مراغه به سامانه هوشمند پرداخت کرایه

به گزارش قلم پرس از مراغه، شهرام مروتی امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ۴۰ درصد تاکسی های مراغه به سامانه هوشمند پرداخت کرایه مجهز شدند. وی افزود: این طرح با عنوان نیترو ( پرداخت سریع ) توسط یک شرکت فناور مراغه طراحی و در ۴۷۸ تاکسی این شهر عملیاتی شده است.  مروتی […]

به گزارش قلم پرس از مراغه، شهرام مروتی امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ۴۰ درصد تاکسی های مراغه به سامانه هوشمند پرداخت کرایه مجهز شدند.

وی افزود: این طرح با عنوان نیترو ( پرداخت سریع ) توسط یک شرکت فناور مراغه طراحی و در ۴۷۸ تاکسی این شهر عملیاتی شده است.

 مروتی گفت: در این طرح برای ۲ هزار و ۳۰۰ نفر کارت هوشمند صادر شده و ۸۰۰ نفر نیز از طریق نسخه شهروند نیترو پِی به وسیله گوشی هوشمند از آن استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: مسافران دارای گوشی هوشمند می توانند از طریق اسکن بارکد نصب شده در تاکسی و مسافران فاقد گوشی می توانند از طریق کارت خود بوسیله گوشی هوشمند راننده کرایه خود را پرداخت کنند.

به گفته شهردار مراغه، از چها ماه پیش زیرساخت های لازم برای پرداخت الکترونیکی کرایه در تاکسی‌های شهر فراهم شده و این طرح مراحل آزمایشی خود را با موفقیت پشت سرگذاشته و عملیاتی شده است.

وی افزود : پرداخت کرایه تاکسی برای کاهش استفاده از پول نقد به خاطر پیشگیری از شیوع کرونا به این روش برای اولین بار در کشور اجرا شده است.

مروتی گفت : این طرح در دیگر تاکسی‌های شهر به مرور فعال خواهد شد.

وی، جلوگیری از برخورد فیزیکی برای رد و بدل کردن اسکناس به خصوص در این شرایط کرونایی و افزایش بهره ‌وری را ازاهداف اجرای این طرح اعلام کرد .

روزانه از طریق یک هزار و ۳۴۰ تاکسی در شهر مراغه نزدیک به ۱۳۰ هزار نفر سفر انجام می شود.

انتهای پیام/۶۰۰۰۷