متولیان صنعت تنها برای رفع تکلیف کار می‌کنند/ دل‌ جامعه کارگری آذربایجان‌شرقی پردرد است
متولیان صنعت تنها برای رفع تکلیف کار می‌کنند/ دل‌ جامعه کارگری آذربایجان‌شرقی پردرد است
مسوول بسیج سازمان کارخانجات و تولیدکنندگان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه یکی از مشکلات استان موضوع واگذاری‌های قبیله‌ای، سیاسی و خانوادگی است، گفت: این واگذاری‌ها برای ما در استان مشکلاتی ایجاد می‌کند که باید چندین هزار نفر با آن دست به گریبان باشند.

به گزارش قلم پرس، مسعود عقلمندی صبح امروز در نشست با صنعت‌گران، تولیدکنندگان و کارآفرینان آذربایجان‌شرقی در سفر یک روزه رئیس قوه قضائیه به استان اظهار کرد: در جنگ اقتصادی که قرار داریم، تولیدگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند ولی انتظاراتی از قبیل پشتیبانی از سوی مسوولان دارند تا سربلند شوند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات استان، موضوع واگذاری‌های قبیله‌ای، سیاسی و خانوادگی است، گفت: این واگذاری‌ها برای ما در استان مشکلاتی ایجاد می‌کند که باید چندین هزار نفر با آن دست به گریبان باشند.

مسوول بسیج سازمان کارخانجات و تولیدکنندگان در ادامه معیشت و حقوق کارگران را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: این حقوق‌ها برای ۱۰ روز آنها هم کافی نیست.

وی به انواع مختلف قراردادها و عدم وجود امنیت شغلی هم گریزی زد و گفت: انتصاب مدیر یکی از مطالبات ماست زیرا تاثیر مستقیم روی سفره کارگران دارد.

متولیان صنعت برای رفع تکلیف کار می‌کنند

خوارزمی، نماینده صنعت دارو در تبریز نیز در این نشست اظهار کرد: کشور در معرض شدیدترین تحریم‌هاست و دشمنان اذعان دارند تحریم‌های علیه ایران بی‌سابقه بوده و اگر این تحریم‌ها برای روسیه و ترکیه اعمال می‌شد، وضع فجیعی حاکم می‌شد ولی ما توانستیم، بایستیم.

نماینده صنعت دارو در تبریز با استناد به تاکیدات رهبری مبنی بر حمایت از تولید داخلی عنوان داشتت: جبهه ما یک جبهه نظامی است ولی متاسفانه ارگان‌هایی که باید صنعت‌گران را حمایت کنند، با رویه سال‌های گذشته پیش می‌روند که به نوعی رفع تکلیف است.

وی ادامه داد: مسائل گمرکی، صادراتی و تولید با مشکلاتی روبه‌روست و کسی پاسخگو نیست و ادارات سعی بر از سرباز کردن ما را دارند.

خوارزمی ابراز کرد: باید یک کارگروه عملی شکل گیرد تا مشکلات حل شود، نه اینکه رفع تکلیف شود و تولیدگران را در سایه‌ای از ابهام قرار دهند.

دل‌ جامعه کارگری آذربایجان‌شرقی پردرد است

هاشمی، عضو کانون‌های کارگری آذربایجان‌شرقی نیز در ادامه این جلسه متذکر شد: ما جامعه کارگری استان دلمان پر از درد است و مسوولان زحمت می‌کشند ولی جوابگو نیستند.

وی، عدم اجرای صحیح قانون واگذاری بدون رعایت اهلیت و در نظر گرفتن امنیت کارگران، امنیت شغلی کارگران قراردادی، عدم کفاف حقوق کارگران، صندوق آینده‌ساز ( ۳ هزار کارگر در این صندوق وجود دارد که در آستانه بازنشستگی هستند ولی به دلیل قوانین نمی‌توانند بازنشسته شوند)، تخلف کارفرمایان با مسوولیت در دستگاه‌های دولتی و سوءاستفاده از قدرت خود از جمله مشکلات است.