ما طرفدار پل هستیم نه دیوار / آنچه روحانی میخواهد آن است که جانش و آبرویش را فدای مردم کند
ما طرفدار پل هستیم نه دیوار / آنچه روحانی میخواهد آن است که جانش و آبرویش را فدای مردم کند

روحانی گفت: دلواپسان آجرهای دیوارهای تحریم را که خراب کردیم بردند در انبارها گذاشتند تا اگر دولت عوض شد دوباره بیاورند، ما طرفدار پل هستیم نه دیوار، ما اتوبان تبریز به بازرگان را به عنوان یک پل در دولت دوازدهم تکمیل خواهیم کرد، ما راه آهن میانه به تبریز را تا بستان آباد تا آخر […]

روحانی گفت: دلواپسان آجرهای دیوارهای تحریم را که خراب کردیم بردند در انبارها گذاشتند تا اگر دولت عوض شد دوباره بیاورند، ما طرفدار پل هستیم نه دیوار، ما اتوبان تبریز به بازرگان را به عنوان یک پل در دولت دوازدهم تکمیل خواهیم کرد، ما راه آهن میانه به تبریز را تا بستان آباد تا آخر دولت و در دولت آینده به تبریز متصل خواهیم کرد، ما آذربایجان را از لحاظ کشاورزی و قدرت و مقتدرتر خواهیم کرد،

به گزارش قلم پرس، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، در سالن پورشریفی در جمع حامیان خود، در ابتدا با نثار سلام و درود به مردم آذربایجان، اظهار داشت: سلام و درود من بر آنها، معنای ترک جز شجاعت نیست، ترکی یک زبان نیست یک روحیه و اندیشه است.

وی ادامه داد: درود و سلام بر مردم بلند آوازه تبریز و سلام بر مردم اهر، سراب، هشترود، میانه، مراغه، مرند، بناب، شبستر، بستان آباد، هریس جلفا و کلیبر،  ملکان، اسکو و آذرشهر درد کشیده از سیل و عجب شیر درد کشیده از سیل که من افتخار داشتم خدمت آنها برسم و ممنون هستم که صبح زود به بازدید من آمدند و سلام من بر مردم ورزقان، چاراویماق، خداآفرین، اسکو و هوراند و بر جای جای اذربایجان شرقی سلام.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: سلام بر همه شما جوانان غیوری که ۲۴ خرداد ۹۲ را یکبار دیگر در ۲۹ اردیبهشت زنده خواهید کرد، سلام بر شمایی که در ۲۹ اردیبهشت دوم خرداد ۷۶ را زنده خواهید کرد، مردم قهرمان تبریز ای بلند آوازگان آذربایجان ای مرزداران غیور ایران، ای خیابانی ها و ستارخان ها و باقرخان ها، ثقه الاسلام ها، باکری ها، پورشریفی ها، چقدر که در جزایر مجنون از پل خیبری عبور کردیم و یاد مهندس پورشریف بودیم چقدر در جبهه ها رفتیم و دلاوری های لشکر عاشورا و باکری ها را دیدیم.

روحانی، ادامه داد: مردم آذربایجان، می خواهیم تصمیم بزرگی بگیریم ما می خواهیم فردی را انتخاب کنیم، ما میخواهیم روز جمعه کسی را انتخاب کنیم که یک تصمیم او می تواند جان ملیون ها انسان را به خطر بیاندازد یا یک تصمیم او می تواند به حیات ملیون ها انسان کمک کند.

وی ادامه داد: مردم آذربایجان در سال ۹۲ قول دادیم، به آذربایجان شرقی به آذربایجان غربی و به غرب ایران قول دادم اگر رئیس جمهور شوم در اولین جلسه دولت اولین تصمیم دولت راجع به احیای دریاچه ارومیه خواهد بود، من می خواهم به شما بگویم اگر همین تصمیم احیای دریاچه ارومیه اجرا نمی شد امروز در آذربایجانی شرقی و غربی ما چه وضعی داشتیم؟! دریاچه ارومیه به طور کامل خشک شده بود و فقط توفان نمک همه منطقه را فرا میگرفت، عزیزان من فکر نکنید اگر دریاچه خشک میشد تنها کشاورزی آذربایجان از بین می رفت، بلکه مردم ناچار به مهاجرت از منطقه می شدند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: مردم، یک تصمیم دولت می تواند سرنوشت زندگی ۱۴ میلیون نفر در غرب کشور را تخصیص دهد، از اول ۹۲ و آغاز دولت هرکه می خواست بیاید در آذربایجان سرمایه گذاری کند منتظر دو چیز بود، من میدانستم و دیشب نیز از استاندار پرسیدم، به نظر من برای سرمایه گذاری در آذربایجان تمام سرمایه گذاران خارجی و داخلی منتظر دو چیز بودند یکی آنکه برجام تحقق یابد و تحریم ها شکسته شود و دوم اینکه می خواستند ببیند دریاچه ارومیه می ماند یا نه، اگر دریاچه ارومیه به همان صورت سابق به سمت خشکی مطلق می رفت هیچ کس، نه سرمایه گذار داخلی و نه سرمایه گذار خارجی و حتی سرمایه گذارهایی که در دو استان سرمایه گذاری کرده بودند ناچار بودند مهاجرت کنند

وی اضافه کرد: مردم برای کسی می روند که یک تصمیم او می تواند برای زندگی همه ملت ایران تاثیر گذار باشد، ما بخاطر ایران پای صندوق رای می رویم.

دلواپسان آجرهای دیوارهای تحریم را که خراب کردیم بردند در انبارها گذاشتند تا اگر دولت عوض شد دوباره بیاورند/ ما طرفدار پل هستیم نه دیوار

روحانی گفت: دلواپسان آجرهای دیوارهای تحریم را که خراب کردیم بردند در انبارها گذاشتند تا اگر دولت عوض شد دوباره بیاورند، ما طرفدار پل هستیم نه دیوار، ما اتوبان تبریز به بازرگان را به عنوان یک پل در دولت دوازدهم تکمیل خواهیم کرد، ما راه آهن میانه به تبریز را تا بستان آباد تا آخر دولت و در دولت آینده به تبریز متصل خواهیم کرد، ما آذربایجان را از لحاظ کشاورزی و قدرت و مقتدرتر خواهیم کرد،

وی با تاکید بر اینکه ما تصمیم گرفته ایم و با هم عهد بسته ایم، می خواستیم تبریز سربلند تر از همیشه تاریخ شود، آیا سال آینده تبریز پایتخت گردشگری دنیای اسلام هست یا نه؟، ادامه داد: امروز صدها طرح در تبریز از قبیل هتل ها و سکونتگاه ها در حال انجام است و برنامه ریزی ها برای سال ۲۰۱۸ انجام می گیرد که تبریز پایتخت گردشگری جهان اسلام خواهد بود.

مردم آذربایجان مردم دیوار نیستند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تاکید کرد: ما میخواهیم بین تبریز و دنیا همانطور که پیشینگان شما انجام دادند و مرکز تجارت در استامبول و مصر و اروپا درست کردند، ارتباط باشد، مردم آذربایجان مردم دیوار نیستند.

وی خاطرنشان کرد: از شما می پرسم آیا ملت ایران و مردم ایران هر روز باید در فکر باشند که چه زمانی قطعنامه ها و تحریم های دیگری علیه ایران وضع می شود یا اینکه منتظر باشند که چه گشایش جدیدی در زندگی آنها ایجاد می شود،

روحانی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند سایه جنگ را ملت ایران از سر این کشور برداشت، کاملا دقیق است، اما این کدام دولت بود که توانست قدرت ملی مردم را نقد کند؟ این ملت ایران که همیشه بودند، قدرت ملت ایران هم همیشه بود پس چرا آنچنان ما را تهدید میکردند؟ یک نفر نبود که این قدرت را صحنه جهانی نقد کند، شما می خواهید روز جمعه فردی را انتخاب کنید که بتواند با رهبران دنیا حرف بزند.

به خدای احد و واحد سوگند، آنچه روحانی میخواهد آن است که جانش و آبرویش را فدای شما کند،

وی ادامه داد: به خدای احد و واحد سوگند به خون همه شهدای این استان و ایران و اسلام سوگند، اگر روحانی یک ذره هوس برای ریاست داشته باشد، آنچه روحانی میخواهد آن است که جانش و آبرویش را فدای شما کند، مردم ما ایران مقتدری داریم و می توانیم قدرت ایران را بیش از گذشته به رخ جهانیان بکشیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تاکید کرد: روحانی اهل شعار نبود و مرتب به دنیا فحاشی نمی کرد، اما روحانی در مقام عمل قدرت دفاعی ایران و سلاح های راهبردی ایران را در این سه سال و نیم به بیش از آنچه در ۱۰ سال قبل بود رساند، شما اگر قدرتمند باشید در خیابان راه بروید کسی به شما کار ندارد و شعار نیاز ندارد ما باید قدرت پیدا کنیم و بازار دنیا را بگیریم، شما بازار نفت ما را دادید به عربستان و بعد اظهار قدرت کردید، منابع مشترک نفتی و گازی را نتوانستید استفاده کنیم و در اختیار دیگران گذاشتید.

وی اضافه کرد: شما در مذاکرات بیانیه خواندید، سخنرانی کردید و در ادامه تحریم جدید گرفتید و برگشتید، این دولت کاری که در مذاکره کرد از طرف شما، تنها مرد میدان دیپلماسی را درست انتخاب کرد.

روحانی گفت: مردم شما مگر نمی خواستید در کشاورزی بیشتر روی پای خودمان بایستیم، آنهایی که شعار انقلابی گری می دادند و برای نان مردم در سال آخر ۶ میلیون تن گندم وارد کردند در حالی که ما سال گذشته ۳ میلیون تن گندم اضافه داشتیم برای صادرات، کسانی می توانند از آینده ایران حرف برنند که گذشته آنها شهادت بدهد، ای مردم هرکس هر چه می گوید از او شاهد بخواهیم، شاهد کارنامه گذشته است.

وی در ادامه در پاسخ به شعار حاضران گفت: برای همین ۲۹ اردیبهشت پای صندوق می رویم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ادامه داد: مردم دردلی هم با شما بکنم، هر استانی که می رویم با مهربانی های مردم مربوط میشویم و  شرمنده مهربانی آنها می شویم، اما در خیابان های تبریز راه رفتن یک حال دیگری است.

وی ادامه افزود: مردم من در خرداد ۹۲ به شما قول هایی دادم گفتم در زمینه هسته ای گره هسته ای را باز میکنم، دیوار تحریم هسته ای را خراب میکنم، روابط و تعامل با جهان را بهتر می کنم، در زمینه کشاورزی قدم خوبی برخواهیم داشت، در اقتصاد تورم و رکود را مهار خواهم کرد، در بهداشت و درمان شرایط بهتری را برای کشور ایجاد میکنیم، در صنعت و حمل و نقل و برق شرایط بهتری را درست میکنیم، اما بعضی چیزها را قدرت بازوی من نتوانست، من هیچوقت نمی خواستم این کلام را بگویم اما اینجا میخواهم به شما مردم بگویم، بعضی کارها هست با رای ۵۱ درصد نمی شود، اما رای بالاتر کارساز آن خواهد بود.

روحانی در ادامه با بیان اینکه چرا این همه علیه روحانی تهمت می زنند چرا علیه دولت روحانی تهمت می زنند؟ چرا صدا و سیما ضد این دولت حرکت می کند؟ دعوا سر چیست؟، ادامه داد: مردم عزیز یک راه بیشتر نداریم و آن هم اینکه همه مردم را پای صندوق آرا ببریم، مردم در خواست من از همه شما، زنان و مردان ایران، از روستائیان و شهریان اینن است که در ۲۹ اردیبهشت هر نفر روز به همراه ۱۱ نفر پای صندوق های رای بیاید.

وی اضافه کرد: دولت دوازدهم را درست می کنیم، اگر همه پای صندوق آرا رفتیم، در اینجا قول می دهم آنچه می خواهید شدنی است، ما همه می توانیم با وحدت و اتحاد و همبستگی و آرامش و با کمک از رهبر عزیز و فرهیخته ای که من حاضرم برای برخی امور دست ایشان  را بارها ببوسم، ما با وحدت و اتحاد و همبستگی در کنار رهبری مشکلات را ان شاءالله حل خواهیم کرد، اما شرطش یک بعلاوه ۱۱ است شرطش حضور همه مردم پای صندوق آرا است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: مردم عزیز و بزرگوار تبریز و آذربایجان من از شما می پرسم آیا از عهد و پیمانی که ما در خرداد ۹۲ بسته بودیم پشیمان هستید؟ آیا قدم هایی که بنا بود برداریم حداقل نصف آنرا برنداشتیم؟ البته که درصدی دیگر از آنها به دولت ۱۲ مربوط خواهد شد و ان شاءلله انجام خواهیم داد.

وی گفت: اگر در این دولت در آذربایجان شرقی ۱۰ هزار میلیارد تومان طرح افتتاح شده البته که کافی نیست، اگر دریاچه ارومیه تثبیت شده اما کافی نیست و باید قدم های بعدی برداشته شود، دریاچه ارومیه باید باز مرکز گردشگری جهان شود، اگر در این دولت برای روستاییان در ۶۷۰ روستا گاز رسیده و لوله کشی شده البته که کافی نیست و در دولت ۱۲ باید به طور کامل تمام شود، اگر در این دولت برای ۷۵۰ روستا آبرسانی شده البته که کافی نیست و تا آخرین روستا باید آبرسانی شود، اگر برای آسفالت راه ها ۹۷۰ کیلومتر کار شده کافی نیست و باید ادامه یابد.

روحانی تاکید کرد: ما با هم پیمان بستیم و راهی را آمده ایم و تصمیم این است که به عقب بر میگردیم یا نه؟ دیروز مردم اصفهان و مردم شهرهای دیگر فریاد زند و گفتند به عقب بر نمی گردیم، سخن ما در روز جمعه این است پای صندوق می رویم و می گوییم ما نمی خو اهیم به سال های ۹۱ برگردیم.

وی با بیان اینکه برخی رویشان نمی شود بگویند طرح و برنامه ما همان ۸ سال قبل است، با پمپاژ پول که درست نمی شود، گفت: من تنها در یک مساله در دولت موفق نشدم و باید دست به دست هم بدهیم برای آینده آن را عملی کنیم، من میخواسنم در این کشور دروغ نباشد، باز هم  دارند دروغ می گویند می گویند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با اشاره به سند ۲۰۳۰، ادامه داد: یک سندی بوده و دولت قبول کرده و در آن به صراحت نوشته در چهارچوب قوانین و فرهنگ دینی عمل خواهیم کرد.

وی بیان کرد: دروغ گویان آنقدر پر رو شده اند که حتی می توانند گزارش دروغ به محضر مقام معظم رهبری بفرستند، من به مقام معظم رهبری و مردم و مردم متدین اعلام می کنم و اطمینان می دهم.

روحانی گفت: ما که انقلابی امروز نیستیم ما انقلابی سال ۴۰ هستیم شماها تازه انقلابی شده اید، ما بسیجی امروز نیستیم من بسیجی سال ۵۹ هستم، به مردم دروغ نگویید.

 وی ادامه داد: اخلاق، راستگویی و صداقت و آرامش در کنار هم بودن، اهدافی هستند که جمعه برای آن پای صندوق می رویم و می گوییم سلام بر صداقت و امید، سلام بر رهبر فرزانه انقلاب، سلام بر اعتدال و اصلاحات و سلام بر اصولگرایی بدون ریا و سلام بر روح پاک و مظلوم شهید بهشتی و آیت الله هاشمی رفسنجانی و سلان بر آذربایجان و ایران و  سلام بر رای ما در ۲۹ اردیبهشت و بر پیروزی دوباره سلام می فرستیم.