ماهانه در آذربایجان شرقی چند نسخه نوشته می شود؟/ وام ۵۰ میلیون تومانی به بیماران
ماهانه در آذربایجان شرقی چند نسخه نوشته می شود؟/ وام ۵۰ میلیون تومانی به بیماران

[ad_1] مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با اشاره به بزرگترین پروژه های چند سال اخیر به نسخه نویسی الکترونیکی اشاره کردو گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد پروژه‌ها الکترونیکی است به طوریکه ماهانه ۳۸۰ هزار نسخ آزمایشگاه و داروخانه ارسال می‌شود. به گزارش قلم پرس،از تبریز، وحید مجیدی، مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی ظهر امروز […]

[ad_1]


مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با اشاره به بزرگترین پروژه های چند سال اخیر به نسخه نویسی الکترونیکی اشاره کردو گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد پروژه‌ها الکترونیکی است به طوریکه ماهانه ۳۸۰ هزار نسخ آزمایشگاه و داروخانه ارسال می‌شود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، وحید مجیدی، مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی پایان سال اظهار کرد: هر کسی وظیفه خود را به خوبی انجام دهد و در جای خودش انجام دهد قطعا وظیفه خود در برابر شهدا و نظام جمهوری اسلامی ایران انجام داده است.

۲.۲ میلیون آذربایجانی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

وی در تشریح عملکرد  سازمان بیمه سلامت گفت: دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت است که صندوق عشایر و روستائیان جمعیت یک میلیون نفری را دارند که هیچ گونه حق بیمه پرداخت نمی‌کنند. 

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه بیش از ۱۱۰ هزار نفر جزو اقشار در این بیمه هستند، افزود: در حال حاضر جمعیت صندوق کمیته امداد ۴۵ هزار نفر تحت پوشش قرار داده است و صندوق بیمه ایرانیان نیز  با پرداخت حق بیمه جمعیت ۵۵ هزار نفر در بیمه سلامت دارد و همچنین ۲۸۰ هزار نفر کارکنان تحت پوشش هستند و در مجموع به جز ۳۲۰ هزار نفر مابقی به صورت رایگان بیمه شده اند که به عبارتی ۸۸ درصد جمعیت تحت پوشش رایگان بیمه می باشند.

قرارداد با ۲۷۵۰ موسسه بیمه سلامت

مجیدی با تاکید بر اینکه تامین دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سرانه درمانی و ۳۲ میلیون نفر کل کشور یک کار بزرگی است که دولت سیزدهم تاکنون توانسته انجام دهد، گفت: در حال حاضر با دو هزار و ۷۵۰ موسسه طرف قرارداد هستیم و هیچ گونه محدودیت نیز برای انعقاد قرارداد نداریم به طوریکه بیش از ۹۴ درصد موسسات استان قرارداد دارند و همچنین ۹۱ دفتر پیشخوان با ما همکاری می‌کنند ولی با حذف دفترچه و نسخه‌های الکترونیکی کمی کارشان کاهش یافته است.

ماهانه ۳۸۰ هزار نسخه آزمایشگاهی و داروخانه 

وی با اشاره به بزرگترین پروژه های چند سال اخیر به نسخه نویسی الکترونیکی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد پروژه‌ها الکترونیکی است به طوریکه ماهانه ۳۸۰ هزار نسخ آزمایشگاه و داروخانه ارسال می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه حذف کاغذ در نسخ تاثیرات زیادی در قطع درختان برای حفظ محیط زیست و کاهش خطای ناشی از ناخوانا بودن نسخه و اشتباه های ایجاد شده داشته است و همچنین با توجه به اینکه چند هزار مطب و موسسه باید هر ماه نسخ های کاغذی را برای بیمه می آوردند در ترافیک شهری نیز اثر دارد.

وی گفت: ارسال اطلاعات آنلاین و تجمیع اطلاعات و بانک اطلاعاتی از دیگر دستاوردهای این سال با الکترونیکی شدن است که سعی بر این است تا مشکلات موجود در آن را هم به صفر برسانیم.

مجیدی با اشاره بر اینکه در روزهای اول برنامه حذف نسخ کاغذی برخی منفی نگری در جامعه و برخی مقاومت‌هایی وجود داشت، افزود: ولی الان همه افراد طرف قرارداد راضی از این امر بوده و امید است مشکلات جزئی نیز حل خواهد شد.

 طبق اساسنامه هیچ بیماری برای اینکه مشکل درمانی دارد نباید به مرجع خاصی مراجعه کند

ویبا بیان اینکه  صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در قانون بودجه سال جاری ۵ هزار میلیارد تومان تصویب شده است که مسوولیت آن را هم بر عهده بیمه سلامت گذاشته‌اند، افزود: طبق اساسنامه هیچ بیماری برای اینکه مشکل درمانی دارد نباید به مرجع خاصی مراجعه کند؛ مردم در درمان هیچ گونه هزینه ای پرداخت نکنند و در راستای فرمایش رهبری که بیمار جز درد بیماری نباید درد دیگری داشته باشد، این کار شروع شد.

وی خاطرنشان کرد: در سه ماهه اخیر بالغ بر ۴۵ هزار نفر در سیستم بیمه سلامت نشان‌دار شده‌اند و بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ خدمت پشت نسخه نویسی الکترونیکی تعریف شده است.

تعریف ۳۸ بیماری در سیستم بیمه سلامت

مجیدی توضیح داد: در حال حاضر ۳۸ بیماری در سیستم تعریف شده است؛ یعنی بیماری هایی از قبیل دیابتی، انواع سرطان، هموفیلی، ام اس، دیالیز، بیماری موکوپولی، اوتیسم با جمعیت ۲۹۰۰نفر در این صندوق تعریف شده اند. 

وی ادامه داد: همه افراد تحت پوشش به راحتی  با مراجعه به سایت خدمات شهروندی و ورود به کد ملی و شماره تلفن همراه، می توانند به سوابق خود دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیماران از محل این صندوق ۴۴ میلیارد ریال خدمت گرفته اند، گفت: برای مثال برای تهیه انسولین دو میلیون و  ۶۹ هزار تومان هزینه است که افرادی که نشان دار شده برای دریافت انسولین فقط ۴۳ هزار تومان پرداخت خواهند کرد.

بیشترین بیماران نشان‌دار در آذربایجان شرقی

مدیرکل بیمه سلامت استان ابراز کرد: بیشترین بیماران نشان دار شده در استان بیماران دیابتی هستند و چهار هزار نفر بیمار سرطانی نشان‌دار شده اند.

وی گفت: در راستای صندوق بیماران خاص و صعب العلاج با تمام بیماران تکمیلی، انجمن بیماران، خیریه‌های مختلف، نشست‌هایی داشتیم و از آنجایی که تعداد ارباب رجوع در استان بسیار زیاد شده است،  از این رو هفت دفتر پیشخوان را صرفا برای این موضوع اختصاص دادیم.

مجیدی به هزینه متفرقه خارج از شمول درمانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای هر نفر در طول سال پرداخت خواهیم کرد و همچنین برای این منظور تاکنون ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ۳۴۰ پرونده نفر پذیرش شده و پرداخت شده است.

وی به اعطای وام ۵ درصدی تا سقف ۵۰ میلیون تومانی در بانک‌های عامل مهر و رسالت و صادرات اشاره کرد و گفت:  نزدیک به ۴ هزار درخواست برای دریافت وام اقدام کرده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت  استان آذربایجان‌شرقی افزود: از ۲۳ تیرماه ارز ترجیحی دارو از شرکت‌های تولید کننده حذف و به سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت شده است. به طوریکه در خرداد و تیرماه مطالبات داروخانه و بخش خصوصی ۱۳ میلیارد تومان بود که همگی پرداخت شده است. در حال حاضر دی ماه پرداخت شده و مطالبات با موسسات سرپایی به روز پرداخت شده است.

تعهد ۱۲ خدمت ستاره‌دار

مدیرکل بیمه سلامت با اشاره بر اینکه علاوه بر آن تعداد بیماری های تعیین شده در صندوق، ۱۲  خدمت ستاره‌دار نیز مورد تعهد قرار گرفته است، افزود: کارهایی از قبیل کاردمانی، شنوایی سنجی و گفتار درمانی برای حمایت از توانخواهان بهزیستی مورد تعهد قرار گرفته است. البته ۴۸ مرکز طرف قرارداد با شنوایی‌سنجی و فیزیوتراپی داریم تا به بیماران اوتیسم خدمت ارائه کنند. 

نشانه‌دار کردن ۴۰ هزار مددجو بهزیستی

وی بیان کرد: برای اینکه مددجویان بهزیستی از مزایای بیمه‌ای بیشتر بهره‌مند شوند ۴۰ هزار نفر مددجو را در سیستم نشانه‌دار کرده‌ایم.

مجیدی با بیان اینکه دو هزار ۶۰۰ خدمت برای ۴۵ هزار نفر به اندازه تعداد تعریف شده در سیستم بدون محدودیت پرداخت می‌شود، توضیح داد: یعنی اگر یک بیمار دیابتی هر سال باید سه بار آزمایش قند خون بدهد و یا یک بیمار ام اس دوبار تصویربرداری در سال باید انجام دهد را بیمه پرداخت خواهد کرد ولی اگر یک بیمار خواست هر ماه آزمایش دهد، باید هزینه خارج از صندوق پرداخت کند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: انتظار می‌رفت تا دولت بودجه ۱۲ هزار میلیارد تومان برای صندوق در نظر بگیرد ولی طبق شنیده‌های غیرموثق این بودجه برای سال آینده ۶ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که امیدواریم نمایندگان مجلس این بودجه را افزایش دهند. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگارانمبنی بر اینکه آیا سایر بیمه‌های پایه نیز در این صندوق پای کار آمده‌اند، گفت: سازمان تامین اجتماعی تاکنون پا به پای بیمه سلامت نیامده است ولی هر کسی از آن بیمه‌ها به صندوق ما مراجعه کند ما تا سقف ۵۰ میلیون تومان هم می‌توانیم به آنها هم کمک کنیم که البته تاکنون ۸۰ نفر از این بیمه ها به ما مراجعه کرده و از خدمات صندوق دریافت کرده‌اند.

پایان متن/۶۰۰۲۷


[ad_2]