ماشین سازی ۱ – ۰ استقلال/ شروع پرقدرت شاگردان خطیبی
ماشین سازی ۱ – ۰ استقلال/ شروع پرقدرت شاگردان خطیبی
ماشین‌سازی با تک گل دقایق پایانی برابر استقلال به یک پیروزی ارزشمند دست یافت.

به گزارش قلم پرس، دو تیم ماشین سازی تبریز و استقلال تهران امروز از ساعت ۱۸ در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز در هفته اول لیگ برتر ایران به مصاف هم رفتند.

بازی در نیمه اول به صورت متعادل دنبال شد و به دلیل مصدومیت بازیکنان چندین بار در جریان بازی وقفه ایجاد شد. در نیمه دوم استقلال رفته رفته توانست برتری خود را به حریف دیکته کند و با اضافه شدن عناصر هجومی چندین بار تا آستانه گلزنی پیش رفت ولی از این فرصتها نتوانست استفاده کند تا اینکه روی یک ضد حمله در وقت تلف شده، محمد دانشگر مرتکب خطا پشت محوطه جریمه شد. این خطا به منجر به ده نفره شدن استقلال شد و ضربه کاشته اتابک زارعی گل سرنوشت‌ساز بازی را رقم زد.

با این نتیجه استقلال برای چهارمین فصل پیاپی لیگ را با پیروزی شروع نکرد و ماشین سازی برای نخستین بار مقابل استقلال در لیگ برتر به پیروزی دست یافت.

ترکیب استقلال: حسین حسینی، میلاد زکی پور، علی کریمی، فرشید اسماعیلی(دقیه ۶۷-شیخ دیاباته)، مرتضی تبریزی(دقیقه ۷۸- مهدی قائدی)، فرشید باقری، وریا غفوری، داریوش شجاعیان، محسن کریمی(دقیقه ۵۵-علی دشتی)، شاهین طاهرخانی و محمد دانشگر

ترکیب ماشین سازی: حامد لک، ادوارد دوس‌سانتوس، احمدرضا زنده‌روح، فردین عابدینی(دقیقه ۶۰- محمد سهراب نژاد)، شاهین توکلی، سید محمد خرم‌الحسینی، بابک مرادی، شاهین ثاقبی، فرید بهزادی‌کریمی(دقیقه ۸۹- میلاد نوری)، سامان نریمان‌جهان و علی آل‌کثیر(دقیقه ۷۴-اتابک زارعی)

اخطار

شاهین ثاقبی و محمد خرم الحسینی و حامد لک از ماشین سازی

علی کریمی . فرشید اسماعیلی و شیخ دیاباته از استقلال

اخراج

محمد دانشگر از استقلال

دقایق حساس:

دقیقه ۳: فرید بهزادی کریمی با پاس در عمق در موقعیت تک به تک قرار گرفت که حسین حسینی با واکنش خوب خود مهاجم ماشین سازی را ناکام گذاشت

دقیقه ۵: شوت آل کثیر توسط حسینی مهار شد.

دقیقه ۷: با پاس مرتضی تبریزی، فرشید اسماعیلی موقعیت مناسبی نصیبش شد که ضربه این بازیکن به بالای دروازه رفت.

دقیقه ۱۷: شوت سامان نریمان جهان از پشت محوطه جریمه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۷: ارسال از چپ زکی پور با ضربه سر علی کریمی همراه شد که این توپ با واکنش لک به کرنر رفت.

دقیقه ۶۰: شوت از راه دور علی کریمی جایی در چارچوب نداشت.

دقیقه ۷۲: ارسال از جناج چپ زکی پور با ضربه سر تبریزی در آستانه دروازه به دیابته رسید که ضربه سر خطرناک این بازیکن راهی اوت شد.

دقیقه ۷۸: دیاباته به سمت دروازه ماشین‌سازی حرکت کرد که خروج لک اجازه گلزنی به او نداد، اما برخورد بین دو بازیکن منجر به مصدومیت این دروازه‌بان شد و مهاجم آبی‌ها در این صحنه کارت زرد گرفت.

دقیقه ۸۰: شوت خطرناک دشتی راهی به دروازه ماشین‌سازی پیدا نکرد و به اوت رفت.

دقیقه ۸۱: ضربه سر دیاباته با فاصله کمی از روی دروازه ماشین‌سازی به بیرون رفت.

دقیقه ۹۳: در حالیکه بازیکنان استقلال جلو کشیده بودند روی ضد حمله غافلگیر شدند و محمد دانشگر با حطا روی سامان نریمان جهان اخراج شد

دقیقه ۹۴: (گل اول ماشین سازی) ضربه کاشته فنی اتابک زارعی گل اول ماشین سازی را به ارمغان آورد.