ماشین‌آلات فرسوده هزینه تولید را افزایش می دهد
ماشین‌آلات فرسوده هزینه تولید را افزایش می دهد

معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با بیان آنکه نوسازی صنایع از جمله اقداماتی است که در دستور کار تیم اقتصادی استان قرار دارد، گفت: فرسوده بودن ماشین آلات هزینه تمام شده واحدهای بزرگ را در مقایسه با رقبایی که از تکنولوژی روز استفاده می‌کنند؛ افزایش می‌دهد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمد کلامی در […]



معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با بیان آنکه نوسازی صنایع از جمله اقداماتی است که در دستور کار تیم اقتصادی استان قرار دارد، گفت: فرسوده بودن ماشین آلات هزینه تمام شده واحدهای بزرگ را در مقایسه با رقبایی که از تکنولوژی روز استفاده می‌کنند؛ افزایش می‌دهد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمد کلامی در آیین افتتاح واحد تولیدی دانش بنیان ایمن موتور در شهرک صنعتی شهید سلیمانی تبریز اظهار کرد: با بازتعریف فرآیندها در صدور مجوز و حمایت های بانکی، گمرکی جذابیت آذربایجان شرقی برای سرمایه‌گذاری در مقایسه با دیگر استان ها بسیار زیاد خواهدشد.

وی با اشاره به حمایت از نشان و هویت صنعتی موجود در استان مانند کیف و کفش، چرم، خودروسازی، صنایع غذایی و فرش ادامه داد: معرفی نشان های جدید با محصولات جدید نیز می تواند به رونق اقتصادی منجر شود.

معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان آنکه نوسازی صنایع از جمله اقداماتی است که در دستور کار تیم اقتصادی استان قرار دارد ؛ اضافه کرد: فرسوده بودن ماشین آلات هزینه تمام شده واحدهای بزرگ را در مقایسه با رقبایی که از تکنولوژی روز استفاده می‌کنند؛ افزایش می‌دهد.

کلامی تصریح کرد: هنوز راه‌های نرفته زیادی داریم و باید مسیر صادرات غیرنفتی را از یارانه به ارزش افزوده با ارتقاء تکنولوژی و ارتقاء آموزش و بهره‌وری تغییر دهیم.

 عقب ماندگی های اقتصادی استان بسرعت رفع می شود

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: در ماه های اخیر و با شروع بکار دولت سیزدهم، عملکرد تیم اقتصادی استان چشمگیر و ستودنی است.

روح الله متفکر آزاد در مراسم افتتاح بزرگتری مجموعه دانش بنیان تولیدکننده موتور و تجهیزات آسانسور در شهرک شهید سلیمانی تبریز افزود: با کمک بخش خصوص عقب ماندگی های اقتصادی استان بسرعت رفع می شود.

وی ادامه داد: حلقه های اقتصادی موجود در زنجیره تولید و تجارت را بر اساس دانش بنیان محکم کنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بازار کشورهای اشباع نشده همسایه باید مورد توجه صنعتگران استان قرار داشته باشد.

متفکرآزاد گفت: اگر بخواهیم بهبود وضعیت اقتصادی کشور را شاهد باشیم باید تا چند سال نرخ رشد ۸ درصدی را برنامه‌ریزی کنیم که راه‌حل آن تولید، سرمایه‌گذاری و رونق سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی با رفع موانع است.

انتهای پیام/