لیست سیاه در شهرداری تبریز!
لیست سیاه در شهرداری تبریز!

[ad_1] رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز گفت: بهتر است شهرداری در راستای فعال کردن لیست سیاه پیمانکاران و گزارش آن به سازمان برنامه و بودجه و بازنگری در وضعیت پیمانکاران گزارشاتی به ما ارائه دهد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، روح‌الله رشیدی امروز در بیست و ششمین جلسه […]

[ad_1]


رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز گفت: بهتر است شهرداری در راستای فعال کردن لیست سیاه پیمانکاران و گزارش آن به سازمان برنامه و بودجه و بازنگری در وضعیت پیمانکاران گزارشاتی به ما ارائه دهد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، روح‌الله رشیدی امروز در بیست و ششمین جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک اظهار کرد: باتوجه به اینکه شرایط برای تسریع عملیات عمرانی مساعد و مهیا شده از این رو تصمیم گرفتیم دستور جلسه امروز را به تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی به ویژه تقاطع‌های غیرهمسطح اختصاص دهیم تا در این خصوص توضیحاتی از سوی معاونت عمرانی شهرداری ارائه شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه‌ سخنان خود ابراز کرد: می‌خواهیم بدانیم شهرداری در سال جاری چه تدابیری در خصوص پروژه‌های عمرانی به ویژه نحوه واگذاری پروژه‌ها اندیشیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: در جلسه اخیر شورای اسلامی شهر تبریز، شهردار به نقطه‌ بسیار مهم تقاطع‌ها اشاره کرد که مغفول مانده بود، به نظرم دقت و توجه شهردار تبریز به این مهم نشان از اهمیت وی به موضوع دارد.

رشیدی افزود: از صحبت‌های شهردار تبریز در می‌یابیم که نقطه ثقل تقاطع‌ها ایرادش در قراردادها بوده و نحوه قرارداد با پیمانکار در شهرداری اصلی‌ترین صورت مسئله است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: هدف از ترتیب این جلسه آن است که روندهای موجود در پروژه‌های عمرانی به‌ویژه نحوه قراردادها و واگذاری پروژه‌ها اصلاح شود تا اقدامات به‌صورت دقیق و سریع انجام گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: خواستار گزارش از شرکت مشاور نمودار هستیم تا پاسخگوی سئوالات ما در حوزه پروژه‌های عمرانی بوده و توضیحات لازم را ارائه دهند.

رشیدی در بخش دیگری از سخنانش افزود: ایجاد واحد مانتیتورینگ برای پروژه‌های عمرانی یکی از ضروریات بوده که بارها به این موضوع تاکید کرده‌ایم تا در مواقع نیاز گزارشات به صورت دقیق ارائه شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه مطرح کرد: تدوین نظام فنی اجرایی برای پروژه‌های عمرانی یکی دیگر از نیازها بوده که بهتر است در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

رشیدی در ادامه یادآور شد: بهتر است شهرداری در راستای فعال کردن لیست سیاه پیمانکاران و گزارش آن به سازمان برنامه و بودجه و بازنگری در وضعیت پیمانکاران گزارشاتی به ما ارائه دهد.

فریدون بابایی اقدم، دبیر کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز هم در این‌باره بیان کرد: باید به پروژه‌های عظیم توجه ویژه‌ای شود تا با رضایت شهروندان مواجه شویم.

علی نوای باغبان، عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز هم در این خصوص گفت: باید در خصوص پروژه‌های عمرانی فشار همه جانبه را هم به مسئولان و هم پیمانکاران بیاوریم تا پاسخگوی سئوالاتمان باشند.

وی اضافه کرد: لازم است معاونت عمرانی شهرداری جزئیات پروژه‌های عمرانی را به‌صورت کامل و جامع در کمیسیون عمران مطرح کنند تا بدانیم چه برنامه‌هایی برای این مهم تدبیر شده است.

نوای باغبان خود یادآور شد: لازم است برای پروژه‌های عمرانی موجود پس از بررسی تصمیمات تکمیلی اتخاذ کنیم. 

در ادامه بیست و ششمین جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز مشکلات موجود در شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه از جمله وضعیت بخش خصوصی اتوبوسرانی و عدم تعلق یارانه به این قسمت و تعیین تکلیف اتوبوس‌های دربستی مورد بررسی اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت.

در نهایت بر اساس مصوبه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز مقرر شد که اتوبوس‌های دربستی فعال در شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاه پس از اتمام قرارداد به چرخه خدمت بازگردانده شود.

انتهای پیام/
 


[ad_2]