لزوم گسترش روابط تجاری میان آذربایجان‌شرقی و کوبا/ عزم کوبا برای واردات دارو و مواد غذایی از ایران
لزوم گسترش روابط تجاری میان آذربایجان‌شرقی و کوبا/ عزم کوبا برای واردات دارو و مواد غذایی از ایران

[ad_1] رئیس اتاق تبریز در دیدار با سفیر کوبا در تهران بر لزوم گسترش روابط تجاری میان آذربایجان‌شرقی و کوبا تأکید کرد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، یونس ژائله روز پنجشنبه در دیدار با سفیر جدید کوبا در تهران در محل اتاق بازرگانی تبریز بر لزوم گسترش روابط تجاری میان آذربایجان‌شرقی و کوبا با کمک […]

[ad_1]


رئیس اتاق تبریز در دیدار با سفیر کوبا در تهران بر لزوم گسترش روابط تجاری میان آذربایجان‌شرقی و کوبا تأکید کرد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، یونس ژائله روز پنجشنبه در دیدار با سفیر جدید کوبا در تهران در محل اتاق بازرگانی تبریز بر لزوم گسترش روابط تجاری میان آذربایجان‌شرقی و کوبا با کمک سفیر جدید این کشور در تهران تأکید کرد.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی بخش اقتصادی سفارت کوبا به فعالان اقتصادی ایرانی در زمینه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این کشور، گفت: انتظار ما از دولت کوبا این است که با حمایت از فعالان بخش خصوصی، امنیت مالی و جانی لازم برای سرمایه‌گذاران را تامین کند.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پایین بودن سرانه‌ درآمد در کوبا و با وجود ظرفیت‌های بالای این کشور گفت: این کشور قبلاً صادرکننده‌ بزرگ شکر بود اما اکنون به‌دلیل عدم سرمایه‌گذاری لازم در این بخش از بازار خارج شده‌ است.

وی با اشاره به توانمندی شرکت‌های آذربایجان‌شرقی در بخش دارو، مواد غذایی، کشت و صنعت و معدن، بر لزوم تبادل هیأت‌های تجاری میان دو کشور تأکید کرد.

عزم کوبا برای واردات دارو و مواد غذایی از ایران

سفیر کوبا در تهران نیز با اشاره به بازدید خود از مناطق صنعتی تبریز هدف خود از این سفر تامین دارو و مواد اولیه دارو عنوان کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های مشاهده‌ شده در آذربایجان‌شرقی و تبریز در سفرهای بعدی در زمینه صنایع غذایی نیز همکاری‌هایی خواهیم داشت.

آلبرتو گونزالس کاسالس با اشاره به پیشرفت‌های آذربایجان.شرقی در زمینه داروسازی خاطرنشان کرد: کوبا در نظر دارد به دلیل اعمال تحریم‌ها، مواد غذایی خود را از جمهوری اسلامی ایران تهیه کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: منطقه‌ی آزاد ماریل به‌عنوان منطقه‌ای معاف از مالیات و با داشتن فرودگاه و راه‌آهن ظرفیت خوبی برای صنعتگران آذربایجان‌شرقی جهت احداث کارخانه محسوب می‌شود و امکان صادرات محصول به سایر کشورهای آمریکای لاتین نیز وجود دارد.

سفیر کوبا در تهران همچنین با اشاره به تلاش خود برای برقراری پرواز مستقیم میان تهران و هاوانا ویژه‌ تجّار ایرانی، تصریح کرد: کوبا یکی از امن‌ترین کشورهای آمریکای لاتین است و علی‌رغم دوری مسیر بین دو کشور، می‌توان با استفاده از ظرفیت متخصصین مجرب و قشر تحصیل‌کرده در این کشور و اراده قوی دو طرف، ارتباطی سازنده بین دو کشور برقرار کرد.

انتهای پیام/


[ad_2]