لزوم توزیع عادلانه بودجه بنیاد مسکن برای نوسازی منازل غیرمقاوم
لزوم توزیع عادلانه بودجه بنیاد مسکن برای نوسازی منازل غیرمقاوم
شهردار تبریز گفت: استان هایی که ضریب خطر زلزله در آن بیشتر است باید از توزیع عادلانه بودجه بنیاد مسکن برای نوسازی منازل و مساکن غیرمقاوم بهره مند باشند.

به گزارش قلم پرس، ایرج شهین باهر در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این مطلب، گفت: از اعضای شورای شهر بابت موافقت با مساعدت مالی شهرداری تبریز به زلزله زدگان استان تشکر می کنم و ضروری است تا این کمک ها در موعد مناسب به دست اهالی مناطق زلزله‌زده برسد.

او ضمن اعلام موافقت خود با افزایش مساعدت مالی شهرداری تبریز از ۵۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان، افزود: در جلسه دیروز کمیته بحران موضوع توزیع عادلانه بودجه بنیاد مسکن برای نوسازی منازل و مساکن غیرمقاوم مطرح شد.

شهردار تبریز عنوان کرد: در استان اصفهان که ضریب زلزله در آنجا صفر است، ۹۰ درصد توزیع بودجه به خانه های غیرمقاوم انجام شده است و در استان ما که ضریب زلزله در آن زیاد است، به همان اندازه توزیع شده است.

او ادامه داد: این روال صحیح نیست و استانی که بیشتر در خطر زلزله است، باید از این توزیع بودجه بیشتر بهره مند شود و مورد توجه بیش تری قرار گیرد.

شهین باهر یادآور شد: اگر زلزله اخیر در تبریز رخ می داد، احتمالا خسارات زیادی وارد می شد و بر این اساس سهم استان های زلزله خیز از بودجه بنیاد مسکن برای نوسازی منازل غیرمقاوم باید بیشتر باشد.