لزوم توجه ویژه به اهمیت صلح و سازش در اختلافات و بسط و ترویج وکالت معاضدتی
لزوم توجه ویژه به اهمیت صلح و سازش در اختلافات و بسط و ترویج وکالت معاضدتی

خبرگزاری میزان – با حضور علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان ایلام و معاون قضایی وی، آیین تحلیف کارآموزان مرکز وکلای قوه قضائیه استان ایلام برگزار شد. دهقانی در این مراسم در سخنانی از تلاش‌های صورت گرفته در مرکز وکلای قوه قضائیه تقدیر کرد و اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه‌های تحولی دستگاه قضایی، حوزه […]

خبرگزاری میزان – با حضور علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان ایلام و معاون قضایی وی، آیین تحلیف کارآموزان مرکز وکلای قوه قضائیه استان ایلام برگزار شد.

دهقانی در این مراسم در سخنانی از تلاش‌های صورت گرفته در مرکز وکلای قوه قضائیه تقدیر کرد و اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه‌های تحولی دستگاه قضایی، حوزه وکلای قوه قضائیه از جهت ساختار و نظام‌مند کردن امور و در زمینه‌های نظارت بر وکلا، آموزش و فعالیت‌های علمی و تخصصی و همچنین تحقق عدالت آسان و تسهیل دسترسی مردم به وکیل به پیشرفت‌های چشم گیری نائل شده است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در ادامه با تشریح سیاست‌های قوه قضائیه در خصوص وکلا و امر وکالت در دستگاه قضایی اذعان داشت: استقلال وکیل، رعایت شأن و شئون نهاد وکالت و تضمین آزادی وکلا در دفاع از حقوق موکلین خود در رسیدن به اهداف عالی دستگاه قضایی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه نظارت بر فعالیت وکلا تعارضی با استقلال آنان ندارد و ضمن تاکید بر اهمیت ارتقاء فرهنگ نظارت پذیری در دستگاه قضایی و نهاد وکالت خاطرنشان کرد: نظارت بر عملکرد وکلا در ابتدا باید توسط خود کانون و مرکز وکلا در زمانه اعطای پروانه وکالت و احراز صلاحیت و همچنین در طول فعالیت آنان به صورت مستمر وجود داشته باشد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان ایلام لزوم تحلیف و اتیان سوگند وکلا در بدو شروع به فعالیت را به دلیل شأن وکیل و جایگاه بسیار مهم نهاد وکالت در نمایندگی از مردم برای احقاق حق و امانتداری و حفظ اسرار آنان دانست و گفت: دفاع وکیل باید در چارچوب قانون و به منظور رسیدن به واقعیت و دستیابی به حق و عدالت باشد.

دهقانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت اشراف کامل وکلا بر مقررات آیین دادرسی، فلسفه نهاد وکالت را دفاع قانونی و در چارچوب آیین دادرسی از موکل دانست و افزود: رعایت شأن نهاد وکالت از سوی کلیه وکلا در دفاع، در رفتار و در رعایت مقررات و آیین نامه‌های صنفی مربوطه مورد انتظار است.

وی یادآور شد: مهم‌تر و ارزشمند‌تر از دریافت پروانه وکالت، دانش حقوقی، رفتار قانونی و اخلاقی و عدالت محوری و حق طلبی وکیل در دفاع از مردم است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در پایان بر رعایت کامل هنجار‌های مربوط به وکالت، پایبندی به قرارداد‌ها و توافقات انجام شده با موکلین، استفاده از خدمات نوین الکترونیکی دستگاه قضایی در امر وکالت، توجه ویژه به اهمیت صلح و سازش در اختلافات و بسط و ترویج وکالت معاضدتی تاکید کرد.

انتهای پیام/