لزوم تبدیل مهاجرپذیری به فرصت برای کشور
لزوم تبدیل مهاجرپذیری به فرصت برای کشور
عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به طرح تاسیس سازمان ملی اقامات، گفت: سازمان مهاجرت باید فرابخشی دیده شود و مهاجرپذیری را به یک فرصت برای کشور تبدیل کند.

به گزارش قلم پرس، احمد علیرضابیگی  با اشاره به طرح تاسیس سازمان ملی اقامت، گفت: موضوع مهاجرین و ساماندهی اتباع خارجی یک موضوع ملی است اما پیش از اتباع خارجی بهتر است مسئولان بر روی هویت و تابعیت اتباع ایرانی متمرکز شوند که بدیهی‌ترین نماد این موضوع کارت ملی است که به مردم داده می‌شود. متاسفانه ما نتوانستیم کارت ملی مردم را به موقع در اختیار مردم خودمان قرار دهیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وجه تمایز مهاجرین و اتباع خارجی را باید برجسته‌تر کنیم تا برخورد ما با اتباع خارجی تعریف شده باشد. در شرایط فعلی این اتفاق نیفتاده و تعریف دقیقی از این بحث صورت نگرفته است اما بر ساماندهی جمعیتی پافشاری می‌کنیم که منفعت آنها در بی‌سامانی و بی‌هویتی می‌گنجد.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه مرزهای گسترده داریم و امکان جلوگیری از ورود اتباع خارجی سخت است، برای ساماندهی مهاجرین باید اتباع خود را پررنگ‌تر کنیم تا از رهگذر آن اتباع خارجی هم در چارچوب مشخص و ساماندهی شوند.

علیرضابیگی معتقد است: امکانی باید ایجاد کنیم تا از آنچه پیش آمده بهره برداری مثبت انجام گیرد یعنی حضور اتباع خارجی را به نفع خود تعریف کنیم. همانطور که اروپایی‌ها هر مهاجری را نمی‌پذیرند و مهاجرت را به عنوان یک فرصت برای خود تعریف می‌کنند. ساماندهی به فکر و برنامه ریزی نیاز دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: مهاجرین را اگر قرار باشد در تقسیم بندی بگنجانیم که بیشتر هم نگاه امنیتی بر آن مترتب است، طبیعتا دچار فرسایش می‌شویم و نتیجه‌ای نمی‌گیریم. سازمان مهاجرت باید فرابخشی باشد. این سازمان حتما باید به مهاجرت ایرانیان هم بپردازد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، گفت: این موضوعات در سازمان ملی اقامت تعریف نشده است. ما باید این سازمان را در سطح بالاتر ببینیم به نوعی که بتواند مهاجران را از اتباع ایرانی متمایز کنیم بنابراین اصلاحاتی در این سازمان باید انجام شود./